آخرین عناوین

يکشنبه 16 اسفند 1394-9:22 کد خبر:19592

معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران خبر داد:

آغاز پرداخت هدیه خبرنگاران از فردا / ترکیب اعضای خانه مطبوعات تغییری نکرد

معاون فرهنگی مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از آغاز پرداخت هدیه خبرنگاران خبر داد و گفت: مسائل پیش‎آمده بین اعضای خانه مطبوعات برطرف و ترکیب اعضای این خانه تغییری نکرده است.


به گزارش خزرتیترخبر،عباس زارع اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های به ‌وجودآمده با مدیرکل فرهنگ و ارشاد، اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات و هیأت مدیره انجمن‎ رسانه‌های مجازی مازندران، مقرر شد که پرداخت هدیه روز خبرنگار مردادماه سال‎جاری از فردا طبق شرایطی به حساب اصحاب رسانه واریز شود.

وی با قدردانی از استاندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و مدیرکل برنامه‎ ریزی استانداری مازندران برای تأمین اعتبار هدیه خبرنگاران به میزان 150 میلیون تومان قدردانی کرد و افزود: مقرر شد که نحوه توزیع هدیه، برخلاف سال گذشته از طریق سامانه جامع رسانه کشور به‎ عنوان تنها مرجع رسمی پالایش اصحاب رسانه، ملاک عمل قرار بگیرد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: سخنگوی خانه مطبوعات و مسئول اداره مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد این استان مسئول رسیدگی به نحوه پرداخت هدایای خبرنگاران هستند.

این مسئول با اعلام اینکه روال امسال برخلاف سال‎های گذشته این است که مدیران رسانه‌ها آمار خبرنگاران را اعلام کنند، تصریح کرد: طبق جلسه مذکور، مقرر شد که روزنامه‌های محلی مازندران 9 نفر، هفته ‌نامه‎ها چهار نفر، دو هفته ‌نامه‎ها یک نفر، ماهنامه‎ها یک نفر، پایگاه‎های خبری تحلیلی دارای مجوز (با تأیید انجمن رسانه‌های مجازی) سه نفر، سرپرستی خبرگزاری‌ها 6 نفر و سرپرستی روزنامه‎های سراسری نیز چهار نفر را اعلام کنند.

زارع بیان کرد: طبق آماری که در دست داریم، بیش از 650 فعال رسانه‎ای در مازندران هستند، از مدیران رسانه‎ها می‌خواهیم لیست واقعی را ارائه دهند، زیرا تمامی اسامی کسانی که هدیه را دریافت کردند، در لیست و روی سایت اداره‎ کل فرهنگ و ارشاد استان قرار می‎گیرد تا اگر اعتراضی وجود دارد، مستند باشد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران با تأکید بر اینکه اگر نام خبرنگاری در دو لیست قرار بگیرد، از یک لیست حذف می‎شود، گفت: مدیران رسانه‎ها می‎توانند از فردا لیست خبرنگاران خود را به همراه مشخصات آنها شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، سمت اصلی و شماره حساب شبا را به مسئول واحد مطبوعات ارائه دهند تا هدایای اصحاب رسانه در سریع‎ترین زمان ممکن به حساب آنها واریز شود.

این مسئول با بیان اینکه حداقل 50 درصد اسامی باید توزیع شهرستانی باشد، تصریح کرد: به ‎عنوان مثال اگر خبرنگاران یک رسانه 9 نفر باشند، چهار نفر باید از مرکز و پنج نفر از شهرستان‎ها باشند.

‎ زارع ادامه داد: البته جایی نیز برای موارد احتمالی از جمله از قلم افتادن خبرنگاران فعال که نام آنها در هیچ لیستی نیامده یا احیاناً در خانه مطبوعات ثبت نشده باشند، نیز درنظر گرفته شده‌است.

وی بیان کرد: مبلغ هدیه خبرنگاران 200 هزار تومان بوده و ان‌شاالله با همت مدیران مسئول، تا پایان سال‎جاری به حساب خبرنگاران فعال مازندران واریز می‎شود.

معاون فرهنگی مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز جلسه‎ای با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات مازندران برگزار و پیرامون مسائل اخیر در این خانه صحبت و توضیح خواسته شد.

زارع ادامه داد: با وساطت اداره‎ کل فرهنگ و ارشاد و با سعه ‌صدر اعضای خانه مطبوعات مازندران، مسائل پیش ‎آمده بین اعضا برطرف شد و ترکیب اعضای این خانه نیز تغییری نکرده است.

وی در پایان از رسانه‎های مازندران خواست تا به حواشی نپردازند و بگذارند اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات که وظیفه آنها مطالبه حقوق خبرنگاران است، به کار خود بپردازند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :