آخرین عناوین

شنبه 10 آبان 1393-16:33 کد خبر:2116

فرامرز درخشنده

جناب استاندار! شما نماینده کدام دولت هستید؟!

جالب و قابل تامل این که استاندارمحترم مازندران که نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان محسوب می شوند، از عملکرد دولت گذشته در بخش اشتغال جانبداری نموده و معلوم نیست که چه کسانی مخاطب صحبت های ایشان در باب کم کاری ها در حوزه اشتغال زایی است؟!


خزرخبر:استاندارمحترم مازندران در نشست اخیر اعضای کارگروه اشتغال استان اذعان داشته اند که دولت قبلی در زمینه پیگیری اشتغال در این استان بسیار فعال تر بوده ودر این مدت احساس می شود نقش کمرنگ تری در حوزه اشتغال ایجاد شد.

آقای ربیع فلاح بر قانونمند کردن روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها تاکید کرده و در عین حال میزان بودجه تخصیصی برای اشتغال مازندران را ناکافی دانسته است و ازسویی خواستار تعیین تکلیف پرونده های اشتغال توسط بانک های عامل شده است.

بی شک یکی از معضلات اساسی کشورمان در حال حاضر بیکاری میلیون ها جوانی است که بزرگترین سرمایه هرکشوری به شمار می آیند ومتاسفانه در ایران به دلایل متعددی، آنچنان که باید مورد بهره برداری قرار نمی گیرند.

استان مازندران نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود ظرفیت های بالای بخش های کشاورزی، صنعت وگردشگری وخدمات،اشتغال در این استان به معضلی بزرگ تبدیل شده و ظاهراً تلاش مسئولان امر نیز ره به جایی نبرده!

کار به جایی رسید که اخیراً استانداری مازندران میزبان 600 تن از سرمایه گذاران بخش خصوصی گشت تا به بهانه معرفی فرصت های سرمایه گذاری، عیار ظرفیت های سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال سنجیده شود که البته زود است نتایج این همایش یکروزه مورد نقد وبررسی قرار گیرد.

مشکلات متعدد واحدهای فعال صنعتی به خصوص کمبود سرمایه درگردش، عدم همکاری نظام بانکی با صنعتگران برای اجرای طرح های توسعه، سرعت کند بانک ها در رسیدگی به پرونده های سرمایه گذاری و رغبت نشان ندادن برای اعطای تسهیلات اشتغال زایی و .... از جمله مشکلاتی هستند که معضل بیکاری را در استان تشدید نموده و از سویی برنامه ریزی های جامع و کاملی برای تقویت زیر ساخت های بخش های اشتغال زایی همچون گردشگری که سالانه میزبان دهها میلیون گردشگر داخلی وبین المللی هستند، صورت نپذیرفته و جالب و قابل تامل این که استاندارمحترم مازندران که نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان محسوب می شوند، از عملکرد دولت گذشته در بخش اشتغال جانبداری نموده و معلوم نیست که چه کسانی مخاطب صحبت های ایشان در باب کم کاری ها در حوزه اشتغال زایی است؟!

در این خصوص به عنوان یک روزنامه نگار و شهروند مازندرانی چند سوال را مطرح و التماس دعا دارم.

1- برف سنگین سال گذشته مازندران خسارات سنگینی را به تاسیسات عمرانی و تولیدی استان وارد کرد و بسیاری از برنامه ریزی ها در حوزه تولید و توسعه اشتغال را مختل نمود با گذشت حدود 8 تا 9 ماه از این حادثه، بسیاری از کارخانه ها تاکنون ریالی به عنوان جبران خسارات ویا تسهیلات دریافت نکرده اند؛ حال این سوال مطرح می شود که استاندارمحترم که این همه دغدغه اشتغال در استان را دارند، بفرمایند که برای کمک به صنعت استان و کارآفرینان وصنعتگران چه اقداماتی را انجام داده اند؟

2- طی یکسال واندی که جناب ربیع فلاح سکان استانداری مازندران را به دست گرفته اند ،چه اقداماتی درحوزه اشتغال و حمایت از کارآفرینان وصنعتگران انجام شده و برای پایان بحران برخی کارخانه ها که از سالیان گذشته در برزخ مشکلات گرفتار شده اند، چه تدابیری اندیشیده شده؟ آیا صرف خط ونشان کشیدن برای مدیران استان و صحبت های شعاری سردادن برای اشتغال زایی کافی است؟

3- باید به یک واقعیت انکارناپذیر اعتراف نمود و آن این که با وجود ظرفیت های فراوان اشتغال زایی در استان برنامه های جامع وکامل و امید بخشی در این حوزه ها مشاهده نمی شود و یا به عبارتی تیم مدیریتی استاندار محترم، در این باب ضعیف عمل نموده و جالب این که نماینده محترم دولت یازدهم از عملکرد دولت گذشته در استان حمایت نموده ومشخص نیست که مخاطبان ایشان در به وجود آوردن چنین شرایطی در استان چه کسانی هستند؟

4- ما به جناب استاندار بابت برپایی همایش فرصت های سرمایه گذاری و دعوت از سرمایه گذاران برای اجرای طرح های اشتغال زا در استان خسته نباشید عرض نموده و تاکید داریم که برای رونق تولید واشتغال در استان باید موانع پیش رو برداشته شده و روی خوش به سرمایه گذاران نشان داده شود؛ سرمایه گذاران از شنیدن شعارهای زیبا خسته شده اند آنان را با عمل وکردار خود به استان بیاوریم و اطمینان خاطر دهیم که آنان را در میدان عمل تنها نخواهیم گذاشت.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :