آخرین عناوین

شنبه 28 آذر 1394-11:23 کد خبر:17183

مدیرعامل آبفاشهری مازندران خبر داد:

اجرای164 طرح تامین و توزیع آب شهری در استان

مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: 164 طرح تامین و توزیع آب شهری در استان در حال اجراست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازشرکت آبفاشهری مازندران، ذبیح الله ذاکری بیان داشت: این طرحها شامل 45 طرح آبرسانی، 54 طرح اصلاح شبکه، 54 طرح توسعه شبکه، 2 طرح آبرسانی به شهرهای ساری وبابل ،  3طرح مسکن مهر و 6پروژه آبرسانی به تنکابن و خرم آباد می باشد.

وی، با بیان اینکه حفرو تجهیز18 حلقه چاه در شهرهای تنکابن، نور، مجتمع آبرسانی کیاکلا- جویبار، عباس آباد، رستمکلا، امامزاده عبدالله آمل، بارفیکلای قائمشهر، هچیرود، نکا، شیرود، گلوگاه ، خلیل شهر و بهشهر  با پیش بینی آبدهی 645 لیتر در ثانیه از ابتدای سال جاری در دستور کار شرکت قرار گرفت، تصریح کرد: حفر 12 حلقه چاه با آبدهی 430 لیتر در ثانیه به اتمام رسید .

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به تصویب 36هزار و 150 متر خط انتقال در سالجاری، ادامه داد: تا کنون بیش از 15 هزار و 500 متر خط انتقال آب در سطح استان ایجاد شد.

وی، ادامه داد: تا کنون از 51 کیلومتر طرح اصلاح و توسعه مصوب در سال جاری، بیش از 15 کیلومتر اصلاح شبکه و 31کیلومتر توسعه شبکه با پیشرفت فیزیکی مجموع 90درصد به اجرا درآمده است.

ذاکری، به طرحهای در دست اجرا در بخش مخازن اشاره و تصریح کرد: 14 باب مخزن به ظرفیت 25 هزار و 100 مترمکعب درشهرهای پلور، خلیل شهر، میارکلا، تنکابن، گتاب، شیرگاه، کلاردشت، پل سفید، آلاشت، رامسر، خوشرودپی و سلمانشهر در دستور کار قرار دارد .

وی، پیشرفت فیزیکی این طرحها را 54 درصد دانست و گفت: درحال حاضر 10 هزار و 100 مترمکعب از مجموع ظرفیت مخازن  بالا در شهرهای تنکابن و پل سفید به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، در بخش دیگری از سخنانش، از احداث 8 ایستگاه پمپاژ آب در شهرهای گتاب، خلیل شهر، میارکلا، ساری، خوشرودپی و پل سفید خبر داد و افزود: تا کنون 3 واحد از این ایستگاه ها در شهر پل سفید تکمیل و به بهره برداری رسید.

ذاکری، اظهار داشت: 5 طرح متفرقه شامل احدث انبار کلر ستاد، ساخت پل عبور لوله در شیرگاه،  3 باب پکیج  سیستم حذف آهن  در شهرهای فریدونکنار، محمودآباد و کلارآباد  نیز در حال اجراست.

وی، مجموع اعتبارات طرحهای تامین و توزیع آب به همراه اعتبارات تنش آبی و در شهرهای گلوگاه بابل و کرات کتی سلمانشهر ومسکن مهر را 194 میلیارد و 819 میلیون ریال دانست و گفت: تا کنون 70 میلیارد و 960 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت.

ذاکری، با بیان اینکه هرساله در ایام دهه فجر تعدادی از طرحهای تامین و توزیع آب شرب به بهره برداری می رسد، گفت: پیش بینی می شود در دهه فجر امسال، طرحهایی همچون طرح آبرسانی به مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهرهای گلوگاه و هچیرود، احداث پل عبور لوله شیرگاه، احداث ایستگاه پمپاژ لسانی ، طرح آبرسانی به کلاردشت افتتاح و به بهره برداری برسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :