آخرین عناوین

دوشنبه 12 بهمن 1394-9:5 کد خبر:19467

فوت بیمار قلبی بر اثر یک سهل انگاری!!!

از فوت بیمار قلبی تا تکذیب تمام شدن اکسیژن

خبری درباره فوت بیمار در رامسر در شبکه‌ های اجتماعی منتشر شد که سوالات بسیاری را در ذهن مردم به ‌وجود آورده است و ضرورت شفاف‌ سازی آن بیش از پیش احساس می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، خبری درباره فوت بیمار در رامسر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که سوالات بسیاری را در ذهن مردم به ‌وجود آورده است و ضرورت شفاف‌ سازی آن بیش از پیش احساس می‌شود.

این مطلب بدین شرح است: امشب در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر مردم شاهد صحنه‌ای غم‌ انگیزی بودند، مردی که مشکل بیماری قلبی داشت با پای خود به بیمارستان آمد و پرستار را از ناراحتی خود باخبر کرد.

این مرد که در مدتی قبل عمل قلب باز انجام داده بود امشب که دچار درد از قفسه سینه و تنگی نفس شده بود به بیمارستان آمد، اما سهل ‌انگاری پرستاران و پزشک در حالی که مرد التماس می‌کرد که به دادش برسند و می ‌گفت که نفسش بالا نمی‌آید، حادثه‌ای را در بیمارستان رقم زد که نه‌ تنها همراهان بیمار بلکه مردم عادی هم با چشمانی گریان به حال خود و بیمارستان این شهر تأسف خوردند.

این مرد به ‎مدت دو ساعت از درد به خود پیچید پرستاران هم برخورد بدی با همراهان بیمار داشتند، پزشک متخصص شیفت بیمارستان که گویا هم ‌جوار بیمارستان هم مطب دارد با اینکه به او اطلاع هم داده شد، در مطب خود ماند و بعد از دو ساعت به اتاق احیا آمد.

با آمدن پزشک به اتاق احیا داستان ما تازه شروع شد، کپسول اکسیژن اتاق احیا بیمارستان رامسر که شاید از بین تمام اتاق‌ها در تمام ساختمان‌های این شهر ارزشش بیشتر و مهم‌ تر است خالی بود، در حالی‌که اکسیژن یکی از مهم ‌ترین کمک ‌های درمانی برای یک بیمار قلبی است؛ خدمات، پرستاران، پزشک تازه به خود آمدند که چه فاجعه‌ ای در حال رخ دادن است و هر چه این بیمار را احیاء و cpr کردند ولی دیگر کار از کار گذشته بود، خانواده شاکی بیمار که حق هم داشتند با ناله و گریه خود تمام فضای بیمارستان را تحت تأثیر قرار داده بودند.

پزشک و پرستاران هم در اتاق احیا در را از پشت کلید کرده بودند و بیرون نمی‌آمدند، نگهبانان هم سراسیمه به نیروی انتظامی خبر دادند.

حکایت آن شب ما این شد که وقتی مأموران نیروی انتظامی به بیمارستان رسیدند دیدند که خانواده فرمانده سابق‌ شان در حال ناله و گریه هستند و شاکی از بیمارستان و پرسنل آن و حتی زبان این مأموران هم بسته بود و آنها هم ناراحت از این سهل‌ انگاری و فاجعه بودند.

آن شب سرهنگ علایی که 30 سال در نیروی انتظامی و به‌ ویژه در مبارزه با مواد مخدر به مردم این شهر خدمت کرده بود بر اثر یک سهل‌ انگاری جان خود را از دست داد.

30 سال خدمت ولی پرستاران و پزشکان صدای او را نشنیدند، خدماتش را ندیدند، 30 سال تلاش برای امنیت شهر را قدر ندانستند، صدای کمک خواستنش صدای این که می‌گفت نفسش در حال بند آمدن است، روحش شاد؛ و واقعا تأسف و تاثر برای ماجرای آن شب.

مسئولان شهر فقط این را می‌دانم که حق مردم این نیست، مردم ما ارزش‌شان بالاتر است.

* در برخی موارد از دست پزشکان کاری ساخته نیست

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر در این‌ باره ، اظهار کرد: علی علایی 56 ساله سابقه بیماری قند داشت که حدود 20 روز قبل از حادثه عمل قلب باز انجام داد و حدود ساعت 17:50 به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند.

اردشیر صارمی با بیان اینکه پزشک عمومی بلافاصله بیمار را ویزیت کردند و نوار قلب گرفت و به‌ صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کرد، گفت: علائم حیاتی بیمار از جمله فشار خون، ضربان قلب و اکسیژن خون ثبات داشته و مطلوب بوده، نوار طبیعی بوده، پزشک متخصص دستور تجویز دارو داده و 20 دقیقه بعد نوار قلب گرفته شود که این‌ کار انجام شد و باز هم خوب بود.

وی ادامه داد: دوباره بعد از گذشت زمان نوار سوم را نیز گرفتند که خوب بود تا ساعت 19:30 بیمار وضعیت خوبی برخوردار بوده است.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر با اشاره به اینکه شکایت بیمار تنگی‌ نفس و درد قفسه سینه بوده از ساعت 19:30 مشکل تنگی ‌نفس شدید و درد بیشتر شده و احساس خفگی می‌کرد، تصریح کرد: با حضور متخصص بیهوشی و داخلی عملیات احیای قلبی ریوی انجام شد، هر کاری کردند حدود 45 تا 50 دقیقه تلاش کردند ولی نتوانستند بیمار را نجات دهند.

صارمی یادآور شد: عوارض عمل جراحی قلب این است که در چند هفته نخست ممکن است یک نوع حادثه‌ای پیش آید، ممکن است رگ‌های پیوند زده ‌شده آسیب ببیند قلب دچار آسیب شود، مشکل «ترومبو آمبولی» معمولاً در مراکز بسیار پیشرفته از مرگ ‌ومیر بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اقدامات درمانی لازم برای این بیمار انجام شد، در توان این بیمارستان نبوده به صورت اورژانسی بیمار را به اتاق عمل قلب منتقل کرده و لخته خون را خارج کردند، افزود: تلاش‌هایی که کردند موفق نبوده و منجر به فوت شده است.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر با اعلام اینکه تمام شدن و یا نبودن اکسیژن را رد می‌کنم، گفت: همزمان در اتاق احیای ما دو بیمار بودند و دو کپسول اکسیژن بوده که پر بوده و هیچ کمبود اکسیژنی نداشتیم ولی کپسول بیمار مجاور تمام شده که باید تعویض می‌شد؛ با توجه به اینکه کپسول به اندازه کافی در بیمارستان وجود داشته و در هنگام تعویض همراهان بیمار تصور کردند که این کپسول مربوط به بیمار خودشان است، این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که به ‌دلیل نبود کپسول اکسیژن بیمار فوت کرد و این موضوع شدیدا رد می‌شود.

وی در پایان گفت: ما با خانواده بیمار همدردی می‌کنیم ولی در برخی موارد از دست پزشکان کاری ساخته نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :