آخرین عناوین

يکشنبه 11 بهمن 1394-9:5 کد خبر:19461

پایان مهلت ثبت اعتراض نامزدهای خبرگان:

اعتراض 8 نامزد مازندرانی خبرگان به رد صلاحیت‎ها

8 کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس خبرگان از مجموع 14 نفر، نسبت به نتیجه تائید صلاحیت خبرگان درخواست تجدیدنظر کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تابناک، با پایان یافتن ساعت اداری دیروز، مهلت ثبت اعتراض به نتیجه تائیدصلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان با تحویل هشت درخواست تجدیدنظر به پایان رسید.

براساس این گزارش، در این دوره بر اساس آمارها از تعداد ۲۹ نامزد ثبت‎نام شده اولیه در مجلس خبرگان رهبری از حوزه مازندران، با احتساب هفت نفر منصرف شده، حدود 28 درصد از کاندیداها معادل 8 نفر تائید صلاحیت شدند تا بتوانند پس از رقابت انتخاباتی 4 صندلی فقهای مجلس خبرگان رهبری را تصاحب کنند.

علی معلمی، نورالله طبرسی، علی ‎اکبرسیفی مازندرانی، سیدرحیم توکل، صادق آملی لاریجانی، محمد حسن گلی‌ شیردار، محمد صادق پیشنمازی و الله‌وردی مقدسی‌ فرد هشت نفر افراد تائید شده هستند.

این رقم حدود 28 درصدی تائیدها که در نتیجه عدم تائید صلاحیت 14 نماینده به دست آمده است، در برابر متوسط آمارهای کشوری که 45 درصد اعلام شده نشان می‎دهد مازندران تقریبا نصف متوسط آمار کشوری تائید صلاحیت داشته است.

براساس این گزارش، در دو روز گذشته هشت کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس خبرگان از مجموع 14 نفر نسبت به اعتراض اقدام کرده اند و از فردا تا بیستم دی مهلت رسیدگی به این اعتراضات است تا 21 دیماه اسامی نهایی تائید صلاحیت شدگان به وزارت کشور اعلام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :