آخرین عناوین

دوشنبه 30 آذر 1394-11:20 کد خبر:17198

شایسته ترین مدیر ایران از مازندران:

برترین مدیر جهادی کشور مرتضی هاشم پور

درهمایش مدیران جهادی توسعه ملی کشور، برترین و شایسته ترین مرد جهادی کشور، نشان عالی مدیریت نوین ایران در پایتخت معنوی کشور را دریافت کرد.  


به گزارش خزرتیترخبر،همایش مدیران جهادی توسعه ملی کشور، با حضورمدیران کشوری و لشکری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهیدبهشتی تهران  با هدف بررسی چالش ‌های پیش روی تحقق سیاست ‌های کلی توسعه ملی درکشور، ارائه تجربیات علمی و عملی دراین حوزه برگزار وبا تقدیر از برترین ‌های توسعه ملی کشور همراه بود که مرتضی هاشم پور مدیر عامل شرکت احداث صنعت ایران به عنوان مدیر برتر این همایش شناخته شد و موفق به دریافت نشان برترگردید.

همایش مدیران جهادی توسعه ملی کشور، با حضور مدیران کشوری و لشکری درمرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهیدبهشتی با هدف بررسی چالش ‌های پیش روی تحقق سیاست ‌های کلی توسعه ملی در کشور، ارائه تجربیات علمی وعملی در این حوزه برگزار وبا تقدیر از برترین ‌های توسعه ملی کشور همراه بود که مرتضی هاشم پور مدیر عامل شرکت احداث صنعت ایران از جمله مدیران برتر این همایش بود که موفق به دریافت نشان برتر شد.

مرتضی هاشم پور این مدیر موفق و شایسته ی مازندرانی درعرصه های ملی،که مفتخر به دریافت تندیس برترین مدیرجهادی جمهوری اسلامی ایران شد علاوه بر دریافت تندیس به عنوان یکی از سخنرانان این همایش درجایگاه حضور یافت ودر بخشی از سخنانش اظهار داشت: مدیریت جهادی توام با تدبیر و متکی برایمان و باور به ارزشهای نظام جمهوری اسلامی ایران پیش نیازی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در کلام رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده است.

 مرتضی هاشم پور که در سالجاری به عنوان مدیر شایسته ملی در کشور  در سال 94 انتخاب شده است  با بیان اینکه علیرغم تدوین برنامه ها و سیاست ها هنوز در زمره کشورهای در حال توسعه قرار نگرفته ایم، افزود: برای ارتقاء سطح توسعه یافتگی و تعامل مطلوب و سازمان یافته نیازمند افزایش سطح مهارتهای فردی و انسانی، ایجاد نظام اداری کارآمد و شکل گیری نظام یادگیری هستیم.

این مدیر برتر ملی تاکید بر راهکارهای موثر بنگاه های اقتصادی و آغاز جنبش توسعه ملی با رویکرد اقتصاد مقاومتی را از جمله خلأهایی عنوان کرد که باید در برنامه های خرد و کلان کشور مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت احداث صنعت ایران با اظهاراینکه تحریم ها یا مانع می باشند یا محرک گفت:درمروری برجهت گیری اقتصاد برمبنای اقتصاد مقاومتی که در کلام رهبرمعظم انقلاب نیز مورد تاکید است باید گفت: اقتصاد مقاومتی، پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن درجنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست دربحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

هاشم پور که نشان عالی مدیریت نوین ایران در اجلاس سراسری سال گذشته در پایتخت معنوی کشور را دریافت کرده است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقبا تلاش برای كنترل و بی‌اثر كردن آنها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت است، اقتصاد مقاومتی در راستای كاهش وابستگی‌ها و تاكید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش بر خوداتكایی است.

این مدیر برتر ملی افزود: هم اکنون عرصه اقتصادی کشور شاهد گفتمانی جدید باعنوان «اقتصاد مقاومتی » است که گویای چشم اندازی کلان در جریان اقتصادی کشور و اقدامی اساسی در راستای این چشم انداز است.

اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه های فشار یا تحریم و سپس تلاش برای کنترل و خنثی سازی و تبدیل این تهدیدها به فرصت بهبود است که مقدمه آن مشارکت مردمی و عزم مدیریتی مبتنی برعقلانیت و تدبیر و جهاد است.

مرتضی هاشم پور که استاد دانشگاه و مولف کتاب و مقالات مختلف علمی است ارزیابی تحریم ها را از دو منظر،محملی برای توقف و ایستایی و بستری برای تقویت خودباوری ملی دانست و گفت: در این دو منظر فرصتی رشد و نمو استعدادهای داخلی ،واکاوی و زدودن باور های رسوب گرفته و غلط تاریخی ،حذف عبارت « ما نمی توانیم» و جایگزینی آن با عبارت شگفت انگیز « ما می خواهیم ومی توانیم» و فرافکنی و واگذاری مسئولیت عقب ماندگی ها بر دوش دیگران مطرح است.

مدیر عامل شرکت احداث صنعت با اظهار اینکه این شرکت تحت پوشش وزارت صنعت معدن تجارت است که در حوزه سیمان فعالیت می کند گفت:در سه دهه گذشته این شرکت موفق به خودکفایی سیمان در کشور شده و توانست خدمات فنی و مهندسی خود را به خارج از مرزهای کشور صادر کند و همچنین کارخانه سیمان در قلب امریکای لاتین، سوریه احداث و هم اکنون نیز در حال مطالعه برای احداث کارخانه در ترکمنستان و قزاقستان است.

مرتضی هاشم پور که در سال گذشته مفتخر به دریافت نشان عالی و تندیس سه دهه مدیریت جهادی کشور در عرصه های اقتصادی شده است بیان داشت: آمارها بیانگر این واقعیت است که اثر تحریم ها در صنعت سیمان افزون بر بروز مشکلات که طبیعی است، فرصتهایی را نیز ایجاد نموده است .

مدیر عامل شرکت احداث صنعت با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سال 1394 درصنعت سیمان کشور گفت: در حال حاضر صنعت سیمان با 72 کارخانه و حدود 96 کوره با ظرفیت

4/ 79 میلیون تن درسال در حال فعالیت است ودرعرصه جهانی دارای رتبه چهارم در زمینه تولید سیمان ، رتبه ششم مصرف و رتبه اول صادرات را دارمی باشد.

مرتضی هاشم پور این مدیر باسابقه کشور که قریب به بیست سال در استان و کشور حداقل در سطح مدیرکل بوده است اضافه کرد: اطلاعات حاکی است که سرانه تولید سیمان کشور از رقم 415 در یک دهه گذشته به 940 کیلوگرم رسیده است که هم اکنون کشور در حال ساخت ۱۷ کارخانه سیمان جدید با مجموع ظرفیت تولید بالغ بر 10میلیون تن بوده که ظرفیت تولید کل کشور را به حدود ۹۰میلیون تن می‌رساند.

هاشم پور با اظهار اینکه ایران طی 22 سال توانست از کشوری واردکننده سیمان به رتبه 15 صعود نماید گفت:تحریم ها به مثابه وزنه هایی سنگین موجب ازار و ناراحتی شد ، ولی نتوانست در مقابل اراده پولادین رهبر و ملت و در مواجهه با خود باوری و ایمان به اهداف متعالی ، مسیر پیشرفت کشور را متوقف نماید که رتبه جمهوری اسلامی ایران در سال 2011 به سطح ششم جهانی گواه این موضوع است.

مدیرعامل احداث صنعت مهمترین گلوگاه های صنعت سیمان را3محور کلیدی برای بهبود در صنعت سیمان شامل:توسعه بومی سازی بویژه دربخش فن آوری های نوین، بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی وحرارتی والتزام و تعهد به رعایت  شاخصهای  معتبر زیست محیطی دانست .

مرتضی هاشم پور مدیر برتر جهادی همایش توسعه ملی در پایان نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر در همایش مبنی بر دلایل انتخابش به عنوان مدیر برتر جهادی اظهار داشت: حدود دو دهه می باشد که در سطوح مدیر کلی در کشور و استان انجام خدمت  می کنم و در تمام این مدت سعی کرده ام هرگاه که مسئولیتی به بنده واگذار شد را به نحو احسن انجام دهم و تمام هم و غم خود را بر حسن انجام مسئولیت و وظیفه نهاده ام و همواره تلاش داشته ام به دور از مسایل سیاسی به انجام خدمت بپردازم و مسایلی از این دست مانع فعالیت اصلی ام نگردند.

هاشم پور با اظهار خوشحالی از کاربرای خدمت به مردم تصریح کرد: می خواهم زکات موفقیتهای خود را به مردم  عزیز و نجیب منطقه  بپردازم ،از آنجائیکه اشتغال اولویت استان مازندران می باشد و با توجه به اینکه در استان مازندران سال ها در عرصه صنعت و معدن و تجارت کارکرده ام و از ظرفیت های منطقه به خوبی آگاه هستم با تمام تلاش تجربیات خود را برای تقویت این بخش بکار خواهم برد، چرا که معتقدم روزهای خوب را باید ساخت.

مرتضی هاشم پور که استاد دانشگاه و از مفاخر مدیریت استان است در سالجاری به عنوان مدیر شایسته ملی برگزیده و قریب به هفت سال سمت های مختلفی از جمله مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران و اولین رئیس این سازمان بعد از ادغام دو وزارتخانه صنایع و بازرگانی بوده است.

معاونت سازمان اسناد و کتابخانه کشور، مدیریت عامل شرکت ملی فولاد ایران، مجری طرح زیرساختها، زیربناهای معادن و نیروگاه های کشور، هم از دیگر سوابق درخشان مدیریتی دکتر هاشم پور می باشد.

 مشاور حقوقی و امور مجلس مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، مشاور عالی انجمن کشوری حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور، رئیس شورای عالی بسیج اصناف استان مازندران و دبیر جبهه حامیان ولایت استان مازندران نیز از دیگر سوابق مدیریتی هاشم پور است.

گفتنی است: هاشم پور در سال گذشته نیز موفق به اخذ نشان افتخار و تندیس مدیر برگذیده سه دهه مدیریت جهادی کشور در عرصه اقتصادی شد و همچنین نشان عالی مدیریت نوین ایران در پایتخت معنوی کشور را دریافت کرد.

وی که در دولت های گذشته و دولت فعلی به دفعات از سوی رئیس جمهور وقت و چندین وزیر و استاندار و معاونین وزیر مورد تقدیر کتبی قرار گرفته در حال حاضر مدیر عامل شرکت احداث صنعت ایران است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :