آخرین عناوین

يکشنبه 4 بهمن 1394-0:41 کد خبر:19394

خیرین بشتابند:

به‌شماره افتادن نفس‌‌های «مبینا و ماهان» مقابل چشمان مادر

«مبینا و ماهان» خواهر و برادری هستند که در یک فضای کوچک و بسیار نمناک و خیس، در گوشه‌ای از یکی شهرستان‌های استان مازندران گذران عمر می‌کنند و به آینده پر از ابهام خود چشم دوخته‌اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، داشتن یک زندگی مناسب برای برقراری آرامش و گرما بخشیدن به کانون خانواده نعمتی است که همگان چنین زندگی‌ای را تحسین می‌کنند.

اما در این میان کسانی هم هستند که از داشتن کمترین امکانات برای یک زندگی معمولی محروم هستند و در شرایطی بسیار دشوار و سخت و بعضا طاقت‌فرسایی عمر خود را سپری می‌کنند و ممکن است ما از بسیاری از آنها بی‌خبر باشیم.

برای مثال در گوشه‌ای از همین استان مازندران دو کودک به همراه مادرشان در شرایطی زندگی خود را سپری می‌کنند که تصور آن هم سخت است ولی حقیقتی است غیر قابل انکار.

آیا می‌توانی تصور کنی که برای نوشیدن آب خنک در گرمای شرجی و طاقت‌فرسای مازندران یخچالی در خانه نداشته باشی ولی در همان تابستان گرم و شرجی برای در امان ماندن از رطوبت و نم شدید خانه، مجبور به روشن کردن بخاری شوی؟!

«مبینا و ماهان» خواهر و برادری هستند که در یک فضای کوچک و بسیار نمناک و خیس، در گوشه‌ای از یکی شهرستان‌های  مازندران گذران عمر می‌کنند و به آینده پر از ابهام خود چشم دوخته‌اند.

فضای به‌شدت نمناک محیط زندگی‌شان چنان بر پیکر نحیف و معصومانه‌شان تازیانه زد تا در نهایت دچار مشکلات تنفسی شدند.

سرفه‌های شدید و دردآور شبانه که ناشی از بروز اختلالات تنفسی شدید بر اثر رطوبت بسیار شدید محیط زندگی‌شان به وجود آمده است، فرصت استراحت و خواب شبانه را از چشمان معصوم «مبینا» ربوده است و رویاهای کودکانه‌اش را به تاراج می‌برد.

«ماهان» هم از چنین درد مشابهی رنج می‌برد و هر شب مانند خواهرش بر روی بستر نمناک خانه‌ محقر و فرسوده‌شان، چشم بر هم می‌گذارد و با رویاهای کودکانه‌اش به خود امید صبحی متفاوت از دیروز و به‌دور از سیلی خوردن‌های روزگار را می‌دهد اما اکنون امید‌هایش با تحقق رویاهایش فاصله‌ها دارد.

مادر سوخته از آفتاب و رنج کشیده از زمانه «مبینا و ماهان» در حالی که بغض گلویش را می‌فشرد با خبرنگاران درد و دل کرد و گفت: دخترم به‌خاطر نمناکی بسیار شدید محیط زندگی دچار اختلالات تنفسی شد و در آستانه ابتلا به بیماری آسم قرار دارد.

وی با بیان اینکه دخترم به‌دلیل همین مشکل تنفسی حتی توان دویدن در مدرسه در ساعات ورزش را هم ندارد، افزود: پزشکان اینجا توصیه کردند که حتما فرزندم را باید هر چه سریع‌تر به شهرستان آمل ببرم تا در آنجا درمان اساسی و کامل صورت گیرد ولی چون توانایی تامین مخارج پزشکی او را نداشتم، نتوانستم جگرگوشه‌ام را نزد پزشک در آمل ببرم.

این مادر فداکار خاطرنشان کرد: پسر خردسالم نیز شرایطی مشابه خواهرش دارد و مشکل تنفسی او را آزار می‌دهد و گاهی عطسه‌های پیاپی و شدید امانش را می برد.

وی تصریح کرد: بچه‌هایم نباید در این محیط باشند اما هیچ‌گونه پشتوانه مالی برای خروج از این بحرانی که سال‌هاست من و فرزندان کوچکم در آن گرفتار شدیم، ندارم و به شدت نگران آینده فرزندان کوچکم هستم.

براساس این گزارش، مردم نوع‌دوست و خیرانی که قصد اعلام همیاری و همراهی برای برون‌رفت این مادر و دو فرزند کوچکش از یک زندگی بسیار سخت و رنج‌آور را دارند می توانند با شماره 01133254967 دفتر خبرگزاری فارس مازندران تماس بگیرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :