آخرین عناوین

دوشنبه 28 دی 1394-9:27 کد خبر:18359

وقتی نفس‌ها از جای گرم بلند می‌شود!!

کارگران نساجی نباید پس از تعویق 4 ماهه حقوق‌شان تجمع کنند

فرماندار قائم شهر گفت: اعتراض به تعویق حقوق 4 ماهه دستمزد حق کارگران است ، ولی نباید به‌صورت تجمع و ایجاد مزاحمت برای مردم باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از قائم آنلاین، پس از تجمع تعدادی از کارگران کارخانه نساجی مازندران و دیدار با فرماندار قائم شهر در روز سه شنبه هفته گذشته، با هماهنگی فرماندار جلسه بررسی مشکلات کارخانه نساجی مازندران و پیگیری پرداخت 4 ماه حقوق معوقه کارگران با حضور معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران، نماینده مجلس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علم‌بیگی سرمایه گذار شرکت نساجی مازندران و تعدادی از نمایندگان و کارگران کارخانه نساجی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه فرماندار قائم شهر با بیان اینکه کارگر به واسطه کاری که انجام می‌دهد حقوق خود را می‌خواهد و اعتراض به تعویق حقوق 4 ماهه دستمزد حق آنهاست، گفت: ولی این اعتراض نباید به‌صورت تجمع، دسته‌روی و ایجاد مزاحمت برای مردم باشد.

مهدی محمدی با بیان اینکه همانطور که به بازنشستگان نساجی قول دادم برای رسیدن به مطالبات‌شان تلاش می‌کنم، با حمایت استاندار و نمایندگان این کار انجام پذیرفت، خاطرنشان کرد: در صورت همکاری و معرفی نماینده پیگیر معوقه 4 ماهه کارگران نساجی هستم.

مهدی علم‌بیگی سرمایه گذار کارخانه نساجی مازندران با بیان اینکه چند ماهی بود که با توقف تولید مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: همه این عوامل و مشکلاتی که تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد و نقدینگی بازار وارد کرد، باعث شد نتوانیم چند ماه حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با تزریق 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی علاوه بر اینکه این مشکل حل خواهد شد می توانیم پس از این حقوق‌ها را سر وقت پرداخت کنیم.

در ادامه کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نمایندگان صدای مردم و پیگیر کار آنها هستیم، گفت: کارگران باید به حق و حقوق خود برسند و مدیریت کارخانه موظف به پرداخت مطالبات به حق کارگران است و ما نیز در این راه به وی کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت در آن زمان بر اساس شرایط و بر مبنای اصل خصوصی‌سازی کارخانه نساجی مازندران را که برند کشوری بود به بخش خصوصی واگذار کرد، تأکید کرد: سرمایه گذار موظف است نساجی را برای توسعه آماده کند.

هادی حسینی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدا به موضوع اهمیت بازاریابی و فروش محصولات به سرمایه‌گذار تذکر داده بودیم، تأکید کرد: با بازرگانی درست و برنامه‌ریزی مناسب برای تولید محصولی باکیفیت می‌توان از بحران خارج شد.

وی ضمن انتقاد از سرمایه‌گذار و ارتباط ضعیفش با نمایندگان حوزه، بیان کرد: علی‌رغم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر ریاست جمهوری و فک و پلمپ دستگاه‌های چاپ و رنگرزی هنوز مدیریت کارخانه از این دستگاه‌ها استفاده‌ای نکرد.

در پایان علیرضا یونسی معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: سیاست دولت حمایت همه‌جانبه از کارگران و تولیدکنندگان است و هر حمایتی لازم باشد برای توسعه و برطرف سازی مشکلات کارخانه نساجی مازندران انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: از سرمایه‌گذار انتظار داریم با توجه به نزدیک شدن پایان سال مشکلات حقوقی کارگران را رفع کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :