آخرین عناوین

سه شنبه 29 دی 1394-10:51 کد خبر:18367

گذشتن از نان شب به امید خانه دار شدن!!

از رویای خانه‌دار شدن تا تخلفات مسکن مهر میارکلای ساری در دادستانی

افراد بسیاری به امید خانه‌دار شدن از نان شب خود گذشتند تا توانستند مبالغ را به‌عنوان آورده تحویل دهند اما هنوز رویای خانه‌دار شدن آنها محقق نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مسکن مهر از جمله طرح‌های دولت قبل بوده که موجب خانه‌دار شدن بسیاری از خانواده‎ها شده اما تاکنون مسکن مهر میارکلای ساری با وجود علم شدن بناهای زیاد و نیمه‌کاره بودن، به سرانجام بهره‌برداری نرسیده است.

با گذشت حدود شش سال از ساخت پروژه هنوز زیرساخت‌های اولیه این پروژه 2 هزار و 800 واحدی فراهم نشده و دستگاه‌های مربوطه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

با توجه به اهمیت این موضوع لازم است مسئولان به فکر چاره باشند، چرا که افراد بسیاری به امید خانه‌دار شدن از نان شب خود گذشتند تا توانستند مبالغ را به‌عنوان آورده تحویل دهند و هنوز رویای خانه‌دار شدن آنان به حقیقت تبدیل نشده است.

* حدود 700 تا یک هزار واحد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده تحویل داده می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر میارکلای ساری اظهار کرد: در صورت آماده بودن زیرساخت‌ها از 2 هزار و 800 واحد، حدود 700 تا یک هزار واحد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده تحویل داده می‌شود.

حسین محمودی با اشاره به اینکه در حال حاضر این تعداد واحدها از پیشرفت فیزیکی 80 تا 95 درصدی برخوردار هستند، گفت: بقیه واحدها از پیشرفت فیزیکی 50 تا 70 درصدی برخوردار هستند که باید به پیشرفت فیزیکی بالاتری برای دریافت تسهیلات برسند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مشکل ما در بحث مسکن مهر میارکلای ساری در بحث زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز، فاضلاب و سایر است که این موارد برعهده ما نیست بلکه برعهده دولت است.

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر میارکلای ساری با اعلام اینکه براساس قانون وظیفه زیرساخت‌ها برعهده دولت است، ادامه داد: خوشبختانه افزایش مبلغ وام از 25 میلیون به 30 میلیون تومان محقق شده که این مهم با همکاری دولت و وزارت راه و شهرسازی و تعاون بسیاری از تعاونی‌ها موفق به دریافت این میزان تسهیلات شدند.

محمودی با بیان اینکه در حال حاضر از 25 تعاونی، چهار تعاونی خلاف اخلاقی و مالی دارند، اظهار کرد: حدود 20 بلوک مدیران به‌عنوان متخلف شناسایی و دستگیر شدند البته دادستان مرکز مازندران نیز وارد عمل شد که درخواست ما از دادستان این است که این موضوع را به‌شدت پیگیری کنند چرا که موارد خلاف ثابت شده تا مجازات و پیگیری نهایی این تعداد تعاونی‌ها درس عبرتی برای سایر شود تا حق مردم را ضایع نکنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها اهتمام جدی برای بهره‌برداری واحدها دارند ولی مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: تحقق این پروژه مستلزم حمایت استانی و ملی است.

* شورای مسکن شهرستان‌ها فعال شود

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران دراین باره اظهار کرد: بحث مسکن مهر یکی از آیتم‌های اساسی است که از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است.

حیدر نوروزی بیان کرد: جلسات شورای مسکن نیز هر دو هفته یک‌بار با حضور دستگاه‌های مرتبط در بحث مسکن مهر از جمله آب، برق، تلفن و سایر در استانداری برگزار می‌شود و به‌صورت جدی پیگیر موضوع هستند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در شورای مسکن داشتیم، تصریح کرد: در بحث شهرستان‌ها پیگیری کردیم که شورای مسکن شهرستان‌ها فعال شود و اگر موضوعی قابل حل در ستاد شهرستانی باشد پیگیری شود، در غیر این صورت به شورای مسکن استان ارجاع شود.

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران درپایان با اعلام اینکه اتفاقات خوبی دربحث مسکن مهرشاهد هستیم، گفت:امیدواریم پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال مالی 95 به سرانجام برسد.

براساس این گزارش، به‌نظر می‌رسد تنها راه تسریع در اجرای پروژه‌های مسکن مهر، همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌های مرتبط است که امیدواریم با تعامل به‌زودی موانع برطرف شده و شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :