آخرین عناوین

شنبه 3 خرداد 1393-22:35 کد خبر:197

نشست نافرجام جوانان اصلاح طلب مازندرانی

حاشیه های لغو نشست جوانان اصلاح طلب مازنی/ فرماندار ساری قربانی اختلافات درونی اصلاح طلبان ؟؟

دبیر شورای اصلاح طلبان استان مازندران، جوانان اصلاح طلب را فاقد تعادل رفتاری، تندروی و حرکت آنها را غیرمسئولانه خواند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، در پی حرکت خودجوش جوانان اصلاح طلب مازندرانی که قرار بود عصر روز شنبه نشستی را با عنوان پاسداشت از حماسه دوم و سوم خرداد در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار کنند، با واکنش دبیر شورای اصلاح طلبان استان مازندران مبنی بر غیررسمی بودن این گروه همراه شده و از سوی فرماندار ساری این نشست لغو شد، به همین منظور گزارشی از انعکاس این خبر را در رسانه های اصلاح طلب با هم مرور می کنیم.  

شمال امروز نوشت:در نامه دبیر اصلاح طلبان مازندران به فرماندار ساری/دلایل لغو نشست اصلاح‌طلبان جوان+متن كامل نامه

بهمنش دبیر شورای اصلاح طلبان استان مازندران با ارسال نامه ای به فرماندار ساری خواستار لغو رسمی دعوت پیامكی پاسداشت مراسم دوم خرداد (نشست اصلاح طلبان جوان) ساری شد كه متن كامل نامه در ذیل می آید.

حضور فرماندار پرتلاش مرکز استان مازندران (ساری)؛ با سلام و احترام و تبریک ایّام، بدین وسیله معروض می دارد که چند نفر از جوانان، در غالب «شاخه ی جوانان اصلاح طلب» اقدام به دعوت نامه ی پیامکی جهت برگزاری یادمانه ی «دوم خرداد» کرده اند؛ از این رو به دلایل ذیل، خواستار لغو چنین گردهمایی را داشته و داریم.

بزرگان اصلاحات مازندران، در نشست چهارم مهر ماه سال قبل در جماران، تعدادی را از میان خود انتخاب و به آنان به عنوان «شورای موقت» اختیار داده اند تا در مسیر انسجام و وحدت و سامان دهی نیروهای سیاسی این جریان در استان، گام هایی را بر دارد که کار انجام و به پایانش نزدیک شده و عن قریب نشست عمومی طی تشریفات قانونی به مدعوین اطلاع داده خواهد شد.

لذا این شورا هیچ شاخه و گروهی را در این استان نداشته و اگر ادعایی هم بود؛ آن را فاقد اراده ی جمعی این گروه سیاسی می داند.

ممکن است یک گروهی با انتساب به این جریان، فراتر از تصمیم جمعی بخواهد حرکت کند؛ که ما مسئولیت آنان را نپذیرفته و از اقدامات شان به جهت صیانت از جریان سیاسی خود، پیش گیری خواهیم کرد.

این تعداد محدود که به نام شاخه ی جوانان، به دنبال اجرای همایش و نشست سیاسی هستند؛ فاقد تعادل رفتاری بوده و امکان تندروی و اقدامات غیرمسئولانه در اجرا خواهند داشت. پیشینه ی این ها موید ایم ادعا است.

از آن جایی که رقبای مخالف جریان اصلاحات، همواره مترصّد بهانه گیری و توطئه و بهره برداری هستند و دولت تدبیر نیز، نیازمند به آرامش، بر خود فرض می دانیم که در راستای حمایت از فضای آرام جامعه و همراهی با دولت تدبیر، مخالفت شدید خود را از چنین نشستی اعلام نماییم.

این چند نفر بدون مشورت با شورا و بزرگان مطرح اصلاحات در استان، اقدام به چنین نشستی کرده اند؛ لذا جمع کثیری از جوانان اصلاح طلب از شهرهای مختلف مازندران، با تماس و ارتباط گرفتن به چنین تصمیمی معترض شده اند و این گروه را فاقد نمایندگی خود دانستند؛ علی هذا خوف درگیری و مناقشه در این همایش، باعث شد که ما در خواست لغو این نشست را داشته باشیم. برگزار کنندگان، با آدرس های غلط و معرفی سخنران های متعدد که همه ی آن کذب بوده، نشان داه اند که نیت شان در اجرای این نشست، با اما و اگرهای فراوانی رو به رو است که ممکن است شائبه ی نشست خسارت بار را داشته باشد.

از این رو، شفاف نبودن این همایش، ما را بر آن داشت که به عدم برگزاری آن، متمرکز شده و اصرار بورزیم. زمزمه هایی از جریان های سیاسی مخالف در سطح شهرهای اطراف شنیده می شود که قصد بر هم زدن چنین نشستی را دارند.

لذا برای پیشگیری از مرافعات بیهوده، ما خواهان لغو این نشست هستیم. در ضمن، چنین نشستی موجب تفرقه و انشقاق نیروها شده و تبعات جبران ناپذیری به مجموعه ی تدبیر و اصلاح در مازندران خواهد زد.

در صورت انجام همایش، به هر دلیلی اتفاقاتی رخ بدهد؛ دود آن قبل از هر چیز به چشم بزرگان اصلاحات استان خواهد رفت و تاوان کار ناکرده را باید آنان بپردازند. لذا دلیلی ندارد جمع کوچکی که در دوم خرداد 1376 سن شان کفاف رأی دادن را هم نداشت؛ خود را عَلَم دار آن دانسته، بخواهند برای آن روز فراموش ناشدنی و ماندگار، نشستی را برگزار کنند.

این در حالی است که امکان اقدامات نسنجیده در مقابل این کار بسیار بوده و هزینه ی بزرگی بر پیکره ی اصلاحات تحمیل نماید.

از آن جایی که جناب عالی طی دیروز و امروز علی رغم پیگیری ما بر ممانعت از برگزاری چنین نشستی، اصرار به برگزاری آن دارید و آن را امری عادی تلقی می کنید، ما به دلایل فوق مصرّانه و قاطعانه، خواهان لغو آن در سالن فرهنگیان ساری هستیم.

تبعات انجام چنین نشستی را متوجه جنابعالی و دستگاه های مرتبط می دانیم. از این رو خواهشمندیم که لغو آن را رسماً اعلام کنید.       //جانباز و فرزند شهید - علی اکبر بهمنش، دبیر شورای اصلاح طلبان استان مازندران 1393/3/1

 روزنامه شرق نوشت:تنها در استان مازندران هماهنگی‌ها برای برگزاری همایش به دلیل اختلافات درونی گروه‌های اصلاح‌طلب استان، موفقیت‌آمیز نبوده است./3 خرداد 93

پیام نو نوشت:بیانیه جوانان اصلاح طلب مازندران در پی لغو مراسم دوم و سوم خرداد

حماسه های کم نظیر سوم و دوم خرداد که نمود عینی حضور سرنوشت ساز مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی است، برگ زرینی در تاریخ ملت بزرگ ایران را رقم زده اند. این دو واقعه ی عظیم برای همیشه در تاریخ ما جاودانه شده اند. خالقان و عاملان هر دو حماسه که یکی با حضور ایثارگرانه در عرصه دفاع از کیان میهن اسلامی و دیگری در میدان گاه دفاع از حق انتخاب ملتی بزرگ تجلی کرده است، آحاد ملت ایران اند و میراث داران بزرگ این دو نیز، ملت بزرگ ایران است.

جمعی از جوانان اصلاح طلب استان مازندران، در پی لغو مراسم پاسداشت دوم و سوم خرداد در ساری بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

آقای فرماندار؛ برگزار کنندگان مراسم همان جوانانی اصلاح طلبی هستند که آن زمانی که شما در کسوت فرماندار دولت احمدی نژاد بودید، با همراهی ستاد انتخاباتی جناب دکتر روحانی ،  حماسه یکشنبه معروف ( استقبال کم نظیر از جناب آقای روحانی در مسجد جامع ساری) را آفریدند. شما البته به دلیل اشتغال در فرمانداری دولت قبل حق دارید از اعتبار و اندازه این گروه از جوانان بی خبر باشید، ولی اگر از جناب آقای فلاح، استاندار مازندران بپرسید، ایشان حتما این جوانان را به یاد خواهند آورد.

به نام خدا

وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ

ما به شولای سپیدش ارادت داریم//ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم

حماسه های کم نظیر سوم و دوم خرداد که نمود عینی حضور سرنوشت ساز مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی است، برگ زرینی در تاریخ ملت بزرگ ایران را رقم زده اند. این دو واقعه ی عظیم برای همیشه در تاریخ ما جاودانه شده اند. خالقان و عاملان هر دو حماسه که یکی با حضور ایثارگرانه در عرصه دفاع از کیان میهن اسلامی و دیگری در میدان گاه دفاع از حق انتخاب ملتی بزرگ تجلی کرده است، آحاد ملت ایران اند و میراث داران بزرگ این دو نیز، ملت بزرگ ایران است.

از این رو بزرگداشت این دو حماسه عظیم رسالتی تاریخی بر دوش همه ماست. هم بدین جهت است که وارثان واقعی این دو حماسه، نگران تلاش عده ای در به فراموشی سپردن عظمت آن بوده و دغدغه شان پاسداشت حرمت این دو روز بزرگ است.

در همین راستا، ما (جمعی از جوانان اصلاح طلب استان مازندران و فرزندان شهدا ) به نمایندگی از جمع کثیری از جوانان مازندران که خود را وارثان حقیقی این دو حماسه بزرگ میدانیم، با مشورت برخی از بزرگان سیاسی و نیز با راهنمایی های برخی چهره های نام آشنای ایثارگر و افتخار آفرین حماسه سوم خرداد در استان، تصمیم به برگزاری مراسمی در جهت پاسداشت و تکریم این دو روز خاطره انگیز گرفته و با تمام توان آماده برگزاری مراسم بودیم که با دستور لغو برگزاری مراسم توسط فرماندار شهرستان ساری مواجه شدیم.

لذا با ادای احترام و طلب عذر به پیشگاه مردم شریف استان، ناچاریم برای رفع هر گونه شائبه، شرح ماجرا از آغاز تا لغو این مراسم را تا آنجا که خود مطلع هستیم به استحضار ایشان برسانیم و قضاوت را به فهم عمیق مردم عزیز استان بسپاریم.

پس از تصویب برگزاری مراسم در جلسه ای که با حضور دوستان همیشه همراه در مناسبتهای سیاسی و اجتماعی تشکیل شده بود، تصمیم گرفته شد با توجه به تغییر فضای سیاسی کشور و استقرار دولت تدبیر و با این امید که مسئولین سیاسی استان نیز از برگزاری چنین جلسه ای استقبال خواهند کرد، موضوع را به اطلاع مقامات ارشد سیاسی استان رسانده و نیز از راهنمایی های آنان در هر چه بهتر برگزار شدن مراسم استفاده نمائیم. با این رویکرد موضوع را با معاونت محترم سیاسی استانداری مازندران در دفتر ایشان مطرح و ایشان نیز ضمن استقبال از برگزاری مراسم و ارائه پیشنهادات و ملاحظاتی، برای هماهنگی بیشتر موضوع به اداره کل سیاسی ارجاع داده شد.

از آنجا که بر اساس قانون، برای برگزاری مراسم در فضای مسقف نیازی به اخذ مجوز از فرمانداری نبود، اما به لحاظ اهمیت موضوع، به فرمانداری ساری اعلام و فرماندار ساری طی نامه شماره 8639/1/2857/16 مورخ 93/2/29 مجوز برگزاری مراسم را صادر و به سایر ادارات مرتبط با موضوع اعلام نمودند.

بر اساس روند طی شده و اطمینان از برگزاری مراسم، اطلاع رسانی از طریق سایتهای خبری استان و نیز ارسال پیامک به مردم شریف مازندران صورت گرفته و از میهمانان و سخنرانان مراسم روز شنبه نیز دعوت به عمل آمد.

اما به یکباره در روز چهار شنبه از سوی فرمانداری ساری با یکی از دوستان ما تماس گرفته شد و لغو مجوز برگزاری مراسم با دستور فرماندار ساری به اطلاع ایشان رسید. بلافاصله با فرماندار ساری جناب آقای واحدی قرار ملاقاتی گذاشته تا پیرامون چگونگی این اتفاق با ایشان مذاکره نمائیم. از اینجای ماجرا آنقدر تلخ و ناگوار است که اگر نبود حق افکار عمومی در دانستن حقایق، هرگز راضی به اظهار آن نبودیم!

در ملاقات با فرماندار ساری علت لغو مراسم را جویا شدیم که ایشان در طول گفتگوی نیم ساعته، چندین علت را در فواصل مختلف عنوان نمودند که موجب تعجب و شگفتی بسیار است.

آقای فرماندار محترم در توجیه اقدام خود دلائلی عنوان نمودند که به تعبیر معروف، عذر بدتر از گناهی بیش نبود. ایشان یکبار انگیزه لغو مراسم را هشدارهای نهاد های امنیتی استان، یکبار مخالفت معاونت سیاسی استانداری، بار دیگر بیانیه های گروههای مخالف ( همان دلواپسان )و …ذکر کرد. اما نکته قابل تأمل در جایی از اظهارات ایشان که احساس میشد با مشورت و فشار فردی خاص که از قضا با جناب فرماندار مرافقتهایی دارند، صورت گرفت، عنوان شد علت اصلی و انگیزه فائق برای لغو مراسم، بی وزنی و عدم اعتبار برگزار کنندگان مراسم می باشد. به جناب ایشان عرض شد، آقای فرماندار؛ برگزار کنندگان مراسم همان جوانانی  جوانانی اصلاح طلبی هستند که آن زمانی که شما در کسوت فرماندار دولت احمدی نژاد بودید، با همکاری دیگر دوستان خود و با لبیک به ندای بزرگان اصلاح طلب کشور و استان با همراهی ستاد انتخاباتی جناب دکتر روحانی ،  حماسه یکشنبه معروف ( استقبال کم نظیر از جناب آقای روحانی در مسجد جامع ساری) را آفریدند. شما البته به دلیل اشتغال در فرمانداری دولت قبل حق دارید از اعتبار و اندازه این گروه از جوانان بی خبر باشید، ولی اگر از جناب آقای فلاح، استاندار مازندران بپرسید، ایشان حتما این جوانان را به یاد خواهند آورد.

آخرین تلاشها که با ریش سفیدی یکی از بزرگان اصلاح طلب صورت گرفت نیز نتیجه بخش نبوده و فرماندار همچنان نه تنها از هیچ گونه تلاشی در جهت برهم زدن مراسم دریغ نورزیدند بلکه علتی به علتهای واهی دیگر اضافه کردند. در نهایت با تأسف فراوان و با اهتمام به خرد جمعی، برگزاری مراسم عملا منتفی و از مردم شریف، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و دوستان عزیز هم فکر دعوت میکنیم تا همگی ضمن حفظ آرامش، جلوه ای از قانونمداری و پرهیز از هرگونه تنش که موجب خدشه به دولت تدبیر و امید باشد را به نمایش بگذاریم. اگر چه این بدان معنا نخواهد بود که به واسطه سنگ اندازی یک فرد و یا هجمه دیگران از آرمانهای خویش دست بکشیم.

 ما گر ز سر بریده می ترسیدیم//در محفل عاشقان نمی رقصیدیم//روز سوم خرداد - جمعی از جوانان اطلاح طلب مازندران

 سلام نو نوشت:مازیار اسفندیاری در گفتگو با سلام نو شرح داد/لغو مجوز همایش جوانان اصلاح‌طلب در مازندران

در حالی که از نخبگان و جوانان سراسر استان برای برگزاری این همایش دعوت به عمل آمده بود، جنگ رسانه‌ای دلواپسان استان علیه جوانان اصلاح طلب مازندران آغاز شد تا این همایش باشکوه را به حاشیه برد.

سرویس سیاسی: در حالی که بسیاری از فعالین سیاسی از گروه‌های مختلف سعی داشتند تا امسال هم برنامه‌های سالگرد سوم خرداد را پرشور تر برگزار کنند، اما عده‌ای از مدیران باقی مانده از دولت قبل، این زنجیره بزرگ انسانی و فعال را در برخی از استان‌ها مورد هجمه قرار دادند و مانع برگزاری این همایش‌های بزرگ در برخی از شهرستان‌ها شدند. شهر ساری نیز شاهد چنین اتفاقی بود. جوانان اصلاح‌طلب مازندران هم قصد داشتند تا مانند دیگر استان‌های کشور همایشی را در گرامیداشت سوم خرداد برگزار کنند که در روز آخر با دستور فرماندار ابقا شده مرکز این استان، مجوز این برنامه لغو شد. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با مازیار اسفندیاری از جوانان اصلاح‌طلب مازندران انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

وی پیرامون همایش نکوداشت حماسه سوم خرداد در مازندران اظهار داشت: پس از ملاقات حضوری با چند تن از نخبگان سیاسی استان و دو تن از رزمندگانی که در آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند، به اتفاق جمعی از فرزندان شهدا و جوانان اصلاح طلب مازندران از فرمانداری مرکز استان برای برگزاری همایش نکوداشت حماسه دوم و سوم خرداد اقدام به اخذ مجوز کتبی برای برگزاری این همایش نمودیم.

عضو تیم برگزار کننده این همایش به پایگاه خبری تحلیلی سلام نو توضیح داد: در حالی که از نخبگان و جوانان سراسر استان برای برگزاری این همایش دعوت به عمل آمده بود، جنگ رسانه‌ای دلواپسان استان علیه جوانان اصلاح طلب مازندران آغاز شد تا این همایش باشکوه را به حاشیه برد.

دبیر شاخه مازندران سازمان دانشجویی ادامه داد: هجمه رسانه‌ای به این همایش سبب شد تا با وجود آنکه فرماندار ساری اقدام به صدور مجوز کتبی برای این همایش نموده بود با دلایل واهی از برگزاری این همایش ممانعت به عمل آورد.

وی ادامه داد: این در حالی بود که روند برگزاری این همایش بدون حاشیه و با استقبال خانواده‌های جانبازان و ایثارگران مواجه شده بود و محتوی ملی و میهنی آن می‌توانست ضمن احیای یاد و خاطره ایثارگری‌های سوم خرداد سبب حضور جوانان و نخبگان در عرصه فعالیت اجتماعی و برطرف شدن دلزدگی‌های نسل جوان و ایجاد وحدت داخلی تمام نیروهای فعال در عرصه شود. اما با تنگ نظری‌های عده‌ای از مدیران باقی‌مانده از دولت قبل، لغو این همایش به گسست میان افکار عمومی و دولت منجر شد.

مازیار اسفندیاری در پایان گفت: با برگزاری هرچه بهتر همایش‌هایی برای نکوداشت این صفحات زرین تاریخ انقلاب، باید سرنوشت نسل آینده را با ارزش‌های انقلابی گره زنیم نه آنکه با رفتارهایی تنگ نظرانه سبب گسست بین نسلی و ایجاد تفرقه میان نیرهای انقلاب شویم. لذا امید است که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این بی‌سیاستی‌ها نشان دهد که در حقیقت بر خلاف فرمایشات رهبری انقلاب هم می‌باشد.

 سلام نو نوشت:جوانان اصلاح‌طلب هزینه سوءمدیریت در وزارت کشور را می‌دهند/فرماندار احمدی‌نژاد لغو کرد

حدود یک سال پیش بود که حسن روحانی در مسجد جامع ساری با کلید واژه‌های اعتدال، تدبیر، امید، حقوق شهروندی و... به جوانانی که با شعار (دوم خردادی‌ام حامی روحانی‌ام) به استقبال وی آمده بودند، قول داد که حقوق شهروندی ضایع شدهٔ آنان در سال‌های گذشته را استیفا نماید.

حرف روز: در حالی که طبق اعلام قبلی و بر اساس مجوز صادر شده، قرار بود جمعی از فرزندان شهدا و جوانان اصلاح طلب مازندران همایشی با شکوه برای نکوداشت حماسه سوم خرداد برگزار کنند، فرماندار نزدیک به جریان مشایی شهر ساری در آخرین روز مانع برگزاری این همایش شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام نو، حدود یک سال پیش بود که حسن روحانی در مسجد جامع ساری با کلید واژه‌های اعتدال، تدبیر، امید، حقوق شهروندی و... به جوانانی که با شعار (دوم خردادی‌ام حامی روحانی‌ام) به استقبال وی آمده بودند، قول داد که حقوق شهروندی ضایع شدهٔ آنان در سال‌های گذشته را استیفا نماید.

اما با گذشت بیش از یک سال، جوانانی که در آن روز سرمایه اجتماعی اصلی برای یک رقابت انتخاباتی بودند، نا‌گهان به عنوان یک تهدید دیده می‌شوند. چرا که رسانه‌های دلواپس(!) استان مازندران که اندک اقبالی از سوی افکار عمومی ندارند و با بودجه‌های خاص اداره می‌شوند، نوک پیکان خود را به سوی جوانان اصلاح طلب نشانه رفتند، تا اندک امید آنها به تدابیر دولت به نا‌امیدی تبدیل شود.

پرسشی که مطرح است این است که رفتار دوگانه دولت تا کجا ادامه خواهد داشت؟ چگونه می‌توان از سرمایه اجتماعی جوانان سخن گفت اما از برگزاری مراسم ملی - میهنی سوم خرداد ممانعت کرد؟

فرمانداری که در ایام انتخابات پوستر سه نفره آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت السلام سید محمد خاتمی و دکتر حسن روحانی را از سطح شهر جمع آوری می‌نمود و توزیع کنندگان آن را بازداشت و نصب هرگونه بنر آنان را ممنوع نموده بود و تجمع انتخاباتی جوانان در شب انتخابات را با حمله گاز انبری پاسخ داد، در ‌‌نهایت با ادامه حیات مدیریتی خویش در دولت تدبیر و امید مانع برگزاری همایش نکوداشت حماسه دوم و سوم خرداد شد.

وضعیت اسف‌بار مدیریت وزارت کشور و انتصاب‌های مساله‌دار کار را به جایی رسانده که حتی حامیان دولت هم نمی‌توانند کوچکترین تحرک سیاسی داشته باشند و این مساله نیاز به رسیدگی جدی از سوی دولت دارد.

ادامه مطلب در سایت بلاغ

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ج
    چهارشنبه 7 خرداد 1393-18:2

    این فرماندار به کسی که در پست بخشدار بودش و از خانواده ایثارگر و جهادی و در مدت کوتاهی توانست رضایت مردم را به همراه داشت رحم نکرد خدا به شما صبر دهد به امید روزی که جابه جا شود