آخرین عناوین

جمعه 14 اسفند 1394-8:57 کد خبر:19584

رئیس‌کل دادگستری مازندران بیان کرد:

قاضی حق ندارد بر سر مردم داد بکشد

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران گفت: یک قاضی حق ندارد بر سر مردم داد بکشد چرا که در این‌ صورت از مسیر عدالت خارج شده و کار قضاوت او مشروع نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد‌علی تقوی‌ فرد در مراسم افتتاحیه دادگاه عمومی بخش مرزن‌ آباد که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با اشاره به اینکه در بیشتر شهرستان‌های استان یک شعبه کار دادگاه را انجام می‌دهد، اظهار کرد: افتتاح دادگاه بخشی در مرزن‌آباد با توجه به موقعیت استراتژیک این بخش و فاصله آن با مرکز شهرستان چالوس از جمله موهبت‌هایی است که نصیب مردم منطقه شده‌است.

وی با بیان اینکه استقرار دادگاه بخش مرزن‌آباد به‌ عنوان امتیاز برای این منطقه محسوب می‌شود، افزود: همکاری مدیر‌کل منابع طبیعی غرب استان مازندران به‌ واسطه واگذاری زمین برای احداث ساختمان دادگاه و همچنین در اختیار نهادن ساختمان منابع طبیعی شهرستان چالوس برای استفاده موقت سبب شد تا احداث استقرار دادگاه عمومی بخش مرزن‌آباد در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران به تشریح نکاتی در مورد قاضی و شیوه قضاوت آنان پرداخت و اظهار کرد: با دقت در آیات و روایات در می‌یابیم که قاضی باید جایگاه خود را دانسته و به آن پای‌بند بماند.

وی با تأکید بر حفظ مراقبت از سوی قضات بیان کرد: یک قاضی نباید خود را با دیگران مقایسه کند و به امور دنیوی دل‌خوش کند زیرا اختیارات او الهی است و نباید دنیوی باشد.

این مسئول قضا را تکلیفی الهی عنوان کرد و یادآور شد: قاضی هرگز نباید برای کار خود واسطه‌ ای بگیرد بلکه کار قضاوت باید به او تکلیف شود.

تقوی‌ فرد به داشتن دانش و آگاهی از سوی قضات تاکید کرد و افزود: یک قاضی حق ندارد بر سر مردم داد بکشد چرا که در این‌صورت از مسیر عدالت خارج شده و کار قضاوت او مشروع نیست.

وی در پایان با اشاره به دیگر تفاوت‌های قضات با افراد عادی، گفت: از آنجایی ‌که قاضی مردم را توزین می‌کند و به‌ عنوان ترازو و معیاری برای جامعه است بنابراین به‌ عنوان وسیله ‌ای برای سنجیدن اعمال دیگران است که خود باید از بسیاری از این عیوب مبرا شود.

براساس این گزارش، در این مراسم فریدون خزایی‌ پول به‌ عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش مرزن‌آباد معارفه شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :