آخرین عناوین

سه شنبه 6 خرداد 1393-10:30 کد خبر:209

در حاشیه غیر علنی شدن غیره منتظره یک جلسه علنی

جلسه علنی شورای شهر قائم شهر ؛ ناگهان ورق برگشت !

همه چیز خوب پیش می رفت ،هم قلم خبرنگاران روی کاغذ می چرخید و هم فلاش عکاسان ، شورا را به یک اتاق شیشه ای مبدل ساخت تا مصوبات شورا و تصمیمات اعضای آن شفاف باشد ./ درنیمه راه اما ورق برگشت ...


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال فردا - عباس ناساری :همه چیز خوب پیش می رفت ،هم قلم خبرنگاران روی کاغذ می چرخید و هم فلاش عکاسان ، شورا را به یک اتاق شیشه ای مبدل ساخت تا مصوبات شورا و تصمیمات اعضای آن شفاف باشد ./ درنیمه راه اما ورق برگشت ... جلسه ای علنی با اتفاق آرا غیر علنی شد و رسماً خبرنگاران جراید و رسانه های مجازی دعوت شده به این جلسه را، با نقشه ای ، مودبانه ازجلسه ای که علنی بودن آن از قبل به خبرنگاران اعلام شده بود ، اخراج کردند !!!

هنوز چند روزی از سخنان عالی ترین مقام اجرایی یک شهرستان در خصوص جایگاه اطلاع رسانی و خبرنگاری نگذشته که شورای همبن شهر با رفتاری نا متعارف ، ساحت خبر و خبرنگاری را جریحه دار کرد و علی رغم دعوت رسمی از خبرنگارارن برای یک جلسه علنی ، در میانه را با غیر علنی نمودن جلسه عذر خبرنگاران حاضررا خواست !

قائم شهر - چهارم خرداد 93 - ساختمان شورای شهر

یک روز تلخ برای خبرنگاران !

حالا دیگر عقربه های ساعت ۷/۳۰ صبح را نشان می داد . 

صحن علنی شورای شهر قائم شهر شاهد حضور خبرنگاران بود . خودشان نیامده بودند . ازقبل با ارسال پیامک به جلسه علنی شورا دعوت شده بودند .

آمده بودند تا نمایندگان افکار عمومی باشند و تصمیمات شورا را اطلاع رسانی کنند .

ناگهان ورق برگشت !

همه چیز خوب پیش می رفت . هم قلم خبرنگاران روی کاغذ می چرخید و هم فلاش عکاسان ، شورا را به یک اتاق شیشه ای مبدل ساخت تا مصوبات شورا و تصمیمات اعضای آن شفاف باشد .و مردم هم بدانند که منتخبان آنان چه می کنند و چه نمی کنند !

درنیمه راه اما ورق برگشت .

جلسه ای علنی با اتفاق آرا غیر علنی شد و رسماً خبرنگاران جراید و رسانه های مجازی دعوت شده به این جلسه را، با نقشه ای ، مودبانه ازجلسه ای که علنی بودن آن از قبل به خبرنگاران اعلام شده بود ، اخراج کردند !!!

فرماندارقائم شهر و سخنانی که شنیده نشد !

این اتفاق تلخ  در صورتی اتفاق افتاد که همین چند روز پیش در گرامیداشت روز روابط عمومی وبا حضور مسئولین اجرائی و دستگاه ها و نهادهای شهرستان ، که اتفاقاً رئیس شورای اسلامی شهر هم حضور داشت  ، فرماندار قائم شهر با جملاتی امیداوار کننده خود از احترام و استفاده بهینه از خبرنگاران و قشر زحمت کش رسانه های مجازی که در هر شرایط برای انعکاس اخبار شهرستان تلاش مضاعف دارند و از وقتشان میگذارند تا اخبار وعملکرد ادارات ونهادهای این شهردر کوتاه ترین زمان باطلاع مردم شهر ، استان وکشور برسد بسیارسخن گفت .

محمدی این راهم به مسئولان گفت که « هرگزخبرنگاران را به بهانه های کوچک نرنجانید وبا احترام ازآنان استقبال کنید » .

حال باید منتظر بود تا واکنش فرماندار قائم شهر تنها چند روز پس از اظهارات امیدوارنه اش در قابل رفتار توهین آمیزاخیر شورای شهر قائم شهر - بیرون راندن آنان از جلسه علنی شورا - چه خواهد بود !

یک سئوال و چند ابهام !

اقدام نامتعارف و شاید عجولانه اعضای شورای شهر سئوالات و ابهاماتی را در ذهن متبادر می سازد که حرف و حدیث های فراوانی دارد .

براستی ؛ اگر اعضاء محترم شورا قصد براین داشتند که جلسه شورا را در بین راه غیر علنی اعلام کنند چه نیازی به حضور خبرنگاران بود  .

آنها می توانستند همانند چند هفته گذشته که جلسات شورا بدون حضور خبرنگاران برگزار شده بود جلسه را برگزار می کردند و هیچ اعتراضی هم به آنان وارد نبود .

وحالا که از خبرنگاران  دعوت رسمی بعمل آورده شد چرا در نیمه راه به زعم خود مودبانه از جلسه به بیرون هدایت شدند ؟ !!

این جلسه اطلاع رسانی نمی شود !

بدلیل تصمیم غیر منتظره و غیر محترمانه اعضای شورای چهارم ،  نسبت به خبرنگاران حاضردراین جلسه و علیرغم احترام به همه آنان ، با پوزش از شهروندان فهیم قائم شهری ، از پوشش خبری این جلسه به دلیل اعتراض به آنچه  در سط.ر بالا اعلام شد ، از پوشش خبری جلسه فوق بااصطلاح علنی شورا ، خودداری می کنیم .

بامید احترام اعضای شورای شهر قائم شهر به افکار عمومی

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :