آخرین عناوین

دوشنبه 3 اسفند 1394-11:0 کد خبر:19564

رئیس خدمات مهندسی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری اعلام کرد:

توان بالای عملیاتی شركت نفت منطقه ساری در بسترسازی برای صادرات

رئیس خدمات مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، از توان عملیاتی بالا در صادرات فرآورده‌های نفتی خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری ، زال نژاد رئیس خدمات مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری به توان عملیاتی بالا و توانمندی نیروهای متخصص شرکت نفت منطقه ساری در صادرات فرآورده‌های نفتی اشاره و اظهار کرد:بسترسازی برای صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای عراق و افغانستان انجام شد.

زال نژاد گفت: با توجه به مهلت 10روزه برای آماده سازی شرایط برای صادرات نفت‌سفید به کشورعراق باید از کل ظرفیت شرکت برای تحقق این امر استفاده می کردیم.

زال نژاد با اشاره به مدیریت صحیح و توان متخصصان و تلاش کارکنان و کارگران شرکت خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت 5هزار نفر ساعت کار بسترهای مناسب برای صادرات سوخت فراهم شد.

کارشناس شرکت منطقه ساری نیز در مورد فراهم کردن شرایط برای صادرات توضیحاتی تخصصی ارائه کرد.

زال نژاد از تغییرات اساسی در زیرساخت های تاسیسات و عملیات بارگیری با تعریف پروژه های مختلف  به منظور صادرات گفت و خاطرنشان کرد: با کار بی وقفه و تخصصی ، این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 100 درصد اجرایی و به بهره برداری رسید.

رییس خدمات مهندسی شرکتملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در ادامه به کارهای انجام گرفته به منظور تسریع در صادرات فرآورده های نفتی اشاره کرد.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته به شرح ذیل می باشد:

1-طراحی و اجرای لوله کشی 12 اینچ از مخازن 7 و 8 انبار نفت ساری و اتصال آن به خطوط ورودی پمپهای موجود.

با توجه به جداسازی مخازن نفت گازویژه صادرات از سایر مخازن، مخازن شماره 7و8 برای این امر اختصاص پیدا کرده و اقدامات لازم برای اتصال آنها به پمپ شید و متعاقبا به سکوهای مورد نظر انجام پذیرفت که درغالب تعریف پروانه تعمیر در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت.

2-طراحی و اجرای لوله کشی نفت سفید از خروجی پمپ شید تا نقاط بارگیری .

با توجه به اختصاص دهنه های 1الی 4نفت سفید در بارگیری جدید به نفتگاز صادراتی، می‌بایست جهت بارگیری نفت سفید اقداماتی انجام می‌شد.

به همین منظور در مدت کوتاه با ایجاد اتصالات بارگیری نفت سفید در بارگیری قدیم میسرگردید وپس از آن با انجام پروژه موضوع بند 1 بصورت دراز مدت ، بارگیری نفت سفید بصورت کاملا استاندارد به دهنه های 11الی 14 بارگیری جدید منتقل گردید.

3-جداسازی بخشهایی از خطوط نفت سفید و نفتگاز در محل بارگیری نفتکشها .

به علت اختصاص دهنه های 1 الی 4 بارگیری جدید که قبلا مخصوص نفت سفید بوده به نفتگاز صادراتی، در کانالهای دسترسی به این دهنه ها، عملیات برش کاری و جوشکاری و اتصال به دهنه های مورد نظر صورت پذیرفت.

 4-تهیه و نصب و تجهیز نقاط بارگیری با میتر های نوعISOIL  به تعداد 8 دهنه بمنظور بارگیری نفتکشهای صادراتی

از آنجاییکه کنترلهای کمی فرآوردهای صادراتی معمولا با میتریا باسکول صورت می گیرد، علاوه بر کالیبرسیون باسکول موجود در انبار نفت ؛ بادریافت تعداد 8 دستگاه میتر  ISOIL  از ستاد تهران ، پروژه نصب میتر و لوازم جانبی از قبیل فیلتر، شیرهای برقی، گیج های فشار و دما و... بصورت خیلی سریع صورت پذیرفت.

5-کالیبراسیون و راه اندازی مستر میتر و پروو دهنه های بارگیری صادراتی

کالیبراسیون مستر میتر موجود در انبار با ارسال به مرکز کالیبراسیون مشهد،پرو میترهای دهنه های صادراتی نیز توسط پرسنل واحد مهندسی وبا حضور وتایید همکاران اداره کل نظارت بر صادرات ومبادلات نفتی با موفقیت و بر اساس استانداردهای لازم صورت پذیرفت و هم اکنون ملاک تحویل فرآورده به خریدارن می باشد.

6.اجرای فاز دوم پروژه اتوماسیون سکوهای بارگیری ( سکوی 11 الی 14 )

با توجه به اینکه  انجام پروژه اتوماسیون سکوها و نقاط بارگیری تا سکوی 10 انجام گرفته بود، به علت اختصاص دهنه های 11الی 14 به نفت سفید صادراتی ،فاز دوم پروژه اتوماسیون در این دهنه ها نیز اجرا و به زودی  به بهره برداری خواهد رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :