آخرین عناوین

چهارشنبه 2 دی 1394-17:11 کد خبر:17210

رئیس جدید بنیاد ملی نخبگان مازندران خبر داد:

ایجاد کارگروه تخصصی با همکاری بنیاد نخبگان و مراکز دانشگاهی

رئیس جدید بنیاد ملی نخبگان مازندران گفت: کارگروه تخصصی در استان با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مراکز دانشگاهی ایجاد می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محسن جهان‌شاهی بعد از ظهر امروز در آیین معارفه خود اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی ریشه در اقتصاد دانش‌بنیان دارد و فرهیختگان و نخبگان، موتور محرکه اقتصاد دانش‌بنیان هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان را باید از حالت بنیاد رفاهی به سمت بنیاد هدایتی منتقل کنیم، افزود: جامعه هدف ما از گلوگاه تا رامسر است و باید آن‌ها را شناسایی و حمایت کنیم.

رئیس جدید بنیاد ملی نخبگان مازندران ادامه داد: مازندران از لحاظ نخبه‌پروری جزء استان‌های دوم در کشور است اما باید ببینیم در جذب تسهیلات به نخبگان هم آمار بالایی داریم یا خیر.

جهان‌شاهی تصریح کرد: باید نخبگان را بیش از پیش از تسهیلات و حمایت‌هایی که در کشور در نظر گرفته شده است بهره‌مند کنیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته از 4.5 میلیون دانشجو حدود 34 درصد در حوزه فنی مهندسی فارغ‌التحصیل شدند که نتوانستیم بسیاری از نخبگان را در استان جذب کنیم و سبب مهاجرت آ‌نها به سایر استان‌ها شده است.

رئیس جدید بنیاد ملی نخبگان مازندران بیان داشت: هدف بنیاد ملی نخبگان شناسایی، هدایت، حمایت و ماندگاری نخبگان در استان است.

جهان‌شاهی گفت: براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، کارگروه تخصصی با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مراکز دانشگاهی در استان ایجاد می‌شود که متناسب با معضلات استان و توسعه آن است.

در این آیین از زحمات داود دومیری‌گنجی رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان مازندران قدردانی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :