آخرین عناوین

پنجشنبه 12 فروردين 1395-22:37 کد خبر:21738

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد:

از آغاز تعطیلات نوروزی تا دهم فروردین ماه 46 میلیون نفرشب اقامت در کشور ثبت شد/ افزایش 5 درصدی سفرها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بالغ بر 46 میلیون نفرشب اقامت در کشور از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 10 فروردین ماه جاری در کشور ثبت شده‌است.


به گزارش خزرتیترخبر، مرتضی رحمانی‌موحد در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران اظهار کرد: سال 95 و ورود به آن و برنامه ششم توسعه، دولت یازدهم فضایی را در کشور حاکم کرد که ثمرات و نتایجی برای نظام جمهوری اسلامی و این سرزمین دارد.

وی افزود: سال 95 سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد که نخستین سال و برنامه‌ای که مقام معظم رهبری در بیانات ابلاغی برنامه ششم در بند پنجم به صورت روشن و واضح این مسئله را بیان کردند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی شالوده‌ای براساس توانمندسازی مردمی است و آنچه تقویت و تاثیر‌گذاری را در این زمینه دارد حضور و مشارکت بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بعد از 15 فروردین‌ماه امسال سیل بزرگ و گروه‌های بی‌شمار بازدید‌کننده وارد کشور می‌شوند و از جاذبه‌های کشور دیدن می‌کنند، اضافه کرد: با همت فعالان و دوستداران صنعت گردشگری زمینه تحول اقتصادی در کشور باید فراهم شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به موقعیت ویژه گردشگری مازندران اظهار کرد: مازندران دارای پنج ویژگی خاص است که سبب حضور گردشگران به این استان می‌شود که نخستین ویژگی آن قرار گرفتن در جوار پایتخت است که می‌تواند در سفر و گردشگری سرمایه‌گذاری بزرگی برای استان شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین به دلیل داشتن مواهب طبیعی، دریا و جنگل، مسیر طریق الرضا (ع)، وجود حجم بالای مهمانان غیربومی، ظرفیت بالای گردشگری روستایی و تاریخی، فرهنگی دیگر مزیت‌های این استان است که باید به آن رونق داده شود تا گردشگری با توسعه اقتصادی در این استان فراهم شود.

رحمانی‌موحد اظهار کرد: در ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور برای نوروز امسال، 6 شهر برتر در خدمات امور شهری با کمک وزارت کشور معرفی می‌شوند که فرصت اعلام استان‌ها برای این شهرها تا 25 فروردین‌ماه است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمارها از 28 اسفندماه تا 10 فروردین ماه جاری، بالغ بر 46 میلیون نفر شب اقامت در کشور داشته‌ایم که تا امروز 5 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره فعالیت دستگاه‌های نظارتی نیز با بیان اینکه 44 هزار نظارت و بازرسی در کل کشور انجام شد، گفت: بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی با  67.5 میلیون نفر، رشد 47 درصدی نسبت به سال قبل داشته‌است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :