آخرین عناوین

سه شنبه 18 اسفند 1394-9:20 کد خبر:20595

جزئیات کشته شدن جوان ساروی در اثر آتش‌سوزی:

وقتی خودروی آتش‌ نشانی خالی و آمبولانس دیر می‌رسد

جوان 27 ساله ساروی در اثر انفجار ناشی از کپسول خانگی به شدت مجروح و فوت کرد اما دهیار روستا پرده از جزئیات مرگ این جوان در این سانحه برداشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بیشتر خبرهای آتش‌سوزی پایان سال مربوط به استفاده از ترقه و یا ابزار مربوط به آن است ولی اتفاقی که در روستای قلعه ‌ساری افتاد از اتفاقات تلخی بود که جوان 27 ساله در اثر انفجار کپسول به‌ شدت در ابتدا زخمی و پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند.

صادق کوثری دهیار روستای قلعه‌ سر ساری درباره جزئیات آتش‌ سوزی در روستای قلعه‌ سر ساری گفت: سیدناصر ابوالقاسمی در اثر انفجار ناشی از کپسول در منزل به شدت مصدوم می‌شود.

وی اضافه کرد: با شنیدن صدای انفجار همه اهالی محل برای خاموش کردن آتش به محل آتش‌ سوزی رفتند که در اقدام اولیه و با استفاده از امکانات محلی به ظاهر آتش مهار شد ولی برای خاموش کردن آتش سقف منزل پوشیده از چوب نیاز به امکانات پیشرفته ‌تر بود.

دهیار روستای قلعه‌ سر ساری با اشاره به اینکه همزمان با حضور مردم تنها ماشین آتش ‌نشانی به روستا فراخوانده شد، اظهار کرد: ماشین آتش ‌نشانی به محل آتش ‌سوزی مراجعه کرد ولی تانکر آب ماشین خالی بود و راننده ماشین در محل حادثه متوجه خالی بودن تانکر شد.

وی اضافه کرد: راننده آتش ‌نشانی با کپسولی که در اختیار داشت، قصد داشت به اهالی در خاموش کردن آتش کمک کند که واقعا در آن لحظه نیاز به استفاده از کپسول  آتش‌ نشانی برای خاموش کردن آتش نبود، از طرفی در محل کپسول‌های آتش ‌نشانی به اندازه کافی وجود داشت.

کوثری یادآور شد: ناصر ابوالقاسمی به دلیل شدت انفجار و عمق شدید آتش ‌سوزی زمانی که به بیمارستان منتقل شد بیش از 77 درصد سوختگی داشت.

وی در ارتباط با نحوه خدمات ‌رسانی اورژانس نیز گفت: پیگیری زیادی برای انتقال بیمار به وسیله اورژانس انجام شد ولی به‌ دلیل تاخیر زیاد بیمار توسط یک خودرو محلی به نزدیک ‌ترین مرکز درمانی منتقل و پس از مداوای اولیه در مرکز درمانی تلمادره ساری که حدود 14 کیلومتر با روستا قلعه ‌سر فاصله داشت با خودروی شخصی مصدوم حرکت داده شد که در بین راه با رسیدن آمبولانس مصدوم جابه‌جا و به بیمارستان سوانح و سوختگی زارع انتقال داده شد.

دهیار قلعه ‌سر ساری یادآور شد: با توجه به فاصله این روستا از شهرهای اطراف باید آتش‌نشانی متمرکز در منطقه وجود داشته باشد از طرفی لزوم مدیریت جدی بر نحوه فعالیت آتش‌نشانی نیز باید توسط مسئولان استانی و شهرستانی مورد توجه قرار گیرد.

براساس این گزارش، با توجه به مطرح شدن لوله‌کشی گاز به منطقه محروم که در سال‌های آینده انجام می‌شود انتظار این است که مسئولان امر نسبت به ایجاد واحد آتش‌نشانی مجهز در منطقه اقدام کنند و یا اینکه امکانات لازم برای اطفاء حریق در روستاها در اختیار دهیاران و یا مسئولان روستا قرار دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :