آخرین عناوین

چهارشنبه 26 اسفند 1394-23:28 کد خبر:21632

به علت ضعف استاندار و روابط عمومی پر ادعای استانداری مازندران آغاز شد!!!!

اعلام آمادگی مناظره با استاندار پر ادعای مازندران توسط کارشناسان رسانه ای

در پی اعلام استاندار پر ادعای مازندران مبنی بر آمادگی مناظره با منتقدان،در نخستین اقدام،چند کارشناس رسانه ای به طور جداگانه آمادگی خود را جهت مناظره با استاندار مازندران اعلام نموده اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از عبارت،عصر دیروز استاندار مازندران میزبان نشست نوروزی خود با مدیران رسانه های مازندران بود، هرچند عدم دعوت روابط عمومی استانداری از بسیاری از مدیران رسانه ای مازندران، آنهم در دولتی که در همه نشست های خبری رئیس جمهورش از کیهان گرفته تا جوان دعوت می شوند، دستمایه گلایه های فراوانی از نمایندگی عالی دولت شد، اما وضعیت بغرنج روابط عمومی مهمترین نهاد دولتی در مازندران حتی ارزش انتقاد کردن هم ندارد.

لکن از این حواشی که بگذریم اصل اظهارات استاندار مازندران در این نشست حاوی نکات بسیار مهمی بود که البته جمله طلایی سال 94 آقای فلاح هم در دلش نهفته است. «عبارت»ضمن بازنشر اظهارات ایشان درباره بخش هایی از آنها ذکر نکاتی را ضروری می داند.  

................
استاندار مازندران در این نشست در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت اشتغال در استان مازندران خاطرنشان کرد:« در سال قبل براساس اعلام مسئولان اداره کل تامین اجتماعی مازندران 25 هزار نفر در استان از مزایای بیمه بهره‌مند شدند که این نشان دهنده توسعه وضعیت اشتغال در استان است

فلاح با بیان اینکه وضعیت اشتغال امسال استان نیز در قالب یک آمار دقیق بیان می‌شود، درباره افزایش تعداد بیکاری در استان و تعطیلی واحدهای تولیدی نیز گفت:« تعدادی ممکن است بنا به شرایط بیکار شوند اما براساس سرفصل‌ها از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند و زندگی آنها براساس توافق تضمین می‌شود

به گزارش سایت خبری عبارت این بخش از اظهارات آقای فلاح ادامه روند باژگون سازی آمارهای واقعی است که متاسفانه ما فکر می کردیم با پایان کار دولت احمدی نژاد به قبرستان تاریخ حواله شده باشد اما گویا استانداری مازندران در نبش قبر این عادت موفق بوده است.

آمار اعلام شده از سوی مسئولان اداره کل تامین اجتماعی مازندران(که البته معلوم نیست منظور از مسئولان در اینجا دقیقا چه کسانی است) به معنای ایجاد اشتغال یا آمار واقعی اشتغال در مازندران نیست و مایه تاسف است که مدیریت ارشد استان حتی تصوری ابتدایی از مفهوم کار، شیوه های آمارگیری و آنچه باید در تحلیل های علمی رعایت شود را کنار می گذارند.   

25هزار بیمه شده به معنای 25 هزار شغل نیست.

چه اینکه بسیاری از این افراد بیمه بیکاری می گیرند،بسیاری دیگر عملا ناچار به امضای فرم های تامین اجتماعی می شوند در حالیکه در کارخانه ها و کارگاه ها با حقوقی بسیار کمتر از حداقل مصوب وزارت کار مشغول به گذارن زندگی هستند اما می گویند «کاچی بعض هیچی است»که نمونه های فراوانی از این دست کارگاه ها در همه شهرهای مازندران موجود است.

همچنین تعویق سه ماهه و بعضا بیشتر حقوق کارگران دیگر در مازندران به امری مرسوم بدل شده است.

دیگر اینکه میزان بیمه شدگان در سال گذشته چقدر بوده است؟ ما وقتی می توانیم از افزایش اشتغال حرف بزنیم که آماری قیاسی با جزئیات و تحلیل علمی از سال گذشته و سال های قبل تر از آن داشته باشیم نه اینکه بگوئیم انقدر بیمه شده داریم پس وضع اشتغال خوب است. با اینگونه تحلیل ها علم اقتصاد زیر سوال می رود.

به گزارش سایت خبری عبارت نکته مهم دیگر اینکه عجیب است علی رغم بازنشر گزارش های اختصاصی «سایت خبری عبارت» در تقریبا تمامی رسانه های استان ، چرا آقای استاندار جواب این سوال ساده را نمی دهند که آمارهای مرکز آمار ایران از کجا آمده و چرا با آمارهای ایشان در تضاد است؟

آنقدر دلیل دیگر برای از اعتبار انداختن این اظهار نظر عجیب استاندار هست که ذکرش از حوصله این بحث خارج است.

در بخشی دیگر ایشان گفته اند: وضعیت اشتغال امسال استان نیز در قالب یک آمار دقیق بیان می‌شود

می شود آقای ربیع فلاح به بگویند که کارکرد واژه «نیز»در این جمله چیست؟ یعنی در سال های گذشته استان مازندران آمار دقیق اشتغال در استان را با جزئیاتش منتشر می کرده که امسال هم همان کار را تکرار خواهد کرد؟

این آمارهای دقیق، دقیقا کجا منتشر شده و چرا تا به حال هیچ رسانه ای به آن اشاره نکرده است؟
اگر هم آقای استاندار بخواهند امسال اینکار را بکنند به دو دلیل ما می گوئیم خودشان را به زحمت نیاندازند.

اول اینکه مرکز آمار ایران با جزئیات هرچه تمام تر این اطلاعات را تا پائیز سالجاری منتشر کرده و اگر آقای استاندار اندکی صبر کنند تا اواخر فروردین آمار زمستان هم منتشر می شود. بنابریان عملکرد کامل سالانه استانداری مازندران در حوزه اشتغال مشخص خواهد شد، مگر اینکه معجزه ای به داد دکتر فلاح برسد و آمارهای زمستان رشیی 4 برابری را نشان دهد تا مگر پرونده شکست خورده استانداری در حوزه اشتغال اندکی بهتر شود.
دوما اینکه انتشر این آمارهای دقیق دیگر نوشدارو بعد ازمرگ سهراب است. بعد از 30 ماه تازه قرار است چنین آماری منتشر شود و آنهم در حالیکه دولت آقای روحانی مرتبا آمارهای فصلی و ماهیانه را منتشر می کند اما نشانه ای از این کار در مازندران نیست!

به گزارش سایت خبری عبارت استاندار مازندران در ادامه با اعلام اینکه حدود 171 کارخانه در سال 94 فعال و به تولید رسیده است، افزود: با چنگ و دندان واحدهای تولیدی را حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اشتغال در مازندران فصلی است و حتی کارگران فصلی از استان‌های دیگر در برخی از مواقع استان به مازندران مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: بیشترین دغدغه اشتغال مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان است و باید تلاش شود که این مشکل حل شود.

فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه برای حل این مسئله نیز بخشی از اختیارات استاندار به مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای واگذار شده است، گفت: مهارت‌آموزان می‌توانند با شرایط تعریف شده جذب کار شوند و استانداری آماده کمک است.

استاندار مازندران در این زمینه اضافه کرد: اگر به دنبال کار پشت‌میزی هستند میز برای بسیار از مسئولان کم است.

این بخش از سخنان آقای فلاح هم جالب توجه است. بر اساس اخبار منتشر شده در سایت استانداری مازندران، دکتر فلاح اولین بار در زمستان سال 1392 بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را به درستی بزرگترین دغدغه اقتصادی و اجتماعی مازندران خوانده بودند، از آن روز تا به حال 25 ماه گذشته و تازه بعد از گذشت دو سال نتیجه تلاش های استانداری مازندران برای حل یا کاهش یا حداقل متوقف کردن این مشکل این بوده است: « باید تلاش شود که این مشکل حل شود.»

این جملات همگی بار معنایی دارند! تازه باید تلاش شود که مشکل حل شود؟ پس این 30 ماه برای حل چه مشکلاتی تلاش می شده است؟

به گزارش سایت خبری عبارت ایشان سپس با اشاره به اینکه برای حل این مسئله نیز بخشی از اختیارات استاندار به مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای واگذار شده است، گفت: مهارت‌آموزان می‌توانند با شرایط تعریف شده جذب کار شوند و استانداری آماده کمک است.

این «آماده کمک بودن» دقیقا به چه معناست؟استانداری مازندران چه کمکی خواهد کرد؟ منابع این کمک چه خواهد بود، شیوه بررسی کسانی که مستحق دریافت چنین کمک های هستند چیست؟ چگونه بسترسازی لازم برای اشتغال کسانی فراهم خواهد شد که حالا هم متخصص هستند و هم آماده کار! طرح استانداری در سه حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت برای حل این مشکلات چیست؟ از چه ایده ای برای سفت شدن این بخش بزرگ از پازل اقتصاد مازندران در جای درستش استفاده می شود، آیا تقویت کارآفرینی و ایده محوری در اولویت است یا استفاده از منابع بانکی با پشتیبانی دولت برای تقویت بنگاه های موجود یا در آستانه ورشکستگی و.....
اینگونه پاسخ های کلی و مبهم البته مخصوص به آقای فلاح نیست و خاصیت مدیریت در ایران است. اینجا شما باید استفاده درست و به موقع از افعال مضارع را بلد باشید، آنوقت مدیر خوبی خواهید شد.

به گزارش سایت خبری عبارت استاندار مازندران در بخش دیگری ازنشست در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان استان به دنبال تغییر استاندار هستند، گفت: در بحث تغییر استاندار با دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا در تعامل هستیم و گروه‌های سیاسی در استان به دنبال حذف همدیگر نیستند و تعامل مثبتی در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان اینکه هیچ تنش سیاسی در مازندران وجود ندارد و اینکه گروه‌های سیاسی در استان به دنبال حذف یکدیگر باشند در استان به صفر رسیده است، گفت: به بنده اعلام شد که خودتان را به عنوان استاندار در دولت بعدی هم آماده کنید که من عرض کردم دیگر نمی‌توانم.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه حاضرم با مخالفان خود مناظره کنم چون به مدیریت خودم شک ندارم و به نظر من به جای بحث‌های سیاسی باید به دنبال ترویج و برنامه‌ریزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، کاهش اعتیاد و طلاق و مسائل اجتماعی که مردم با آن مواجه هستند بود.

این بخش پایانی سخنان آقای فلاح است که لحنی تسلیم شده و خسته دارد. اینکه ایشان تائید کرده اند اصلاح طلبان به دنبال تغییرش هستند برای اولین بار در تمام این 30 ماه اتفاق افتاده،همواره شخص استاندار، روابط عمومی استانداری و نزدیکان وی تغییر وی را شایعه ای تخریبی می دانستند که البته ماندن فلاح نشان داد فعلا زور او از منتقدانش بیشتر بوده است.
البته منتقدان آقای استاندار نیز عموما انتقادهایی کلی را مطرح می کردند و پاسخ هایی کلی دریافت می داشتند. منتقدی استخوان دار به میدان نیامده بود تا با استدلال، آمار و گفتمانی واحد سخن بگوید، عبارت مدعی است در چنین حوزه ای دست به نقد می زند وگرنه با شخصیت حقیقی دکتر فلاح کوچکترین زاویه ای ندارد که چه بسا او را یکی از صبورترین ها می داند.

اما آقای فلاح با بیان این جمله که: «در بحث تغییر استاندار با دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا در تعامل هستیم» یعنی موضوع جدی است و آقای استاندار تحت فشار است که امیدواریم این فشارها و انتقادات نه از روی کینه توزی، منفعت طلبی یا مرض که از روی تعقل، نقد تحلیلی و تطبیق گفتمانی صورت گیرد که اگر اینگونه باشد تاثیرش را خواهد گذاشت حتی اگر آقای استاندار یا اطرافیان ایشان نخواهندبشنوند یا از هرتلاشی برای مسکوت کردن آن انتقاد فرو گذار نکنند.

نقطعه عطف اظهارات دیروز استاندار مازندران که باید آن را مهمترین جمله سال ربیع فلاح دانست جایی است که در پوشش تعریف از خودش و رضایت دولت از عملکردش چنین می گیود: «به بنده اعلام شد که خودتان را به عنوان استاندار در دولت بعدی هم آماده کنید که من عرض کردم دیگر نمی‌توانم.»

اینکه فلاح بسیار روشن اعلام می کند که حتی اگر دولت روحانی در دور دوم پیروز شود نخواهند بود، در واقع نشان دهنده اعترافی است که البته قرار است نوعی فروتنی به شمار بیاید. آقای فلاح دست پیش را گرفته اند که البته در شرایط فعلی تنها چاره باقی مانده است. با تغییر ترکیب نمایندگان مجلس از مازندران و ادامه رکود، بیکاری و عدم تحقق شعارهای دولت مخصوصا در سه حوزه زنان، جوانان و گفتمان سیاسی و اقتصادی کار برای ادامه فعالیت شخصی با مشخات دکتر فلاح سخت و سخت تر می شود.

اگر ایشان از همین فردا طرح ها و ایده هایی تازه ارائه کنند و واقعا برخوردی آماری، واقعی و تحلیل با مسائل داشته باشند، شجاعتشان بیشتر شود و خلاصه واقعا تغییر کنند و همه چیز به سوی بهبود شرایط برود «عبارت» اولین رسانه ای خواهد بود که حمایتی همه جانبه از ایشان خواهد کرد، لکن آقای فلاح بارها فرصت داشتند شرایط را تغییر دهند اما ...
فلاح از هم اکنون رسما اعلام کرده است که در دور بعدی دیگر نیست و این بدین معنا است که حال و روز آقای استاندار در این روزهای بهاری خوش نیست و حلقه فشارها تنگتر شده است.
امروز حتی برخی از رسانه های مجازی استان از تغییر وی بعد از دور دوم انتخابات مجلس در مازندران خبر دادند.

حسن ختام این نشت اعلام رسمی موافقت شخص استاندار با مناظره است. مردی که همواره می گفت کاری به اینکارها ندارد و تلاش خودش را می کند و مرد عمل است نه مناظره حالا با اشاره به اینکه حاضرم با مخالفان خود مناظره کنم چون به مدیریت خودم شک ندارم دیگر شکی باقی نگذاشته است که دوره او نیز روبه پایان است.

«عبارت» اعلام می کند که هر وقت آقای دکتر فلاح فرصت داشته باشند و موافقت کنند حاضر است در سه حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی با ایشان به مناظره بنشیند و هر پیش شرطی که استانداری برای شیوه مناظره تعین کند را می پذیرد زیرا بیشتر از آقای استاندار به تحلیل هایش مطمئن است و شک ندارد نتیجه کار دلخواه آقای فلاح نخواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :