آخرین عناوین

شنبه 10 آبان 1393-9:30 کد خبر:2115

رئیس محیط زیست بهشهر خبر داد:

مهار کامل آتش‌سوزی درمیانکاله

رئیس حفاظت محیط زیست بهشهرگفت:بنظرمي رسد این آتش‌سوزی از سوی صیادان بازهای شکاری انجام شده تا فضا را برای صید آماده کنند،كه آتش‎‌سوزی به طور كامل مهار شد.


 به گزارش خزرخبر، زمان رضااحمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عصر روز گذشته، گزارشی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در منطقه یولاف پناهگاه حیات وحش میانکاله ارسال شد که بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی بیان داشت: با کمک تشکل‌های مردم‌نهاد روستای «زاغمرز» و دامداران منطقه، آتش پس از دو ساعت خاموش شد.

این مسئول تصریح کرد: در این حادثه، 1.5 هکتار از پوشش گیاهی در آتش سوخت که 90 درصد آن از گونه «سازیل» و 10 درصد نیز پوشش انار و تمشک بوده است.

رضااحمدی علت این حادثه را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: تحقیقات بیشتر در حال انجام است اما به نظر می‌رسد با توجه به تلاش ماموران برای دستگیری متخلفان شکار و صید در منطقه، این آتش‌سوزی از سوی صیادان بازهای شکاری انجام شده باشد تا فضا را برای صید آماده کنند.

براساس اين گزارش، در سال جاري براي پنجمين بار، آتش به جان منطقه حفاظت شده ميانكاله بهشهر افتاد و در روز گذشته آتش‌سوزی در منطقه یولاف پناهگاه حیات وحش میانکاله، قسمتي از گونه هاي گياهي منطقه را از بين برد،پناهگاه حیات وحش میانکاله به وسعت 68.8 هزار هکتار با دو اکوسیستم آبی و خشکی، شامل تالاب و شبه‌جزیره است.

وی در پایان گفت: ‌این آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده است.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :