آخرین عناوین

يکشنبه 16 اسفند 1394-22:47 کد خبر:20591

مدیرکل بنیاد شهید مازندران اعلام کرد:

وصیت ‌نامه شهدای مازندران در فهرست اسناد ملی قرار می‌گیرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: بیش از 3 هزار برگ از وصیت‌ نامه شهدای استان در فهرست اسناد ملی قرار می گیرد.


به گزارش خزرتیترخبر، عباسعلی رضایی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات موجود در جامعه فائق آئیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به واسطه فرهنگ شهادت در جهان به خوبی شناخته شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌هایی است که در دوران دفاع مقدس نقش اثرگذاری داشت، گفت: تقدیم 10 هزار و 400 شهید به انقلاب اسلامی ایران نشان از علاقه‌ مندی مردم استان به اسلام ناب محمدی است.

وی به اقدامات انجام شده برای ساماندهی گلزار شهدا نیز اشاره کرد و افزود: پنج گلزار شهدا در سال‌جاری افتتاح می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه در مجموع یک‌ هزار و 594 گلزار شهدا در مازندران موجود است که 48 درصد ساماندهی شدند، بیش از 13 درصد از گلزارهای شهدا 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ساماندهی 39 درصد گلزار شهدا هنوز انجام نشده است.

رضایی به اقدامات انجام شده برای اشتغال خانواده‌های شهدا جانبازان اشاره کرد و ادامه داد: هر دستگاه دولتی که در استان قرار است که نیرو جذب کند برای خانواده شهدا و ایثارگران 25 درصد سهمیه در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران درباره وعده شهردار ساری مبنی به‌ کارگیری سالانه 13 فرزند شهید درشهرداری گفت: شهردار ساری در دو سال قول داد که زمینه جذب 13 نفر از خانواده شهدا را فراهم کند و در این دو سال به وعده خود عمل کرد.

وی در پایان به اقدامات انجام شده برای جمع ‌آوری آثار شهدا در مازندران اشاره کرد و گفت: بیش از 3 هزار و 700 برگ از وصیت ‌نامه و خاطرات شهدای استان را جمع‌ آوری کردیم و قرار است این آثار جزء اسناد ملی قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :