آخرین عناوین

شنبه 3 بهمن 1394-23:49 کد خبر:19392

معاون استاندار مازندران خبر داد:

تائید صلاحیت‌ 10 کاندیدای مجلس در آمل/ ادامه روند کسب صلاحیت‌ها تا 26 بهمن

معاون استاندار مازندران با اشاره به تائید صلاحیت 10 کاندیدای مجلس گفت: روند بررسی اعتراض‌ها برای کسب صلاحیت‌ها تا 26 بهمن‌ماه امسال ادامه دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد منفرد در نشست شورای اداری اظهار کرد: در بهمن سال 1357 پیروزی انقلاب اسلامی در حالی به دست آمد که معمار و معیار انقلاب رهبری جامعه را برعهده داشت و علیه طاغوت زمان ایستادگی کرد.

وی افزود: امام امت مقابل نظام شاهنشاهی ایستادگی کرد که قدرت بدون مثال در منطقه بوده و از همه کشورهای بزرگ دنیا حمایت می‌شد.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه قیام‌های انقلابی مردم از حدود سال 1340 آغاز شده بود، تصریح کرد: امام امت نیز سربازان خود را در آن سال‌ها کودکان در گهواره اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی منبعث از اسلام با رهبری عالم جامع‌الشرایط و ولایت‌فقیه است، بیان کرد: امام راحل برای نخستین‌ بار تئوری جدید مدیریت کشور در عرصه‌های جهانی را ارائه کرد و این الگو برای همیشه ماندگار ماند.

منفرد با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهضت‌های آزادی‌خواه با الگوبرداری از انقلاب ایران قیام کردند، گفت: بسیاری از اندیشمندان جهان هم متعجب از این بودند که انقلاب اسلامی با رهبری عالمی به پیروزی رسید که هیچ سلاح مادی در اختیار نداشت و با تکیه بر مکتب اسلام حرکت کرد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه کمتر از سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 مردم آمل روی داد، تصریح کرد: این مهم در حالی رخ داد که نظام جمهوری اسلامی تازه شکل گرفته بود و زمان زیادی از استقرار آن نگذشته بود.

این مسئول با بیان اینکه گروهی با عنوان اتحادیه کمونیست‌ها با خیال خام خود به وسیله حمایت استکبار جهانی می‌خواستند با در اختیار گرفتن مازندران، به تهران رسیده و نظام را ساقط کنند، ادامه داد: مردم آمل در کمتر از 24 ساعت توانستند این گروهک را از بین برده و با خنثی کردن توطئه‌های آن، کمونیست‌ها را در نطفه خفه کرده و طومارشان را در هم بپیچند.

منفرد با اشاره به اینکه همه قدرت‌های بزرگ دنیا روی میز مذاکره مقابل ایران نشستند، گفت: با به نتیجه رسیدن برجام همه قطع‌نامه‌های ظالمانه در طول 12 سال گذشته علیه ایران به صورت یک‌جا لغو شده و همه تحریم‌های ناشی از آن هم برداشته شد.

منفرد با تاکید بر اینکه امروزه با دانش بومی شاهد پیشرفت در دانش هسته‌ای، غنی‌سازی، تحقیق و توسعه هسته‌ای و چرخاندن سانتریفیوژها هستیم، متذکر شد: این توفیقات با درایت هوشمندانه و رهبری قاطعانه مقام عظمای ولایت حاصل شد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه هفت اسفند امسال شاهد دو رویداد مهم سیاسی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، ادامه داد: تاکنون حدود 35 انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاده که به طور متوسط به ازای هر سال از عمر انقلاب یک انتخابات برگزار شد.

این مسئول با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم کشورمان پای صندوق‌های رای، تصریح کرد: بعد از 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم در هر برهه از زمان مردم کشورمان پررنگ‌تر در صحنه هستند و این حضور آگاهانه و همیشه در صحنه مردم معیار مهمی برای تحلیل‌گران بیگانه است.

منفرد با اعلام اینکه در آخرین انتخابات برگزار شده در این شهرستان شاهد حضور بیش از 90 درصد رای‌دهندگان آملی واجد شرایط پای صندوق‌های رای بودیم، خاطرنشان کرد: برای تشکیل هیئت اجرایی از 30 نفر از معتمدان این شهرستان دعوت شده که آنها خود هشت نفر را انتخاب کردند و در این بین سه نفر از اعضا هم روسای ادارات هستند.

وی با اشاره به نام‌نویسی 27 نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آمل، افزود: از این بین یک نفر در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت‌نام کرد.

منفرد با اعلام برگزاری روند بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی و نظارت، ادامه داد: از بین افراد ثبت‌نام شده یک نفر انصراف داد و در بررسی صلاحیت‌ها 10 نفر مورد تائید قرار گرفتند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت بسیاری از کاندیدای مجلس شورای اسلامی در آمل، بیان کرد: روند بررسی اعتراض‌ها برای کسب صلاحیت‌ها تا 26 بهمن‌ماه امسال ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به عدم به‌کارگیری امکانات دولتی له یا علیه کاندیدایی خاص، اظهار کرد: هیچ فردی در نظام اداری حق ندارد از امکانات اداری برای کاندیدایی استفاده کند.

منفرد با تاکید بر عدم حضور روسای ادارات و نهادها درستاد تبلیغاتی کاندیداها، گفت: برای انتخابات آینده در این شهرستان 347 شعبه اخذ رای در شهر و روستا داریم که عوامل حاضر در سر صندوق‌ها شامل عوامل هیئت نظارت شورای نگهبان، عوامل هیئت اجرایی، بازرسان وزارت کشور، عوامل انتظامی و محافظان صندوق و نماینده کاندیداها هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :