آخرین عناوین

سه شنبه 1 دی 1394-14:28 کد خبر:17204

آیت الله مختاری هم به میدان انتخابات آمد:

ثبت نام آیت‌الله مختاری برای خبرگان مازندران

آیت الله محمدحسین مختاری المشیری با حضور در فرمانداری ساری برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر، صبح امروز (سه شنبه) "آیت الله محمد حسین مختاری المشیری" رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و امام جمعه سابق شهر نیوکاسل انگلیس با حضور در فرمانداری ساری ، برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان مازندران ثبت نام کرد.

آیت الله مختاری متولد 1344 در روستای المشیر قائم شهر می باشد.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم قبل از انقلاب و در سن 12 سالگی وارد حوزه علمیه کوتنا و در ادامه در سال 59 وارد حوزه علمیه قم شد.

آیت الله مختاری المشیری در سن 17 سالگی کتاب "توضیح المنطق" را تالیف کرد.

وی مدرک لیسانس ادبیات فارسی را از دانشگاه علامه طباطبائی ، مدرک فوق لیسانس ادبیات فارسی را از دانشگاه تهران و مدرک دکتری فلسفه غرب شاخه هرمنوتیک را از دانشگاه درهام انگلیس اخذ کرد.

رئیس فعلی پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال های 84 تا 88 به عنوان امام جمعه و مسئول مرکز اسلامی شهر نیوکاسل انگلستان فعالیت کرد.

براساس این گزارش ؛ آیت الله مختاری المشیری کتاب "طهارت اهل کتاب" را به زبان انگلیسی و کتاب هائی چون "امامت و رهبری" و "حلقه مطالعاتی متن و هرمنوتیک" را به زبان فارسی تالیف کرده است.

وی همچنین کتاب "اعتبار تفسیر" نوشته اریک هرش نویسنده آمریکائی و کتاب "هرمنوتریک معاصر" نوشته املیو بتی نویسنده ایتالیایی را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

آیت الله مختاری در تالیف 62 جلد کتاب سلسله احادیث مشترک سنی و شیعه نقش پررنگی داشته است.

در سال هائی که آیت الله مختاری در انگلیس فعالیت داشته است ، 38 غیرمسلمان با راهنمائی های وی به دین اسلام و مذهب شیعه روی آوردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :