آخرین عناوین

يکشنبه 11 بهمن 1394-17:12 کد خبر:19466

استاندار مازندران اعلام کرد:

فرهنگ عمومی در استان رضایت‌بخش نیست

استاندار مازندران گفت: رضایت چندانی از فرهنگ عمومی در استان وجود ندارد و احساس می‌کنیم نقشه راه باید برای استان تعیین کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، ربیع فلاح‌ جلودار در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: بنیان‌های  فکری، ذهنی و اجرایی جامعه در فرهنگ عمومی نهفته است.

وی با بیان اینکه همه مردم به صورت ملموس با فرهنگ در ارتباط هستند، افزود: بزرگ ‌ترین دستاورد نظام بحث بیداری اسلامی است که در جامعه اسلامی شکل گرفته و به دیگر کشورها منتقل شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه رهبری دلسوزانه در کشور وجود دارد و بسیاری از کشور نتوانستند از نعمت رهبری برخوردار باشند، ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و رهبری مقام معظم رهبری شرایط خوبی در کشور حاکم است اما برنامه‌ ها و اقدامات فرهنگی در کشور، نیازمندی جامعه را برطرف نمی‌کند.

این مسئول با بیان اینکه جامعه در حوزه فرهنگ نیازمند نقشه‌ راه است، بیان کرد: تغییر سبک زندگی به‌ صورت یک روزه انجام نمی‌شود و بسیاری از موارد در آن دخیل است.

فلاح با بیان اینکه باید از سرمایه اجتماعی به ‌صورت موثر بهره‌ گیری شود اما از این ارزش ها استفاده کافی نمی‌شود، ادامه داد: مازندران از تاریخ و پشتوانه عمیق برخوردار است و وقتی به مازندران نگاه می‌ کنیم مأمن امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به اینکه مردم مازندران در تمام دوره‌های انقلاب حضور پررنگی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز موثر بودند، افزود: خیلی رضایت از فرهنگ عمومی در استان ندارم و احساس می‌کنیم نقشه راه باید برای استان تعیین کنیم.

استاندارمازندران با تاکید بر اینکه در استان به همدلی و همزبانی نیازمند هستیم، افزود: استان بزرگی هستیم و در معرض میلیون‌ها مسافر و گردشگر قرار داریم که بتوانیم فرهنگ را درست مدیریت کنیم و حتی می‌توانیم این نگاه‌ها را به استان‌های دیگر صادر کنیم.

این مسئول با بیان اینکه یک تعریف عمومی از شورای فرهنگ عمومی باید داشته باشیم، اظهار کرد: در زمینه اجتماعی و فرهنگی باید بتوانیم به موضوعات روز توجه و نیازهای مردم را برطرف کنیم.

فلاح با بیان اینکه کار علمی و پایه‌های علمی در حوزه فرهنگ باید انجام شود، گفت: در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ما به درستی به مسئله فرهنگ پرداخته نمی‌شود و اگر پرداخته شود خروجی خوبی ندارد و شأن مردم مازندران در این حوزه بیشتر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :