آخرین عناوین

دوشنبه 12 بهمن 1394-9:20 کد خبر:19469

رئیس جمعیت هلال ‌احمر نوشهر خبر داد:

احتمال تعطیلی پایگاه امداد و نجات سی‌ سنگان نوشهر

رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر از احتمال تعطیلی پایگاه امداد و نجات سی ‌سنگان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، امیرحسین عسکرزاده در حاشیه کارگروه تخصصی امداد و نجات که در محل این اداره با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و حضور میلیونی جمعیت میلیونی در شهرستان نوشهر، اظهار کرد: امکانات ما در حد شهرستانی است و جوابگوی خیل عظیم مسافران و گردشگران نیست و مدیران باید به نوشهر نگاه ملی داشته باشند.

وی  افزود: جمعیت هلال ‌احمر رسالت بسیار حساس و حیاتی امداد و نجات مسافران و گردشگران را برعهده دارد و بنابراین سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باید مساعدت و کمک‌های مشخص شده را در حد مطلوب داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال ‌احمر نوشهر همکاری نزدیک و مطلوب دریابانی با هلال‌ احمر را در حوادث دریایی بسیار مهم دانست و گفت: به ‌منظور تسریع در کار امداد رسانی به حادثه ‌دیدگان جاده‌ای و نیز برقراری بیشتر نظم و امنیت نیاز است تا نیروی انتظامی و پلیس ‌راه اقدامات مناسب را انجام دهند.

عسکرزاده از نامناسب بودن محل استقرار پایگاه جمعیت هلال‌احمر در سی ‌سنگان ابراز نگرانی کرد و افزود: این پایگاه با توجه به فاصله‌ای که با جاده اصلی دارد به‌ دلیل نداشتن راه دسترسی مستقل به جاده، سرعت عمل در امداد رسانی به مصدومان و حادثه‌ دیدگان را دچار اختلال می‌کند و در بیشتر مواقع نیروهای امدادی موفق به امداد رسانی به افراد خارج محوطه سی ‌سنگان نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بنا بود تا منابع طبیعی برای تسریع در امر امدادرسانی در مسیر جاده اصلی، زمینی را در اختیار هلال ‌احمر قرار دهد ولی تاکنون این موضوع محقق نشده است.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر نوشهر تصریح کرد: سازمان امداد و نجات کشور در بازدیدی که از پایگاه امداد و نجات سی‌ سنگان داشت، از جانمایی نامناسب این پایگاه اعلام نارضایتی کرد و در صورت تداوم شرایط فعلی، این پایگاه تعطیل می‌شود و بودجه آن در جای دیگری مصرف می‌شود که البته این امر اصلاً به سود شهرستان نیست.

وی بیان کرد: شهردار‌ی‌های نوشهر، کجور و پول و نیز اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر، بروشورهای راهنمای گردشگری نوشهر را تا 25 اسفند در اختیار هلال ‌احمر قرار می‌دهند تا در در پست راهنمایی مسافران نوروزی در ابتدای میدان لتینگان در اختیار مسافران قرار داده شود.

عسکرزاده از آماده‌باش و فعالیت 24 ساعته دو پایگاه امداد نجات در شهر کجور و سی‌ سنگان خبر داد و اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان با توجه به نیازهای درمانی در ایام نوروز، ضروری است تا کشیک‌های نوروزی خود را به‌ ما اعلام کنند تا عوامل امدادی با توجه به نیاز مصدوم یا فرد حادثه دیده نسبت به اعزام وی به بیمارستان نوشهر یا چالوس اقدام کنند.

وی در پایان با تأکید بر ذخیره سوخت کافی برای بالگردهای امداد و نجات در فرودگاه نوشهر، گفت: تجهیزات امداد و نجات از جمله بالگردها نیازمند مکانی برای دپو هستند و در اختیار قرار دادن چنین مکانی یک ضرورت است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :