آخرین عناوین

دوشنبه 30 آذر 1394-16:8 کد خبر:17199

رئیس گروه‌ بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأیید کرد:

مرگ 8 مازندرانی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی

رئیس گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرگ هشت بیمار در مازندران را به‌علت بیماری آنفلوآنزای نوع H1N1 یا همان خوکی تأیید کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، فرهنگ بابا محمودی با اشاره به بیماری آنفلوآنزا و ضرورت آشنایی با آن همچنین راه‌های مقابله با انتقال این بیماری، اظهار کرد: میزان اپیدمی در بیماری آنفلوآنزا ممکن است 10 تا 50 درصد جامعه را در بر بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر 20 درصد افراد کلاس درس مدارس یا دانشگاه‌ها دچار این بیماری شوند، باید کلاس‌ها تعطیل شود، افزود: مهم‌ترین کار برای جلوگیری از انتقال آن نیز، رعایت بهداشت فردی است.

رئیس گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه احتمال سرایت حتی از اجساد نیز وجود دارد، تصریح کرد: کسانی‌ که این قبیل اجساد را غسل می‌دهند، باید از دستکش استفاده کنند زیرا احتمال سرایت وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: تاکنون حدود یک‌هزار بیمار مشکوک به آنفلوآنزای نوع H1N1 در مراکز زیر مجموعه دانشگاه‎های علوم پزشکی ساری و بابل و تأمین اجتماعی همچنین سایر مراکز بهداشتی و درمانی مرتبط با حوزه بهداشت مازندران بستری شدند که برخی‌ها یکی دو روز پس از بستری ترخیص شدند و برخی‎ها بعد از دوره درمان اولیه،‌ مرخص شدند.

بابا محمودی مرگ هشت تن در مازندران را به‌ علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزای نوع H1N1 تأیید کرد و گفت: نخستین مورد مرگ در چالوس بوده که یک مادر باردار در ماه آخر بارداری مبتلا شد و پس از تأیید بیماری، سزارین انجام و بیمار به بیمارستان رازی قائم‎شهر منتقل و پس از چند روز فوت شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :