آخرین عناوین

سه شنبه 20 آبان 1393-21:35 کد خبر:2145

یک مسئول در بابلسر اعلام کرد:

5ساعت قطعی آب در طول روز در بابلسر در فصل پاییز/اداره بهداشت بابلسر به صورت جدی وارد شود

عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی بابلسر گفت: با گذشت دو ماه از فصل تابستان همچنان با کمبود آب شرب شهری و روستایی در بخش بهنمیر مواجه هستیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، جعفر عظیمی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان بابلسر، اظهار داشت: در بازدید ادواری درباره ایمنی مدارس بهنمیر متوجه شدیم برخی از مدارس سطح بهنمیر در بحث ایمنی بخاری با مشکل جدی مواجه بوده و سیم برق‌ها رها شده هستند که ممکن است به سلامت دانش‌آموزان آسیب جدی وارد کند.

وی با انتقاد از آب و فاضلاب شهری و روستایی، اذعان داشت: در بهنمیر همه روزه از ساعت دو الی هفت عصر آب قطع بوده و مردم با چالش جدی کمبود آب مواجه هستند.

عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی بابلسر با بیان اینکه چرا با گذشت دو ماه از فصل تابستان همچنان با کمبود آب شرب شهری و روستایی مواجه هستیم، خواستار رفع این مشکل از سوی مدیران مربوطه شد.

عظیمی با بیان اینکه به صورت جدی وارد شدیم تا بازار بهنمیر را ساماندهی کنیم، گفت: نیاز است شبکه بهداشت و درمان و اداره دامپزشکی با ما همکاری کنند تا مشکلات بهداشتی حل شود.

عضو کارگروه سلامت بابلسر با بیان اینکه جمع‌آوری مکانیزه زباله از منازل بهنمیر در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان سال 94 تمام زباله‌های سطح بهنمیر با سیستم مکانیزه زباله جمع‌آوری شود.

عظیمی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در این باره مشاهده می‌شود وجود سرنگ، سرسوزن و شیشه آمپول در این سطل‌ها است که سبب اعتراض اداره محیط‌زیست می‌شود و نیاز است شبکه بهداشت و درمان اقدامات اساسی را در این باره که از سوی مطب‌ها می‌باشد انجام دهد تا با مشکلی در این خصوص مواجه نشویم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بابلسر نیز با اشاره به واقعی‌شدن تعرفه‌های پزشکی بعد از 35 سال، اظهار داشت: با اجرای این طرح سه هزار خدمت برای پزشکان کدبندی شد که با انجام آن نظارت کامل بر فعالیت پزشکان انجام می‌شود.

محسن نبی‌زاده با اشاره به اینکه این طرح در شهرستان به صورت کمیته‌ای که متشکل از مسئولان بهداشت، روسای بیمارستان‌ها و رئیس نظام پزشکی شهرستان می‌باشد به فعالیت پزشکانی که در بیمارستان‌ها و بخش‌های خصوصی فعالیت دارند نظارت می‌کنند، گفت: با اجرای این تعرفه، تعرفه زیرمیزی حذف می‌شود و شائبه‌ای در این خصوص به وجود نمی‌آید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بابلسر با اشاره به هفته دیابت از 20 تا 26 آبان ماه، اذعان داشت: دیابت بزرگ‌ترین اپیدمی جهان است که سالانه منجر به مرگ و ابتلای افراد زیادی در سراسر جهان می‌شود.

وی، بیشترین افراد مبتلا به بیماری دیابت را بین سنین 40 تا 59سال دانست و افزود: در حال حاضر بیش از 4.5 تا 5.5 میلیون نفر از مردم کشور ما دچار این بیماری هستند.

نبی‌زاده عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان بابلسر آمادگی کامل دارد تا آموزش لازم برای پیشگیری از این بیماری را به خانواده‌ها و دانش‌آموزان ارائه دهد.

این مسئول با بیان اینکه همه باید با استفاده از رژیم غذایی مناسب، تحرک ورزش و... شیوه زندگی خود را تغییر دهند، ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی بین پرسنل شبکه بهداشت، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی در سطح مدارس، توزیع تراکت آموزشی، برپایی کلاس‌های آموزشی در سطح مراکز و روستاهای شهرستان را از جمله اهم برنامه‌های این اداره در هفته دیابت برشمرد.

نبی‌زاده، برگزاری همایش‌های مختلف، درج شعار در مدارس، برگزاری همایش پیاده‌روی در سطح روستاهای شهرستان، ارائه مشاوره رایگان، بررسی فشار خون و BMI افراد بالای 30 سال در قسمت درب ورودی شبکه بهداشت بابلسر را از دیگر برنامه اجرایی هفته ملی پیشگیری از دیابت در این شهرستان دانست.

مسئول بهداشت محیط بابلسر نیز با بیان اینکه 217 پرونده از واحدهای مختلف برای استعلام تایید بهداشت به این شبکه ارجاع داده شد، بیان داشت: از این 217 واحد تنها 72 واحد مورد تایید بهداشت واقع شد.

سیامک ویسری با اشاره به 145 پرونده عدم تایید بهداشت، عنوان کرد: 77 پرونده به تعزیرات معرفی و پنج واحد پلمب شد.

وی تصریح کرد: عدم تایید بهداشت بر واحدهای غذایی بدان معناست که این واحدها با مشکلاتی که ممکن است به سلامت مردم آسیب برساند مواجه هستند.

مسئول بهداشت محیط بابلسر بیان کرد: نیاز است بازدید مشترکی بین اتاق اصناف و شبکه بهداشت برای نظارت از واحدها انجام شود و با  واحدهای صنفی که تایید بهداشتی ندارند برخورد جدی شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :