آخرین عناوین

دوشنبه 5 آبان 1393-1:17 کد خبر:2101

انتقاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

عملکرد بانک های مسکن ،ملت و پست بانک در حوزه اشتغال مثبت نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه 34 درصد متقاضیان اشتغال کار مازندران دارای مدرک لیسانس هستند، گفت: 20 درصد متقاضیان اشتغال در استان فاقد مهارت هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی بابایی‌کارنامی در جلسه کارگروه اشتغال مازندران اظهار داشت: در استان 19 هزار متقاضی در 46 کاریابی ثبت‌نام کردند که متقاضیان بخش اشتغال در بخش کارشناسی بیشتر است.

وی تصریح کرد: 34 درصد از متقاضیان اشتغال استان را افراد با مدرک لیسانس تشکیل می‌دهد و 20 درصد از متقاضیان شغل استان فاقد مهارت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: 13 هزار نفر از متقاضیان اشتغال استان مازندران مشغول فعالیت شدند و لیست بیمه این افراد در اختیار مسئولان تامین اجتماعی استان است.

این مسئول درباره عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات، گفت: در تامین تسهیلات برای ایجاد اشتغال نیاز به همکاری بانک‌های عامل استان داریم.

بابایی‌کارنامی میزان تسهیلات سهمیه مازندران برای ایجاد اشتغال را بیش از 292 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: منابع بانکی متعهد شده بانک‌های استان حدود 169 میلیارد تومان است که نیاز است این مورد نیاز به پیگیری بیشتری دارد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد بانک رفاه، صادرات و سپه در حوزه اشتغال استان، افزود: عملکرد بانک ملت و پست بانک در حوزه اشتغال صفر است و بانک‌ها بیش از 43 میلیارد تومان در حوزه اشتغال تسهیلات پرداخت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره عدم هماهنگی بانک‌های استان با کارگروه اشتغال، بیان داشت: تسهیلات پرداختی بانک‌ها باید در اختیار کارگروه اشتغال استان مازندران قرار گیرد.

بابایی با اعلام اینکه بانک‌های مازندران در حوزه مشاغل خانگی همکاری مناسبی دارند، یادآور شد: بانک مسکن و پست بانک در این زمینه همکاری مناسبی ندارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :