آخرین عناوین

شنبه 3 بهمن 1394-23:51 کد خبر:19393

خبر تلخ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران :

نرخ بیکاری استان مازندران از میانگین کشوری پیشی گرفت !

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: 14 درصد بیکاری استان ناشی از بیکار شدن شغل و 30 درصد نیز اضافه شدن جمعیت غیر فعال به فعال و جویای کار است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با تاکید بر افزایش شاخص اشتغال در استان، گفت: نرخ بیکاری مازندران از میانگین کشوری پیشی گرفت.

براساس این گزارش، امید علی پارسا در کارگروه تخصصی اشتغال مازندران در استانداری، اظهار داشت: سنجش میزان اشتغال و بیکاری در هیچ جایی وجود ندارد تا تمامی این میزان به صورت عینی و واقعی ثبت شود.

وی افزود: مرکز آمار با نمونه‌گیری خود اقدامی علمی  را انجام می‌دهد که با انتخاب دو هزار نمونه  شامل 5 هزار نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که با پر کردن سئوالات نتایج آن را به استان  تعمیم می‌دهیم.

پارسا گفت: خروجی آمارها، آینده‌ای  را نشان می‌دهد که طبق آن نرخ بیکاری و فعالیت و اشتغال مشخص می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران بیان داشت: نرخ بیکاری در مازندران  نسبت  به  میانگین کشوری دو درصد بیشتر است.

پارسا بیان کرد: طرح نیروی کار در استان به  صورت هماهنگ در کشور با روش نمونه‌گیری چرخشی و به  صورت فعلی و در ماه میانی هر فصل انجام می‌شود.

وی گفت: میزان  بیکاری در فصل بهار امسال نسبت به سال گذشته از میانگین کشوری بهتر شده و نرخ آن بهتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: در فصل تابستان نیز بیکاری در کشور 10.9 درصد بوده اما در مازندران 12.1 بوده که شکاف کم شده اما همچنان بیکاری در استان از متوسط کشوری بیشتر است.

پارسا تصریح کرد: 14 درصد بیکاری استان ناشی از بیکار شدن شغل و 30 درصد نیز اضافه شدن جمعیت غیر فعال به فعال و جویای کار است.

وی افزود: 22 درصد بیکاران استان  به دلیل بیکاری از کشاورزی و شش درصد نیز به دلیل بیکاری صنعت بودند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :