آخرین عناوین

پنجشنبه 24 دی 1394-11:54 کد خبر:18341

وقتی فرهنگ هم نمی داند چه کاره است!!

چه کسی اداره فرهنگ مازندران را ارشاد می کند؟ / روزمرگی در تار و پود اداره ارشاد رسوخ کرده است؟!

پنج سال پس از ریاست عباسعلی ابراهیمی بر اصلی ترین نهاد فرهنگی استان، وی معتقد است که همزمان با تغییر رویکردهای فرهنگی کشور باید شاهد تغییرات گسترده فرهنگی باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، پنج سال پس از ریاست "عباسعلی ابراهیمی" بر اصلی ترین نهاد فرهنگی استان و در پی انتقادات بی شمار هوادان اصلاحات در مازندران که وی را از بازماندگان دولت قبل می دانستند و معتقد بودند که همزمان با تغییر رویکردهای فرهنگی کشور در مازندران هم باید شاهد تغییرات گسترده فرهنگی باشیم، احد جاودانی که گفته می شود خود از بدنه وزارت ارشاد و همسو با جریان اعتدال است سکان هدایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را در دست گرفت.

این انتخاب که طبق نظر بسیاری از هنرمندان و کارشناسان یک انتخاب درست بوده است در ابتدا بذر امید در دل اهالی فرهنگ و هنر استان پاشید و گمان می رفت در کوتاه مدت و میان مدت با تغییرات مهم و اساسی درساختار این نهاد مردمی مواجه خواهیم بود.

اکنون اما پس ازگذشت چندین ماه از روی کار آمدن جاودانی شاهدیم که در بر همان پاشنه می چرخد و حداقل در ظاهر شاهد کمترین تغییر و تحول در ساختار اداره کل ارشاد مازندران هستیم.

 بر اساس شواهد موجود نه در وضعیت هنرمندان رشته های مختلف هنری تغییر عمده ای پدید آمده است و نه تشکیلات صنفی و گروه های کاری مناسبی در راستای احقاق حق اهل هنر ایجاد شده است.

اگر بنا برحرف زدن بود که ابراهیمی هم خطیب تواناتری بود و هم استاد فن بیان و سخنوری،لازم نبود که وزارت ارشاد به خود زحمت بدهد تا برای تکرار مکررات هزینه تودیع و معارفه را هم بر خودش تحمیل کند.

اینکه جاودانی انسان وارسته و هنر فهمی است ما شکی نداریم ولی مشاهده درجا زدن و دور خود چرخیدن اداره ارشاد مازندران هم برای اصحاب رسانه چندان خوشایند نیست،بهتر است که مجموعه فرهنگی اداره ارشاد آستین همت را بالا بزنند و با یک خانه تکانی درست و حسابی در صدد ایجاد تحول بنیادین در ساختار سنتی و فرسوده نهاد مطبوعشان برآیند.

به هرحال در چنین شرایطی است که فرق بین یک مدیر فرهنگی و مدیران غیر فرهنگی نمایان می شود و اگر قرار باشد جاودانی همان راهی را برود که دیگران رفتند چه کسی پاسخگوی نا امیدی هنرمندان از مهمترین نهاد فرهنگی استان خواهد بود؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :