آخرین عناوین

پنجشنبه 24 دی 1394-17:11 کد خبر:18345

با حضور معاون عمراني استانداري مازندران :

بهره برداري از سامانه تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده مازندران

با حضور معاون هماهنگي و امور عمراني استانداري مازندران ، سامانه تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده استان به بهره برداري رسيد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، علي نبيان در ضمن قدرداني از خدمات شايسته راه و شهرسازي استان در حيطه كاري احياي بافتهاي فرسود عنوان نمود: در اجرای مصوبۀ هیأت محترم وزیران و قانون حمایت از احیاء بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارامد شهری و سکونتگاههای غیر رسمی و تامین اجرای قوانین حمایت از تولید وعرضه مسکن وحمایت از نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری و تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، اقدامات موثري صورت گرفته است.

نبيان درخصوص تسهيلات تخصيص داده شده در اين دوره اظهار داشت:تعداد تسهيلات تخصيص داده شده در اين دوره با بانك عامل مسكن به استان مازندران 4000 واحد  مي باشد كه حدود 10 درصد تسهيلا ت كشور را به خود اختصاص داده كه در جايگاه تخصيص و با عاملي بانكهاي مسكن،تجارت،ملي،ملت،سپه  در سال 94 از ابتداي سال تا كنون با تعداد 5500 واحد در  رتبه دوم كشور جاي دارد كه اين مهم به همت وتلاش كاركنان عمران و بهسازي مازندران صورت گرفته است.

وي عنوان نمود:ميزان تسهيلات به تفكيك جمعيتي را برای کلانشهرها به ۵۰ میلیون تومان ، برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان به ازای هر واحد نوسازی وام تعلق مشخص شده است.

حيدر نوروزي نيز در اين مراسم عنوان نمود : متقاضيان در مرحله ثبت نام با مراجعه به اداراه راه و شهرسازي شهرستان ها در خصوص قرار گرفتن ملك مذكور درمحلات هدف و بافت فرسوده شهري اطمينان حاصل كرده و در مراحل اجرايي نيز جهت پرداخت هر مرحله با تاييد و هماهنگي كارشناسان اداره راه و شهرسازي و بانك مسكن اقدام نمايند.

وي ادامه داد: اولین شرط اصلی برای دریافت وام طبق مصوبه بانک مرکزی واقع شدن ملک در محدوده بافت فرسوده بوده که داشتن پروانه ساختمانی و احراز مالکیت ملک نیز دومین و سومین شرط آن به شمار می‌رود.

مديركل راه و شهرسازي مازندران اظهار داشت:همچنین انبوه سازان به عنوان یک نهاد تخصصی که قادر به ارائه ساختمانی با کیفیت بهتر هستند و پس از ان زنان سرپرست خانوار اولویت‌های دریافت وام خواهند بود.

سعید میرزاپور رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اين اداره كل نيز ضمن قدرداني از حمايتها و پيگيريهاي مجدانه مسؤلين ذيربط جهت اجراي اين برنامه عنوان نمود : اين اقدام در راستاي بسته حمايتي خروج از ركود دولت كريمه مي باشد.

وي تصريح كرد: با توجه به وجود بيش از 6 هكتار محدوده بافت فرسوده و سكونتگاه هاي غير رسمي در مازندران ، اين استان داراي سومين اولويت جهت دريافت تسهيلات در سطح كشور است.

گفتني است آدرس سامانه تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده  www.facility.udrc.irمي باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :