آخرین عناوین

سه شنبه 18 اسفند 1394-10:48 کد خبر:20596

بازی بازنشستگی!!

چرا حجازی ول کن معامله نیست؟/حاشیه های پر رنگ تر از متن آقای شهردار!

در روزهای پایانی سال یکی از خبرهای داغ رسانه های مازندران ، عدم تحقق بودجه بزرگ شهرداری بود که حرف و حدیث های فراوانی را برای تیم شهرداری قائم شهر به وجود آورد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال یکی از خبرهای داغ رسانه های مازندران در مورد مدیریت شهری و شهرداری های استان مازندران،خبر عدم تحقق بودجه بزرگ شهرداری قائم شهر بود که حرف و حدیث های فراوانی را برای تیم شهرداری قائم شهر به وجود آورد.

حجازی که نزدیک به سه سال پیش و به دلیل استیضاح شورای شهر ساری مجبور به ترک ساختمان عمارت شهرداری شده بود در صدد برآمد هر طور که می تواند دوباره قفل و کلید عمارت را پس بگیرد.

در همین راستا آنطور که گفته می شود با یکی از نمایندگان ساری هم پیمان شد تا ضمن فتح کرسی های شورای شهر ساری ،برای عبوری جوان خط و نشان بکشد.

با اتفاقاتی که در روز رای گیری برای ابقاء شهردار ساری پیش آمد این ماجرا آنطور که رقبای عبوری می خواستند پیش نرفت.

منتها این پایان داستان دنباله دار موافقان ومخالفان شهردار نبود، تیم مخالفان برای عقب نماندن از قافله و با رایزنی های فشرده موفق شد تا کلید شهرداری قائم شهر را به دست حجازی بدهد تا از این حیث همچنان در کوران رقابت باقی بماند.

شهردار با تجربه قائم شهر هم برای اینکه نشان بدهد برکناری او از شهرداری مرکز استان کار اشتباهی بوده است دست به کار شد و با پیشنهاد بودجه دویست میلیارد تومانی برای شهرداری قائم شهر که دومین بودجه بزرگ شهرداری های استان پس از ساری بوده است ،توانایی های خود را در تدوین بودجه های بزرگ به رخ کشید.

هر چند منتقدان از همان ابتدای تقدیم این بودجه به شورای شهر قائم شهر معتقد بودند که این کار یک عمل احساسی و غیر کارشناسی است و اگر حجازی مرد بودجه های بزرگ بود در همان ساری با بودجه هفتاد میلیاردی امورات نمی گذراند اما عده ای هم دلخوش به اتفاقات بودند و بنابر برخی مصلحت اندیشی ها سکوت کردند.

به هر حال زمان گذشت و با فرا رسیدن زمان تحقق بودجه مشخص شد که حق با منتقدان بوده است و حجازی با تجربه مسیری را طی میکند که از چارچوب منطق خارج شده است.

محقق شدن چیزی نزدیک به شصت میلیارد از دویست میلیارد پیش بینی شده، داد رسانه ها و برخی از اعضای شورای شهررا درآورد و عده ای آن را یک آبروریزی برای مدیریت شهری قائم شهر قلمداد کردند.

به هرحال این ماجرا با نزدیک شدن به زمان تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی کمرنگ شد و تدریجا به حاشیه رفت،اما محقق نشدن بودجه شهرداری که موقتا از انظار پنهان شده بود با یک شوک خبری در کوران انتخابات مجلس و پس از آن دوباره سربرآورد.

شهردار قائم شهر برای کارهای تبلیغاتی یکی از نمایندگان مجلس مرخصی گرفت.

منتها در ابتدا معلوم نبود که این مرخصی قانونی بوده است یا خیر ولی با موضعگیری غیرمنتظره و شدید رئیس شورای شهر قائم شهر مشخص شد که این داستان سر درازی دارد و حاشیه های پر رنگ تر از متن آن می رود که به یک چالش مهم شهری برای قائم شهر و ادامه فعالیت حجازی در ساختمان شهرداری تبدیل شود، شاید حجازی با پذیرش این ریسک به آینده چشم دوخته است .

جایی که مجددا با حمایت نماینده مطبوعش در صدد امتحان کردن دوباره شانس خود برای تسخیر شورای شهر ساری است.

اما نکته ای که از آن غافل است اینست که دراین دوره فضای انتخابات شورای شهر ساری به شدت شهری شده است و دست روستائیان حامی آقای نماینده که برگ برنده او در انتخابات مجلس بودند کاملا کوتاه است و در این فضای شهری آنطور که از شواهد بر می آید جو غالب و اکثریت افکار عمومی با مدیریت شهری همراه است و تفاوت معناداری با انتخابات دور گذشته شورا که مدت زمان کوتاهی از مدیریت عبوری بر ارکان شهرداری می گذشت دارد.

به هر حال اینطور که شواهد نشان می دهد حجازی و شاید تیم همراه و همفکر او در سطح شهر ساری هنوز هم امیدوارند تا هر جور که شده "روی عبوری" را کم کنند و این عطش رو کم کنی کم کم دارد به یک معضل برای آینده سیاسی و عمرانی ساری تبدیل می شود برای همین از همین حالا همه چشم ها به انتخابات شورای شهر دوخته شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :