آخرین عناوین

يکشنبه 16 اسفند 1394-9:6 کد خبر:19591

نگاهی به آینده سیاسی ساری:

یوسف نژاد تا کجا از عبوری حمایت خواهد کرد؟ / دست دامادی در دست حاج مجید؟!

با فرض ثابت ماندن شرایط سیاسی ساری باید منتظر بمانیم تا ببینیم که چیدمان نیروهای موثر بر فضای مدیریتی شهر تا کجا متوازن خواهد ماند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، با فرض ثابت ماندن شرایط سیاسی ساری باید منتظر بمانیم تا ببینیم که چیدمان نیروهای موثر بر فضای مدیریتی شهر تا کجا متوازن خواهد ماند و در نهایت چه عواملی این توازن قوا را بر هم خواهند زد؟

 علی اصغر یوسف نژاد که در روزهای پیش از انتخابات با تمام توان به اردوگاه شهرداری پیوسته بود بعید است که به این زودی ها چنین روزهایی را فراموش کند و یا دست کم شرایط پیش آمده اجازه خارج شدن وی از چنین موقعیتی را در کوتاه مدت نمی دهند.

در سوی دیگر ماجرا محمد دامادی هم که به واسطه فشارهمه جانبه دستگاه تبلیغاتی شهرداری ساری در تنگنا قرار گرفته بود و چه بسا اگر در رقابت با زارعی قرار نمی گرفت از گردونه نمایندگی خارج می شد هم از این پس با احتیاط به بازی ادامه خواهد داد چرا که در صورت گلاویز شدن با مجموعه شهرداری احتمال حمایت همه جانبه یوسف نژاد وجود دارد که در اینصورت وزن سنگین سیاسی یوسف نژاد نقشه ها و برنامه های دامادی را خنثی خواهد کرد مگر اینکه اتفاقات دیگری رقم بخورد که در آنصورت معادلات سیاسی ساری به شکل محسوسی دگرگون خواهد شد.

اما در سوی دیگر ماجرا فرماندار اصلاح طلب ساری قرار دارد که با رایزنی های انجام گرفته از سوی دامادی و جمعی از اصلاح طلبان مرکز استان و پس از سفر روحانی به مازندران بر مسند نشسته است که تا همین جای کار هم در معرض برخی از شایعات قرار گرفته است که پیش روی بیش از این اندازه سبب خدشه به موقعیت فرمانداری مرکز استان خواهد شد.

اما نکته ای که دامادی را نگران کرده است شایعات مربوط به تغییر استاندار مازندران است که به هر حال دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست.

در آنصورت ادامه کار حسین زادگان هم در هاله از از ابهام قرار خواهد گرفت و دست دامادی را در امور سیاسی شهر تنگ خواهد کرد.

با این حساب نکات مهم مورد توجه در اتمسفر سیاسی ساری عبارتند از:

 1.انگیزه و تعهد ادامه حمایت یوسف نژاد از مجموعه شهرداری ساری

2.ریسک پذیری حسین زادگان در حمایت علنی از دامادی و سیاست های او در مورد مدیریت شهری

 3.تغییر استاندار مازندران و احتمال تغییر فرماندار ساری

 4.رایزنی عبوری با دیگر متغیرهای سیاسی در سطح شهرستان و استان برای تثبیت موقعیت و ادامه سیاست های شهرداری ساری

اما با توجه به شرایط موجود اگر عبوری – یوسف نژاد و دامادی – حسین زادگان را دو قطب روبروی هم در آرایش سیاسی مرکز استان در نظر بگیریم و با توجه به اینکه هنوز دو سال دیگر تا انتخابات شورای شهر ساری زمان باقی مانده است ، احتمال تغییر در اردوگاه دامادی با فرض ثابت قدم ماندن یوسف نژاد در تعهداتش نسبت به شهرداری بیشتر است و احتمال اینکه پس از ربیع فلاح ، بازی های سیاسی مرکز استان به نفع مجموعه شهرداری سنگین شود بیش از دیگر احتمالات موجود است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :