آخرین عناوین

دوشنبه 7 دی 1394-11:52 کد خبر:18244

کاندیداتوری در سیاسی ترین شهر استان:

نام نویسی بیش از پنجاه و سه نفر از حوزه انتخابیه بابل / سیاست زدگی همچنان بابل را تهدید می کند؟!

صرفا حضور در صحنه های سیاسی بدون اینکه در راستای تعالی و توسعه شهرستان باشد ،نمی تواند به ایجاد رضایت در میان شهروندان بیانجامد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازوارش،شهرستان بابل از زمان های گذشته همواره به عنوان یک شهر سیاسی مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران استان بوده است، مردم شهرستان بابل که علاوه بر شم تجاری و اقتصادی که زبانزد استان است در حوزه سیاست هم ید طولایی دارند توانسته اند که همواره در صدر مهمترین مناصب استان حضور داشته باشند و در راستای خدمت به مازندران و شهرستان تلاش کنند.

همه اینها به علاوه علاقه ذاتی اهالی این دیار مهم استان به مشارکت و همکاری در فعالیت های سیاسی سبب شده است تا پست های کلیدی استان را در بیشتر بازه های زمانی در اختیاز داشته باشند.

البته همه این موارد بسیار جالب توجه و قابل تقدیر هستند منتها ایرادی که می شود در مورد این رویه بابلی ها گرفت ،غرق شدن در سیاست زدگی و غافل شدن از مباحث مهمی مانند توسعه شهری ،فرهنگی و اجتماعی است، وقتی سیاست نخستین اولویت شما باشد خود بخود بقیه مباحث را به حاشیه رانده و به "فرع" تبدیل می کند.

به عبارت روشنتر این سیاست است که بر بقیه امور برتری دارد و به سبب توانی که به واسطه قرار گرفتن در کانون های قدرت بدست می آورد اجازه آزاد شدن انرژی افراد را برای قرار گرفتن در مسیرهای توسعه شهری و اجتماعی نمی دهد.

با نگاهی گذرا به لیست نفرات و آمار شرکت کنندگان در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی ،مشاهده میکنیم که بیشترین شرکت کننده و کاندیدا از حوزه انتخابیه بابل با پنجاه و سه داوطلب نام نویسی کرده اند و این به غیر از تعدادی است که از این حوزه در شهر های اطراف اسم نوشتند.

هم به لحاظ تعداد جمعیت و هم به لحاظ موقعیت سیاسی میبینیم که شهرستان بابل با جمعیت کمتر از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود با چهل و سه داوطلب،میل بیشتری برای مشارکت سیاسی از خود نشان می دهد که همانگونه که گفته شد این مشارکت فعال در جای خود قابل تقدیر است اما معایبی هم دارد که نباید نادیده گرفته شوند.

شهروندان بابلی نباید از این نکته غافل شوند که صرفا حضور در صحنه های سیاسی بدون اینکه در راستای تعالی و توسعه شهرستان به کارشان بیاید ،نخواهد توانست به ایجاد رضایت در میان شهروندان بیانجامد به عبارتی ممکن است که به صورت فردی شما را ارضا کند و پست های حساس ملی و استانی در اختیارتان قرار دهد اما این جایگاه ها در خدمت توسعه شهرستان قرار نخواهند گرفت.

بنابراین بهتر است تا نخبگان بابل به همان اندازه که احساس نیاز در مشارکت سیاسی و نشستن بر صندلی های ریاست را در خودشان تقویت می کنند ،مشارکت اجتماعی و فرهنگی در راستای توسعه شهرستان را هم مد نظر قرار دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :