آخرین عناوین

پنجشنبه 13 اسفند 1394-22:48 کد خبر:19582

استیضاح شهردار قائم‌شهر کلید خورد:

حجازی باید طی 10 روز به 3 سوال پاسخ دهد/ متن نامه رئیس شورا

در کمال تعجب مشاهده گردید، جنابعالی خودسرانه مدیریت شهری خود رها کرده و دغدغه‌ای به مجموعه‌ای که شورا به جنابعالی به امانت سپرده، نداشته است.


به گزارش خزرتیترخبر، سعید میرزایی رئیس شورای اسلامی شهر قائم‌شهر نامه‌ای تند و بی ‌پرده به علی حجازی شهردار قائم‌شهر ارسال کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قائم شهر در نامه ای خطاب به سید علی حجازی ، شهردار قائم شهر با طرح سئوالاتی ، خواستار پاسخگویی وی به این شورا شد .

براساس این گزارش ، وی در این نامه به شهردار قائم شهر ، ده روز فرصت داد تا با حضور در جلسه رسمی شورا به ابهامات مطروحه پاسخ دهد .

به نظر می رسد این نامه با توجه به سمت و سوی سئوالات منجر به استیضاح سید علی حجازی شود .

مشروح نامه شورای شهر قائم شهر بدین شرح است :

شهردار محترم قائم‌شهر

با سلام

احتراماً به استناد ماده 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 با اصلاحات و الحاقات بعدی و با عنایت به تقاضای اعضای محترم شورا، ضمن ابلاغ سوالات آتی‌الذکر به جنابعالی، شایسته است وفق قانون مذکور ظرف مدت ده روز جهت ارائه پاسخ در جلسه رسمی شورا حضور بهم رسانید.

1. نظر به اینکه سابقاً به لحاظ هفته تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و ضرورت حضور موثر جنابعالی در اداره شهر و شهرداری و با توجه به اینکه در جلسه رسمی شورا از صدور مجوز مرخصی به اتفاق آرا استنکاف شد، مع‌الأسف و در کمال تعجب مشاهده گردید جنابعالی بدون توجه به مراتب معنونه خودسرانه مدیریت شهری را جهت حمایت از احد کاندیداهای شهر خود (ساری) رها کرده و دغدغه‌ای به مجموعه‌ای که شورا به جنابعالی به امانت سپرده، نداشته است.

علیهذا با عنایت به تبصره 1 ماده 9 آئین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب 19/03/1370 هیئت وزیران که مقرر می‌دارد: تاریخ استفاده از مرخصی بنا به تقاضای شهردار توسط شورای اسلامی شهر تعیین خواهد شد... و شما بدون رعایت مقررات و علیرغم مخالفت و تذکر منطقی شورا، شهر و شهرداری را رها نموده. علت این اقدام خلاف قانون و مصلحت عمومی را ظرف حداکثر 10 روز با حضور در جلسه آتی شورا پاسخ فرمایید.

2. بر طبق ماده 67 قانون، شهرداری مکلف است بودجه سالیانه خود را حداکثر تا پایان دی ماه به شورای اسلامی شهر پیشنهاد نماید که متأسفانه آن شهرداری بدون رعایت قوانین و مقررات و بخشنامه تهیه و تنظیم بودجه ارسالی وزارت کشور نسبت به تهیه و تنظیم بودجه غیرقانونی و غیرمنطقی اقدام که در نهایت با توجه به نظر کمیسیون برنامه و بودجه و طرح در صحن شورا مقرر گردید بودجه ارسالی به شهرداری جهت اصلاح عودت داده شود که نظر اعضا طی نامه شماره 5447 مورخ 4/12/94 با فرصت 72 ساعته به شهرداری ابلاغ گردید متأسفانه بعد از گذشت 7 روز تاکنون بودجه اصلاح‌شده به شورا ارائه نگردید. بنابراین شایسته است وفق ماده 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ... پاسخ را ظرف حداکثر 10 روز با حضور در جلسه آتی شورا ارائه فرمایید.

3. با عنایت به اینکه در اولین جلسه شورای اسلامی شهر قائم‌شهر بنده و دیگر اعضای شورا به کلام‌الله مجید سوگند یاد نموده‌ایم. ضمن رعایت عدالت و انصاف و صرفه و صلاح در پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نماییم. وضعیت کنونی شهر و شهرداری را به نسبت هزینه‌های جاری این سازمان عمومی و غیردولتی که هزینه آن بر دوش موکلین‌مان است، به هیچ وجه مناسب خواست و نظر آنان ندانسته و نسبت به اعتراضات عمومی به‌حق شهروندان که در برابر افزایش عوارض، خدمات شهری محسوس و ملموسی را (حتی از ترمیم آسفالت گرفته تا تغییرات عمرانی و رفاهی و ...) ملاحضه نمی‌کنند و ایضاً با برخوردهای زننده و توهین‌آمیز و ناروا نسبت به پرسنل و شهروندان، باعث تغییر دیدگاه‌های اعضا به انتخاب جنابعالی را فراهم آورده که خود را هم‌اکنون مسئول و مکلف به پرسش، طبق وظیفه قانونی و شرعی بلکه اخلاقی می دانیم.

شایسته است پاسخ‌های لازم به موارد فوق را ظرف مدت 10 روز با حضور در جلسه رسمی شورا ارائه فرمائید.

سعید میرزایی کوتنایی

رئیس شورای اسلامی شهر قائم‌شهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • حسني
    شنبه 15 اسفند 1394-7:14


    شوراي قائمشهر :
    خود كرده را تدبيرنيست.................
    از اولش مشخص بود اين آقا سياسي كارهست درساري توسط شوراي شهراستيضاح شدبالاي سي شش سال كارسياسي كرده بازنشسته متخلف داراي پرونده هاي مكرر درمحاكم قضايي الان هم براي نماينده ساري داما...كاركرد با بودجه قائمشهر وبراي آيت...مع...كاركرد كه يه جوان رابه كام مرگ برد!!؟؟
    اون موقع كه ايشان براي شهردارساري مشكل آفريني كرد وباحكم سازمان بازنشستگي بازنشسته شد شما بازتمام قد ازايشان حمايت كرديدچرا؟؟!!
    شنيدم شهردارشدنش از اول غيرقانوني بوده چراكه حكم ماموريت ازمبدا شهرداري ساري ندارد...