آخرین عناوین

دوشنبه 5 آبان 1393-0:59 کد خبر:2100

خبرها و حاشیه های جلسه شورای شهر ساری:

جلسه این هفته شورای شهر ساری تحت تاثیر ماه محرم

تذکر به برخی از کارکنان شهرداری ساری/مسکوت ماندن طرح ساری کارت قابل توجیه نیست/عزاداری ها نباید موجب اذیت مردم شود/مشکل بزرگ در کشور ما بی کفایتی برخی از صاحبان قدرت است/ارسال نامه بازنشستگي يك معاون


جلسه این هفته شورای شهر ساری تحت تاثیر ماه محرم بوده است که بخش های خبری و غیر خبری آن را به قلم خبرنگار خزرخبر منتشر می کنیم:

&&&حاشیه های خبری جلسه:

&شمشیربند:

*بسیاری از افرادی که اقدام به پخت و پخش غذاهای نذری می کنند متاسفانه حق الناس را رعایت نکرده و با پخش ظروف غذا در خیابان ها،سر و صداهای غیر شرعی و گوش خراش و عدم رعایت بهداشت باعث نارضایتی مردم می شوند.

&پیری:

*باید یک الگوی صحیح از عزاداری توسط دستگاه های زیربط مشخص شود که در این زمینه اقدامات کمی صورت گرفته است.

*نباید مراسم عزاداری تحت الشعاع مسایل دیگر و جریان های منفعت طلب قرار گیرد.

*منابع فرهنگی در سطح جامعه در سطح پایینی قرار دارند که اگر همه دستگاه ها تجمیع شوند این منابع بیشتر و موثرتر می شود.

*کمیسیون فرهنگی شورا با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری،برنامه های متنوعی را برای داشتن عزاداری متفاوت و معنوی تر در دست اجرا دارد.

&ذلیکانی:

*مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی باید فکری به حال برخی از هیئت های عزاداری که فاقد روحانی می باشند بنمایند.

&یوسفی:

*در سال های اخیر که تاکید عامرانه در جلوگیری از اجرای بدعت‌ها مانند قمه زنی  در ماه محرم مانند بوده، این مسئله نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش داشته است.

*مردم استقبال خوبی به استفاده از ساری کارت نشان داده اند اما سازمان مرتبط با این موضوع، مشغول کار دیگری شد و ساری کارت مسکوت ماند.

*پاسخ سازمان مرتبط درباره مسکوت ماندن ساری‌ کارت، قانع‌کننده نیست.

*بین شهرداری و برخی از مجموعه شهرداری فاصله وجود دارد و عده‌ای از کارکنان شهرداری، با ارتباطات قوی که دارند، اقدامات خود را انجام می‎‌دهند و این به صلاح شهردار نیست.

&آقامیری:

*سر و سینه زدن های ظاهری ارزشی ندارد و این ظلم به امام حسین(ع) است که فلسفه قیام آن حضرت را فقط در مسائل ظاهری ببینیم.

* تاکید امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر بر این مسئله بود که قدرت، منشا فساد است.

* کسانی که در عرصه قدرت هستند بدانند که امام حسین(ع) نیازی به کوبیدن بر سر و سینه ندارد و باید بر سر و سینه مشکلات واقعی کوبید.

*باید به سر و سینه مشکلات اساسی مردم یعنی مشکل اشتغال، بیمار بدون دوا و دارو و ... است.

*در ایام محرم بهتر است به نقد مسئولان بپردازیم.

&باقری:

*متاسفانه در سال های اخیر به ظواهر محرم بیشتر از حالات معنوی و فلسفه محرم پرداخته شد.

&عبوری:

*بعداز راه‌اندازی ساری‌ کارت با مشکلاتی مواجه بودیم و در صدد رفع این مشکلات هستیم تا این سیستم در خدمت شهروندان ساروی باشد.

*درباره مشکلات برخی کارکنان شهرداری در وصل شدن به برخی اصحاب قدرت و استفاده از این ارتباطات، گفت: در مجموعه شهرداری با بیش از 2 هزار نفر از کارکنان، مانند هر دستگاه و اداره دیگری برخی افراد بیکار، بی‌مسئولیت و افراد مسئولیت‌پذیر وجود دارد و باید از افراد مسئولیت‌پذیر در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بهره ببریم و به افراد بی‌مسئولیت هم تذکر دهیم و البته این مسئله قابل پیگیری بوده و نکته مبهمی ندارد و جای نگرانی نیست.

&&&حاشیه های غیر خبری جلسه:

*جلسه این هفته شورای شهر ساری با 10 دقیقه تاخیر و با قرائت قرآن توسط   نایب رییس شورا آغاز گردید.

*بنا به اعلام مسئولان شورا،رییس اداره اوقاف ساری،رییس سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانده انتظامی ساری مهمانان این جلسه می باشند.

*پس از سخنان شمشیربند،شعبانی در مورد ماه محرم مطالبی بیان کرد.

*سید محمد جعفری به علت بیماری پدرش،در جلسه حضور نداشت.

*نقیبی هم از اینکه این جلسه شورا با دعوت از برخی از مهمانان به برنامه ریزی های دهه محرم می پردازد انتقاد کرد و افزود:برای انجام برنامه ریزی های لازم برای ماه محرم،لازم بود که در جلسات قبلی به این موضوع پرداخته شود.

*یوسفی در وسط جلسه از شمشیربند به علت عدم رعایت عدالت در زمان داده شده به هر یک از اعضای شورا انتقاد نمود.

*احمدی نایب رییس شورا در وسط جلسه شروع به مداحی نموده است.

*صادقی رییس سازمان تبلیغات اسلامی ساری با انتقاد از اینکه استاندار مازندران تاکنون حتی برای یکبار هم که شده به حوضه های علمیه سر نزده افزود:متاسفانه هیچ بودجه ای هم به حوزه های علمیه مساعدت نشد.

*شنيده ها از ارسال نامه بازنشستگي يك معاون شهردار به مسئولين استانداري حكايت دارد كه به زودي جاي خود را به يكي ديگر از مسئولين شهرداري خواهد داد.

*خبرهاي ديگري از تغييرات جديدي در حوزه كادر اداري و يكي از قسمت هاي مهم شورا نيز به گوش مي رسد كه به زودي اطلاع رساني مي شود.

*حضور تعداد زیاد خبرنگاران در این جلسه شورا بسیار چشمگیر بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رطب خورده
    دوشنبه 5 آبان 1393-8:31


    درخصوص برخي پرسنلي كه توسط برخي شوراييان به شهرداري تحميل شدندبايدگفت اينها نورچشمي اند واكثرا درپستهاي حساس مشغول به كارشدندهيچ مدير بالادستي شان جرات ندارندبه اينها حرفي بزنن چون سريعا جاي مديرش را ميگيرد
    عبوري دارد با اين قماش كارميكنه اگربخواهد بانيروهاي مدنظرش كاركنه چه ميشود؟