آخرین عناوین

يکشنبه 29 آذر 1394-12:2 کد خبر:17189

جاده‌های زیبایی که مرگ را هدیه می‌دهد!!!!!

ارابه‌های مرگ در جاده‌های مازندران/ تبرئه؛ با انداختن تقصیر به گردن دیگران

مسئولان به‌ جای ایمن‌سازی جاده‌هایی که بوی مرگ را در کنار مناظر زیبای خداوندی هدیه می‌دهد، با انداختن مسئولیت حوادث به گردن دیگری به‌دنبال تبرئه خویش هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، انجام 90 درصد حمل و نقل استان مازندران در جاده‌های ناایمن دل شیر می‌خواهد و غفلت مسئولان برای ایمن‌سازی جاده‌ها هر روز خبرهای ناخوشایندی از جاده‌های مازندران به گوش می‌رساند.

مسئولان به‌جای اینکه دست به بیل شوند و وارد گود برای بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌هایی که بوی مرگ را در کنار مناظر زیبای خداوندی هدیه می‌دهد، با انداختن مسئولیت حوادث به گردن دیگری به‌دنبال تبرئه خویش هستند.

آمار کشته و زخمی شدن بیش از 9 هزار تن در جاده‌ها از سوی پزشکی قانونی مازندران نمی‌تواند نشان‌دهنده سومین عامل تصادفات مازندران در جاده باشد، شاید جاده‌ها نخستین مقصران حوادث جاده‌ای در استان باشند که کمتر درباره این مقصر محترم، گفته شد، در هر صورت راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در هر منطقه از مازندران هم شاید خوشایند باشد که منطقه‌ای به تجهیزات درمانی مجهز شده اما در واقع همه و همه نشان‌دهنده ناایمن بودن جاده‌هایی است که ارابه مرگ در آن تند و تند حرکت می‌کند.

در ادامه گذری داریم بر اظهارات مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران که در جمع خبرنگاران که به‌مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری بیان کرده‌اند.

* انجام 90 درصدی حمل‌ونقل مازندران از طریق جاده‌ها

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 1/4 درصد مساحت کشور در مازندران لحاظ شده است، گفت: بیش از 4 درصد جمعیت کشور در مازندران تمرکز دارند.

احمدآفرین محمدزاده با بیان اینکه 8 درصد سفرهای داخلی با داشتن تنها 3 درصد از راه‌های کشور در مازندران انجام می‌شود، افزود: با توجه به میزان تردد در مازندران نیاز است راه‌های مناسبی هم در استان داشته باشیم.

وجود سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر در مازندران را برای توسعه اقتصادی و حمل‌ونقل موثر دانست و اضافه کرد: بندر امیرآباد پایلوت توزیع غلات است و منطقه ویژه اقتصادی را برای استان ایجاد کرده که سرمایه‌گذاری بیش از 120 میلیارد تومانی در آن ایجاد شده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران با بیان اینکه در مازندران حمل‌ونقل ترکیبی صورت گرفته است، گفت: مازندران می‌تواند سهم بالایی در سیستم لُجستیکی منطقه داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه بحث ایمنی راه‌ها تأثیر زیادی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد، افزود: 16 پاسگاه در مسیر راه‌های مازندران وجود دارد.

محمدزاده وجود 180 معدن و بیش از 3 هزار واحد کارخانه تولید پراکنده را عامل مهمی در حمل و نقل مازندران دانست و بیان کرد: مازندران دارای 11 پایانه مسافربری و دو پایانه حمل و نقل است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ ایمنی جاده‌ها و مجاز بودن ساخت‌وسازها مجوز لازم برای احداث مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی صادر می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 33 نقطه مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری، 21 نقطه در حال ساخت و 36 مورد در حال استعلام داریم.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران به فعالیت 125 شرکت حمل‌و‌نقل کالا در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: به‌طور متوسط 14 میلیون تن کالا در مازندران جا‌به‌جا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مازندران دارای 163 شرکت مسافربری فعال است، گفت: براساس کارت هوشمند صادر شده بیش از 11 هزار وسیله نقلیه سنگین، 7 هزار و 500 دستگاه خودرو در بخش حمل‌و‌نقل مسافربری و 26 هزار راننده با داشتن کارت هوشمند در عرصه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند.

محمدزاده بیان کرد: 90 درصد جا‌به‌جایی کالا و مسافر در مازندران از طریق پایانه‌های حمل‌ونقل مسافر و بار در جاده‌های استان انجام می‌شود.

وی به بخش نظارت و افزایش سطح ایمنی جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هشت دوربین پلاک‌خوان و 70 نقطه دستگاه ترددشمار برخط در مازندران داریم که تا پایان سال دوربین پلاک‌خوان به 100 دستگاه می‌رسد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران از فعال شدن سامانه توزین در حال حرکت خودرو «WIM» در راه‌ مازندران خبر داد و گفت: این سیستم بحث اضافه تناژ و تردد برخی ناوگان را در محورهای اصلی مازندران مشخص می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تابلوی متغیر خبری در آمل نصب شده است، افزود: همه تلاش برای کاهش تصادفات و ترافیک جاده‌ای است.

محمدزاده با بیان اینکه برای عبور ایمن 166 پل عابر پیاده در مسیر راه‌های مازندران نصب شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده طی یک‌سال اخیر با کاهش تلفات 12 درصدی عابر، 13 درصدی موتورسواران و 4/7 درصدی کاهش تصادفات و کشته‌های جاده‌ای داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در بخش ایمن‌سازی آموزشی و فیزیکی در مدارس انجام شده است، گفت: برای راه‌های روستایی و تردد ادوات کشاورزی هم نصب علائم و قوانین رانندگی در حاشیه‌ راه‌ها صورت گرفت.

* راه‌ها؛ سومین عامل تصادفات رانندگی در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران دارای 10 هزار و 400 کیلومتر آزادراه، بزرگ‌راه و راه اصلی و فرعی است، اظهار کرد: نقاط پرحادثه راه‌های مازندران شناسایی و با نصب علائم رانندگی و تابلو به‌منظور کاهش تصادفات آشکارسازی شد.

حیدر نوروزی با اشاره به اینکه در مسیر راه‌های مازندران 76 هزار و 80 پل و 30 تونل وجود دارد، افزود: در حال حاضر مازندران دارای 20 راهدارخانه و احداث این اماکن و بازنگری آن در اولویت فعالیت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران است.

وی با اعلام اینکه محدودیت منابع مالی عامل اصلی در ایجاد راه‌های مناسب و راهدارخانه‌ها در استان است، اضافه کرد: مازندران دارای 15 گردنه برف‌گیر به طول شش کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه 3 هزار و 700 کیلومتر طول راه‌های مازندران برف‌گیر است، گفت: 400 کیلومتر طول راه‌های روستایی استان است که در محورهای مه‌گیر چراغ روشنایی نصب شده است.

این مسئول از اجرای 30 کیلومتر راه روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی و مشارکت مردمی در مازندران خبر داد و افزود: نهضت اجرای راه روستایی در مازندران ادامه دارد تا به میانگین کشوری برسیم.

نوروزی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 176 کیلومتر روکش آسفالت انجام شد، تصریح کرد: بودجه و اعتبارات پروژه راه‌ها و مسکن مهر به‌صورت جداگانه تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل انسانی، وسیله نقلیه، راه‌ها و شرایط محیطی عامل اصلی در تصادفات محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: 80 تا 85 درصد عامل تصادفات انسانی است که برای کاهش تصادفات باید به فرهنگ رانندگی توجه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به بدهکاری راه و شهرسازی مازندران به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران بیش از 150 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

این مسئول با بیان اینکه در بخش روکش آسفالت راه‌های مازندران 45 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: برای نصب نیوجرسی 16 میلیارد تومان در 250 کیلومتر و برای توزیع راه روستایی 60 میلیارد تومان هزینه شد.

نوروزی با اعلام اینکه پروژه‌های راه‌سازی مازندران نیازمند اعتبار است، بیان کرد: ایجاد هر کیلومتر راه در مازندران 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه میانگین سن هر پروژه راه‌سازی در مازندران پنج سال در نظر گرفته می‌شود، گفت: اعتباری که برای پروژه‌ای مصوب می‌شود تا تخصیص یابد زمان‌ می‌برد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه با تمام توان پیگیر حق مازندران از وزارتخانه متبوع و مدیریت برنامه‌ریزی کشور هستم، گفت: بخشی از پروژه‌های راه‌سازی در مازندران ملی است و از طریق شرکت ساخت و مدیریت برنامه‌ریزی کشور پیگیری می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :