آخرین عناوین

سه شنبه 6 آبان 1393-19:9 کد خبر:2109

فرامرز درخشنده

چوب وکاغذ مازندران هم، ثروت کشور است؛ اجازه دهیم نفس تازه کند!!

انتظار می رود که نمایندگان عالی دولت در 7 استان به عنوان سفیران دولت در مناطق تحت مدیریتشان بعد از بازدید از شرکت چوب وکاغذ مازندران که بزرگترین و کم نظیرترین واحد تولیدی در منطقه و کشور به شمار می آید، تعاملی گسترده و مثبت با مسئولان استان به ویژه مدیریت ارشد چوب وکاغذ در بحث تامین مواد اولیه شرکت که عمدتاً چوب است،داشته باشند.


خزرخبر:فردا مسئولان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در نشستی با استانداران ۷ استان عمدتاً شمالی تفاهم نامه ای را امضاء می کنند تا روند حفاظت از مدیریت پایدار منابع طبیعی و توسعه استانهای مذکور وارد مرحله جدیدی شود.
این تفاهم نامه را استانداران مازندران، گلستان، گیلان، سمنان، اردبیل، خراسان شمالی وآذربایجان شرقی امضاء می کنند تاگام های بلند وجدی تری در بحث افزایش سرانه سبز کشور برداشته شود.

در استانهایی که نمایندگان عالی دولت درآنها این تفاهم نامه را امضاء خواهند کرد، جنگل های هیرکانی و ارسباران وجود دارند.
استانداران دعوت شده به استان مازندران قرار است دیداری را هم از شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران بزرگترین تولید کننده انواع کاغذ در کشور که اشتغال مستقیم ۲۵۰۰ نفر را فراهم نموده و بیش از ۱۰ هزار نفر از طریق فعالیت این شرکت امرارمعاش می کنند؛ داشته باشند.

شرکت چوب وکاغذ مازندران در حال حاضر سالانه بالغ بر ۱۷۵ هزار تن انواع کاغذ را تولید نموده و پاسخگوی ۲۰ درصد نیاز کشور است وبا اجرای طرح های توسعه در این واحد تا حداکثر سه سال آینده میزان تولید به ۳۲۵ هزار تن افزایش یافته وسهم این مجموعه بزرگ از بازار تولید انواع کاغذ به رقم ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

طرح توسعه شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران در شرایطی اجرا می شود که مدیران این شرکت بنابر مقررات کشوری با محدودیت برداشت چوب از جنگل های منطقه (با طرح تنفس به جنگل ها) مواجه بوده ضمن آن که یکی از اولویت های مهم این شرکت حفظ منابع طبیعی موجود و جنگل های منطقه است تا محیط زیست منطقه دچار مشکلات ناشی از برداشت بی رویه منابع طبیعی نشده و قابل توجه این که کاشت نهال ودرخت در منطقه جزو برنامه های مهم شرکت صنایع چوب وکاغذ برای جایگزینی منابع موجود جنگلی است.

با توجه به موارد فوق و لزوم اجرای طرح های توسعه در شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران و ضرورت انکارناپذیر حفظ اشتغال موجود در این واحد بزرگ صنعتی و ایجاد شغل های تازه، انتظار می رود که نمایندگان عالی دولت در استان های مذکور به عنوان سفیران دولت در مناطق تحت مدیریتشان بعد از بازدید از شرکت چوب وکاغذ مازندران که بزرگترین وکم نظیرترین واحد تولیدی در منطقه وکشور به شمار می آید، تعاملی گسترده ومثبت با مسئولان استان به ویژه مدیریت ارشد چوب وکاغذ در بحث تامین مواد اولیه شرکت که عمدتاً چوب است، داشته و شرایطی را فراهم نمایند تا امکان بهره برداری از منابع جنگلی استان خود – البته به شرط جایگزینی منابع- و کاشت گونه های جنگلی قابل استفاده در این کارخانه وسایر کارخانه ها فراهم آید.

به هرحال حضور استانداران محترم ۷ استان کشور در مازندران زیبا را به فال نیک گرفته و امیدواریم که همانگونه که عزم مسئولان سازمان جنگل ها جزم گردیده تا مدیریت یکپارچه منابع طبیعی به شکلی جدی محقق واجرایی گردد و به جنگل هاومنابع طبیعی اجازه تنفس می دهیم شرایطی نیز فراهم گردد تا تولید واشتغال در کارخانه های بزرگی همچون چوب وکاغذ مازندران جان بگیرد و اقتصاد منطقه واستانهای هفت گانه نفس تازه کند.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :