آخرین عناوین

دوشنبه 19 آبان 1393-22:42 کد خبر:2141

مازندران از استان هان برتر کشور در هلال احمر است/برگزاری همایش امداد در سیلاب در مازندران

معاون جوانان جمعیت هلال احمر کشور و رییس سازمان جمعیت هلال احمر مازندران در نشستی با رسانه های مازندران،گزارشی از فعالیت های حوزه کاری خود ارائه نموده اند.


به گزارش خزرخبر، وحید قبادی در نشست خبری در سالن اجتماعات هلال‌ احمر مازندران، اظهار داشت: هلال‌ احمر بر حفظ یگانگی و وحدت در برنامه‌های خود تاکید دارد.

وی با اشاره به چهار وظیفه هلال‌ احمر در راستای تسکین آلام بشری، تامین کرامت انسان‌ها، حفظ سلامت انسان‌ها و حفظ صلح و دوستی در میان انسان‌ها، بیان داشت: این فعالیت‌ها به اقتضای زمان و مکان در دنیا متفاوت است.

قبادی با بیان اینکه 20 کشور به عنوان هیئت حاکمه فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، عضو هستند، یادآور شد: سال گذشته بعد از سال‌ها، ایران هم به عنوان عضو هیئت حاکمه انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه آذرماه امسال، میزبان دبیرکل فدارسیون جهانی هلال احمر الهاجآمادوسی اهل سنگال، در تهران هستیم، تصریح‌ کرد: برنامه‌های این سفر متعاقبا اعلام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شاید برخی تصور کنند وظیفه هلال احمر فقط در زمینه امداد و نجات و کمک‌رسانی است، متذکر شد: فعالیت‌های نوع‌دوستانه و بشردوستانه هم از دیگر جنبه‌های مهم جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هلال احمر در حوزه جوانان در طول سال متفاوت است، بیان کرد: این برنامه‌ها اغلب متمرکز بر فعالیت‌های آموزشی است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی برنامه‌های فدراسیون جهانی هلال احمر، جوانان به عنوان بیشترین افراد داوطلب در حوزه‌های افراد داوطلب، مدیران آینده و بهره‌مندان از خدمت، مخاطب ما هستند، افزود: مازندران در بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های هلال احمر، جزو استان‌های برتر است.

وی با اشاره به اینکه مازندران برای گردهمایی طرح کانون‌های جوانان که در استان گیلان برگزار شد، میزبان خوبی بود، اظهار داشت: رضایت‌مندی بالایی از میزبانی مازندران در این طرح وجود دارد.

قبادی با بیان اینکه مازندران در اجرای طرح ملی دادرس که مربوط به دانش‌آموزان در روزهای سخت است، ادامه داد: 28 هزار نفر در  این طرح شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در طرح ایمنی و سلامت مسافران که 20 هزار جوان در قالب یک‌هزار پایگاه برگزار می‌شود مازندران عملکرد خوبی دارد، خاطرنشان کرد: درباره طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند ایدز و اعتیاد هم عملکرد مازندران مناسب است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت: مشارکت جوانان در طرح‌های بشردوستانه و خیرخواهانه هم در مازندران مثبت است و فعالیت‌های خوبی را در این زمینه در مازندران شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از مشکلات روانی بعد از حوادث هم بر عهده هلال احمر گذاشته شده است، ادامه‌ داد: تیم‌های 26 نفره متشکل از 13 دختر و 13 پسر در موضوع مددکاری اجتماعی تشکیل شده و آموزش می‌بینند.

قبادی با بیان اینکه این طرح در استان برگزار شد و مازندران هم میزبان خوبی برای این طرح بود، بیان داشت: دولت بخشی از وظایف را بر عهده ما گذاشته و بودجه این طرح‌ها از سوی دولت تامین می‌شود.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در سال جاری اهمیت وی‍ژه‌ای برای جوانان قائل شدند، گفت: جوانان ستون فقرات و بنیان فعالیت‌های داوطلبانه را تشکیل می‌دهند و امسال شاهد رشد 25 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته بودیم.

قبادی با بیان اینکه آموزش غیر مستقیم بچه‌های پنج تا هفت ساله را در طرح غنچه‌های هلال مدنظر داریم، اظهار داشت: آموزش غیرمستقیم طرح امداد و کمک‌رسانی از طریق برنامه نقاشی نقاشی در 110 برنامه اجرا شد.

وی با بیان اینکه در گذشته طرح غنچه‎‌های هلال در مراکز پیش‌دبستانی انجام نمی‌شد، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش این طرح از سال آینده در مراکز پیش‌دبستانی اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 500 هزار کودک در این مراکز زیر پوشش آموزش هستند، یادآور شد: ظرفیت خوبی است تا به آموزش غیرمستقیم در این حوزه بپردازیم.

وی با بیان اینکه فعالیت کانون‌های دانشجویی هلال احمر در سال‌های گذشته کمرنگ شده بود، افزود: بر اساس تقاهم‌نامه‌هایی با وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد، دانشجویان اجازه می‌یابند فعالیت‌های خود را درباره اهداف هلال احمر در دانشگاه‌ها گسترش دهند.

قبادی با اشاره به تشکیل کانون‌های مجزای روستایی و برقراری ارتباط بین این کانون‌ها و کانون‌های دانشجویی، ادامه داد: کانون روستایی محلی برای آموزش و توانمندسازی روستاییان و جوانان داوطلب روستاها است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی را برای جوانان هلال احمر در روزهای آینده کلید زده و جزییات آن اعلام می‌شود، تصریح کرد: طرح آموزش‌های ماندگار و هرمی بر مبنای طرح آموزش هم‌سالان شکل گیرد و به صورت آبشاری ادامه یابد.

این مسئول با اشاره به رونمایی از طرح آموزش امداد کمک‌های اولیه از طریق سیستم اس.ام.اس، خاطرنشان‌کرد: از سامانه آموزش‌های مجازی امداد و نجات هلال‌احمر هم در روزهای آینده پرده‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات رفاقت مهر مرحله کشور از 26 آبان‌ماه تا پنجم آذر با حضور 1200 نفر برگزار می‌شود، اظهار داشت: اواخر آذرماه میزبان کشورهای منطقه در اجلاس بین‌الملل با عنوان نقش جوانان هلال احمر و صلیب سرخ در سلامت بعد از حوادث در تهران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر در پایان یادآور شد: در نیمه آذرماه هم  دوره آموزشی در لایپزیک آلمان برای نمایندگان سازمان جوانان برگزار می‌شود و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با دانشکده روانشناسی دانشگاه لایپزیک منعقد کردیم.

رییس سازمان جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این نشست افزود:‌ بر اساس اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، ساماندهی و جذب امور مربوط به جوانان، یکی از ماموریت‌های اصلی هلال احمر است.

مهدی ولی پور با بیان اینکه مازندران برای اجرای سیاست‌های ابلاغی سازمان در امور مربوط به جوانان، اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای دارد، گفت: حضور اعضای جوان هلال‌ احمر در طرح ساماندهی سواحل در سال جاری در کاهش بیش از 52 درصدی غریق، تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه فقط در تابستان سال گذشته 202 غریق در سواحل داشتیم، ادامه‌ داد: با حضور اعضای جوان هلال احمر در 22 منطقه ممنوعه شنا، این طرح به خوبی صورت گرفت هر چند که معتقدیم همکاری سایر دستگاه‌ها هم در کاهش غریق امسال موثر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران با اشاره به اجرای طرح دادرس، گفت: 28 هزار دانش‌آموز در مازندران از آموزش‌های طرح دادرس برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه یادواره 28 شهید امدادگر هلال‌احمر را 29 آبان‌ماه برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: مازندران میزبان برگزاری دوره مربیگری نجات در سیلاب است که با حضور پنج استان برگزار می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به اجرای طرح زمستانه از 15 آذرماه، یادآور شد: امداد و نجات در جاده‌ها منوط به این طرح‌ها نیست و در ایام برگزاری این طرح‌ها فقط 30 درصد به تجهیزات و پست‌های سیار هلال احمر اضافه می‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :