آخرین عناوین

دوشنبه 5 خرداد 1393-22:59 کد خبر:207

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرد:

راز عقب ماندگی مازندران استفاده نکردن مدیران از بستر رسانه ها است

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران در جمع روابط عمومی های دستگاه های اداری و نهادهای شهرستان آمل، راز عقب ماندگی مازندران را فاش کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ ، احمد مظفری در جلسه هم اندیشی روابط عمومی های دستگاه های اداری، نهادها و دانشگاه های شهرستان آمل با بیان اینکه امروزه تعریف جدیدی از روابط عمومی ارائه می شود، اظهار داشت: روابط عمومی یک فرایند ارتباطی راهبردی است که روابط سودمند متقابل بین مردم و سازمان مربوطه است.

وی لازمه رسیدن به این تعریف را داشتن هوش اجتماعی دانست، هوشی که متوجه باشد جامعه به چه چیزی نیاز دارد تا آن را عملی سازد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری در ادامه با اشاره به نقش فراگیر و تأثیرگذار روابط عمومی ها، بیان  داشت: اگر دولت در بحث هدفمندی یارانه از بستر روابط عمومی استفاده می کرد، قطعاً تاثیر بیشتری در بین مردم می گذاشت.

مظفری با بیان اینکه اگر رسانه ای نقدی کند، سریع آن را پایین می آورند، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که الان در روابط عمومی های مازندران با آن روبرو هستیم، نبود یا پایین بودن فرهنگ انتقادپذیری است.

وی همچنین عنوان کرد: این نقد و انتقادها مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید این کارها را از سیستم خودمان آغاز کنیم.

این مقام مسئول در ادامه ابراز داشت: در روابط عمومی ۴ نوع نگاه داریم که در نگاه واقع‌گرایانه آن به دنبال پذیرش از جانب دیگران هستیم و در بخش دیگر و در روابط عمومی سازشکارانه به دنبال مهندسی سازش هستیم؛ نوع دیگر از روابط عمومی خودگرایانه است و با ارتباطی دو سویه به دنبال مهندسی توافق هستیم؛ چهارمین نوع از نگاه ها در روابط عمومی که امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی در هم آمیخته شده است، نوع  آرمان گرایانه است که در این نگاه همبستگی بین روابط عمومی، مردم و مسئولان، مهندسی تفاهم را ایجاد می کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری با بیان اینکه روابط عمومی ها کارکردی مدیریتی دارند، خاطرنشان کرد: مدیران ما با توجه به اهمیت کار روابط عمومی باید مسئول‎شان را در جریان آخرین تغییرات قرار دهند.

مظفری در بخش دیگری از صحبت هایش با ارائه آماری از میزان ضریب نفوذ اینترنت در مازندران به مسئولان روابط عمومی های حاضر در جلسه توصیه هایی مبنی استفاده بیشتر از این فضا داشت و گفت: باید از فرصت ها برای اصلاح افکار استفاده کرد.

وی در پایان تاکید داشت: به نظر من راز عقب ماندگی مازندران استفاده نکردن مدیران و حتی خبرنگاران آن از بستر رسانه برای بیان مشکلات، اهمیت ها و ظرفیت ها است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :