آخرین عناوین

سه شنبه 6 بهمن 1394-23:35 کد خبر:19428

رئیس قوه قضائیه در قائم‌شهر:

شهید نواب صفوی در ترویج شیعه اسلامی در ایران نقش‌آفرین بود

رئیس قوه قضائیه گفت: شهید نواب صفوی و یارانش توانستند در دوران ستم شاهی جلو نابسامانی، فساد، تباهی را بگیرند و فرهنگ اسلامی و دینی را در جامعه ترویج کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، همایش بزرگ شهدای فدائیان اسلام و سالگرد شهید نواب صفوی با حضور مسئولان ارشد استانی و رئیس قوه قضائیه در مسجد جامع قائم‌شهر آغاز شد.

رئیس قوه قضائیه نیز در یادواره شهدای ششم بهمن سال 60 آمل در مصلای این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

شرکت درهمایش ملی مسئولان دفاتر اسناد رسمی کشور و همایش بازاریان و اصناف مازندران از برنامه‌های صبح، عصر و فردای لاریجانی در سفر 3 روزه به مازندران است.

صادق آملی‌لاریجانی درهمایش گرامیداشت شهدای فدائیان اسلام و شهید مجتبی نواب‌ صفوی در مسجد جامع قائم‌شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جمعیت فدائیان اسلام، اظهار داشت: نواب صفوی فردی بود که به جرم فعالیت‌های تروریستی توسط قوه قضائیه حکومت شاهنشاهی ایران به اعدام محکوم شد و جرمش ترویج شیعه و احکام الهی در دوران رژیم ستم‌شاهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه فدائیان اسلام در دوران نخست‌ وزیری مصدق و کودتای 28 مرداد نقش اساسی در ترویج اندیشه‌های نو اسلامی و انقلابی داشته‌اند، تصریح کرد: شهید نواب صفوی و یارانش توانستند در دوران ستم شاهی جلو نابسامانی، فساد، تباهی و فقر مردم آن دوران را بگیرند و فرهنگ اسلامی و دینی را در جامعه ترویج کنند.

رئیس قوه قضائیه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مقاومت مردم آمل و شهدای ششم بهمن سال 60، اظهار داشت: استکبار جهانی صلابت، اقتدار و شکوفایی ایران اسلامی را نشانه گرفته و مسئولان و جوانان جامعه دینی باید با هوشیاری جلو توطئه‌های دشمن را بگیرند.

آملی‌لاریجانی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال ترویج سکولاریسم و به نوعی جدایی دین از سیاست در جامعه دینی است، افزود:تمام تلاش استکبار با هدف کاهش قدرت مردم و دور شدن جوانان از ایران و بصیرت انقلابی است.

وی با بیان اینکه شهید نواب صفوی طلیعه دار شهادت‌های قبل از انقلاب و از تمهید کنندگان راه انقلاب بود، تصریح کرد: تاریخ هر قومی هویت آن قوم است و تاریخ این قیام، هویت ما است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: برخی افراد تلاش می کنند این هویت فراموش و تاریخ این بزرگان کمرنگ شود.

آملی‌لاریجانی ملت ایران را با تمدن دیرین و با درخشش تمدن اسلام دانست که مانع از استحاله فرهنگی در آن خواهد شد و افزود: راه کسانی را که راه حق را پیموده اند در ذهن و حافظه ها باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به کلام‌الله که تاکید کرده است کسانی که در راه خدا مجاهدت می‌کنند از ملامت‌ کنندگان نمی‌هراسند، گفت: خداوند برای این افراد فضل الهی عطا خواهد کرد و هر کس رنجی ببرد گنجی نصیبشان می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطبه امیرالمومنین(ع) به والی مصر تصریح کرد: خداوند با کسانی است که تقوی پیشه کنند و اطاعت خداوند و امر او را بر دیگران ترجیح دهد و این کیمیای واقعی است که نواب و همرزمان او این چنین بودند.

آملی لاریجانی از خاطرات مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: ایشان در خاطرات سفر به خراسان در خصوص نواب می فرمایند: در مسیر راه بین مدارس در خیابان امر به معروف و نهی از منکر می کرد و او شخصی است که از کسی به جز خدا خوف نداشته و تقوی پیشه کرده بود.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تحول تاریخ ساختگی به نسل جوان، بیان کرد: قبل از انقلاب کسی حق انتقاد کردن نداشت ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران، در رسانه و روزنامه‌ها به‌راحتی انتقاد صورت می‌گیرد و این نقدها موجب ساخته ‌شدن مملکت می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر خودباوری جوانان، عنوان کرد: نسل جوان ما با اتکا به اصل خودباوری و قطع وابستگی، به‌سرعت در علوم مختلف از جمله فناوری نانو، بحث هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، فیزیک هسته‌ای پزشکی پیشرفت کردند.

آملی‌لاریجانی به شبیخون فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: کانال‌های ماهواره‌ای و سایتهای کذایی دشمن به جان جوانان ما افتاده‌اند که با استناد به واقعی بودن شبیخون فرهنگی دشمن باید خطرات و هجمه‌ها رو به‌خوبی بشناسیم.

وی استقلال، خودباوری و توانمندی موشکی را موجب افتخار ملت ایران دانست و ادامه داد: کشورهای غربی و آمریکا با وحشت از این توانمندی‌ها در حال تحریم ایران در مسائل موشکی هستند اما به یمن اتحاد مردم و مسئولان همه یک ‌صدا در مقابل دشمن فریاد می‌زنند که قدرت موشکی ما محدودیت نمی‌پذیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقتدار نیروی دریایی کشور در منطقه، گفت: این اتفاقی که چند روز اخیر افتاد و نیروی دریایی تفنگداران امریکایی را بازداشت کرد، کار کوچکی نبود و این همان استقلال و خودباوری ملت ایران است.

آملی‌لاریجانی ادامه داد: توانمندی‌های موشکی از افتخارات نیروهای مسلح کشور است که دشمنان به بهانه پیشرفت در این حوزه به‌دنبال تحریم کردن آن هستند و انواع فشار را برای عقب نشینی وارد می‌کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :