آخرین عناوین

دوشنبه 3 اسفند 1394-9:14 کد خبر:19562

تخلف کاندیداها در مازندران همچنان ادامه دارد:

از درگیری فیزیکی تا یک‌سال اینترنت رایگان!

این روزها دروغ، افترا تا جایی پیش رفته که صدای مردم را درآورده ، مردم قرار است به نامزدی رأی دهند که قانون وضع کند، نه نامزدی که خود مظهر بی‌قانونی و بداخلاقی‌های سیاسی هست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، 29 بهمن بود که تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع شد و از روز گذشته با تأیید صلاحیت‌های جدید رنگ و بوی خاصی به‌ خود گرفته و هر روز بر میزان فعالیت‌های کاندیداها افزوده می‌شود.

تبلیغ کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا حدی اوج گرفته که طرفداران نامزدها به بنرهای تبلیغاتی یکدیگر هم رحم نمی‌کنند و پوسترهای تبلیغاتی خود را روی پوسترهای تبلیغاتی رقیب نصب می‌کنند.

با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده‌است اما برخی از کاندیداها به‌ طور مستقیم و در جمع حامیان مردمی به تخریب رقبای خود می‌پردازند و با الفاظ ناشایستی یکدیگر را در عموم به سخره می‌گیرند.

اختلافات بین کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران تا جایی پیش رفته که شب گذشته طرفداران دو داوطلب مجلس دهم در شهرستان نکا به‌ خاطر مسائل تبلیغاتی و جناحی با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند و حسابی گرد و خاک سیاسی در شهر بلند شد.

این روزها دروغ، افترا، غیبت و ... تا جایی پیش رفته که صدای گلایه بسیاری از مردم استان مازندران را درآورده و شهروندان مازندرانی از سیاسی‌بازی و جناح‌بندی نامزدهای انتخاباتی خسته شدند.

به‌نظر می‌رسد اخلاق انتخاباتی برای کرسی‌های مجلس دهم در مازندران فراموش شده و برخی از نامزدها هم که گویا همه مکان‌های عمومی شهر را ارث پدری خود می‌دانند و در مناطق شلوغ اقدام به تبلیغات آن هم از نوع آزاردهنده می‌کنند.

تجاوز ستادهای انتخاباتی به حریم عمومی شهر در حالی روز به روز در حال افزایش است که بسیاری از ستادها علاوه بر تصرف اماکن عمومی با صدای بلند آهنگ برای دیگر شهروندان و ساکنان منازل مسکونی آلودگی صوتی ایجاد کردند.

ستادهای انتخاباتی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود بیشتر در خیابان‌های فرهنگ، قارن، جمهوی اسلامی و انقلاب مرکز استان مازندران قرار دارند اما نکته قابل توجه نزدیکی بیش از حد این ستادها با یکدیگر است که در بعضی از ساعات شب به مشاجره زبانی و حتی فیزیکی نیز منجر می‌شود.

«یک‌ سال اینترنت رایگان به حامیان محترم هدیه می‌گردد» عنوانی که در قاب بنر ورودی ستاد یکی از داوطلبان مجلس دهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود به چشم می‌خورد و نظر بسیاری از مردم را به‌خود جلب کرده که هر کدام از شهروندان نظرات مختلفی نسبت به اینگونه روش‌های نوین عوام‌ فریبی در ذهن‌های خود پرورش می‌دهند.

با رونق گرفتن فضای مجازی و گروه‌های تلگرامی روش ارسال پیامک‌های انبوه از سوی کاندیدای مجلس در این دوره از انتخابات به فراموشی سپرده شده بود اما از امروز برخی از داوطلبان اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان کردند.

پخش شیرینی، شکلات و آب‌میوه در مقابل ستادهای انتخاباتی در نیمه‌های شب یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی در روزهای اخیر به‌شمار می‌رود.

مغازه‌هایی که یک ‌شبه به ستادهای تبلیغاتی تبدیل می‌شوند و لوازم فروش جای خود را به میز و صندلی و پوسترهای تبلیغاتی کاندیدای مجلس دهم می‌دهند اما نکته این‌جاست که دارندگان این مغازه‌ها با چه هدفی محل کسب و کار خود را در اختیار ستادهای تبلیغاتی قرار می‌دهد؟

با کمی پرس و جو به سراغ یکی از بازاریان شهرستان ساری در خیابان فرهنگ رفتیم که محل کار خود را در اختیار یکی از ستادها قرار داده است.

ابتدا تمایلی به مصاحبه نداشت اما با کمی اصرار به چند نکته کوتاه اما تأمل‌برانگیز اشاره کرد.

این مغازه‌دار گفت: بعضی از کسبه‌ها مغازه خود را با هدف امتیازطلبی بعد از پیروزی کاندیدای مورد نظر تبدیل به ستاد انتخاباتی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مغازه‌ها از سه ماه قبل از شروع تبلیغات از سوی کاندیدا برای دو هفته اجاره می‌شوند، گفت: قیمت اجاره مغازه‌ها بستگی به موقعیت مکانی دارد و از ماهی 5 میلیون تومان تا 10 میلیون در نوسان است.

این روزها هزینه‌های انتخاباتی و ریخت و پاش‌های داوطلبان مجلس به مهم‌ترین سوال شهروندان تبدیل شده است که همه این سوال را در ذهن‌های خود دارند: این هزینه‌های میلیاردی از سوی چه کسانی تأمین می‌شود و از کجا می‌آید؟

براساس این گزارش، مردم در هفتم اسفند قرار است به نامزدهایی رأی دهند که برای آنها در مجلس شورای اسلامی قانون وضع کنند، نه کاندیدایی که در حال حاضر خود مظهر بی ‌قانونی و بداخلاقی‌های سیاسی هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :