آخرین عناوین

سه شنبه 13 بهمن 1394-17:6 کد خبر:19477

شیوع تب برفکی در کلاردشت:

تلف شدن 160 بره بر اثر تب برفکی در کلاردشت

160 بره که چند هفته‌ای از تولد آنها گذشته است، بر اثر تب برفکی در یکی از دام ‌داری‌های کلاردشت تلف شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بر اثر شیوع تب برفکی در یکی از دام ‎‎داری‌های کلاردشت و با وجود اقداماتی که برای جلوگیری از تلفات دام انجام شد اما 160 بره زیر یک‌ ماه تلف شدند و دام ‌دار نیز دچار خسارت‌های فراوانی شد.

دامدار قدیمی روستای طائب‌ کلای کلاردشت با ابراز نگرانی از تلف شدن دام‌های خود، گفت: با وجود اینکه حدود یک ‌ماه گذشته به همه دام‌های این دامداری دارو تزریق و یا به آنها خورانده شد، اما بی ‌فایده بود و به‌ طور مرتب هر شب 20 تا 30 بره از بین رفتند.

سید جلال خامسی با بیان اینکه مانده‌ایم با این وضعیت چه کنیم و نگران سایر دام‌های خود هستیم، افزود: با مشکلات فراوانی دارو تهیه می‌کنیم ولی اثری در بهبود وضعیت دام‌ها ندارد و شاید ایراد از داروها باشد.

دیگر دام‌دار روستای طالب‌ کلای کلاردشت نیز گفت: چند سال است که تب برفکی در کلاردشت شیوع پیدا کرده و بر اثر آن خیلی از دام‌های (گاو و گوسفند) دام‎داران منطقه تلف شدند و یا در حال از بین رفتن هستند، اما مسئولان به داد ما نمی‎رسند.

امیر خامسی اظهار کرد: در روزهای گذشته 160 بره زیر یک‌ ماه بر اثر تب برفکی تلف شدند و همچنان تعداد بیشتری را درگیر می‎کند، برای ما مشخص شده است که داروها مؤثر نیستند.

وی در پایان با بیان اینکه در کلاردشت اداره دام ‌پزشکی مستقر نیست، گفت: مجبوریم که برای کوچک‌ ترین کار به چالوس برویم و مهم ‌تر اینکه در غرب مازندران قرنطینه دام وجود ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :