آخرین عناوین

جمعه 13 فروردين 1395-23:19 کد خبر:21746

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خبر داد:

مراجعه بیش از 447 هزار مسافر نوروزی به پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران گفت: 447 هزار و 762 نفر با مراجعه به پایگاه‌های هلال‌ احمر استان از خدمات لازم در طرح نوروزی بهره بردند.


به گزارش خزرتیترخبر، مهدی ولی‌پورمدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران اظهار کرد: طرح امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سال جدید از مهمترین طرح‌های جمعیت هلال‌احمر بوده که روزهای ‌پایانی خود را طی می‌کند.

وی افزود: این طرح از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا ‌پایان تعطیلات نوروزی امسال ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به خدمات این نهاد در بخش امداد و نجات، میزان کل عملیات را 400 مورد دانست و تصریح کرد: 136 مورد از عملیات‌ها جاده‌ای بوده، دو عملیات کوهستان، 222 عملیات مراجعه حضوری و 41 مورد سایر بخش‌ها بوده است.

ولی‌پور اضافه کرد: در عملیات‌های هلال‌احمر به 3 هزار و 7 مصدوم امداد رسانی شده است که 2 هزار و 849 مصدوم سرپایی درمان شدند و 158 مورد به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری 412 نفر از سوی جمعیت هلال‌احمر در مازندران ادامه داد: 609 تیم امدادی با 2 هزار و 605 نیرو و 212 خودروی امدادی در عملیات‌ها نقش داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به خدمات ارائه شده در بخش ایمنی و سلامت مسافران تصریح کرد: در مجموع 447 هزار و 762 نفر با مراجعه به پایگاه‌ها از خدمات لازم بهره بردند، همچنین 7 هزار و 97 نفر به ایستگاه‌های سلامت و 6 هزار و 434 نفر به خیمه‌های نماز مراجعه کردند.

وی با اشاره به مراجعه 6 هزار و 216 نفر به فضای دوستدار کودک افزود: 444 هزار و 244 نفر به ایستگاه‌های ایمنی و راهنمایی در مازندران مراجعه کردند.

ولی‌پور با اشاره به مشارکت 4 هزار و 77 نفر در طرح سحاب، از توزیع بسته‎‌های آموزشی و فرهنگی بین 348 هزار و 821 مسافر و گردشگر نوروزی خبر داد.

این مسئول گفت: یک‌هزار و 242 نفر از اعضای جوانان و 120 نفر از داوطلبان مشارکت‌ کننده داوطلب یار در طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر مازندران حضور داشتند.

وی با اشاره به حوادث جاده‌ای اضافه کرد: واژگونی پیکان وانت در محور عباس‌آباد به تنکابن روز گذشته حادثه آفرید.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: این سانحه رانندگی در 10 کیلومتری روستای الکله نشتارود بود و یک مصدوم در این بین توسط نجاتگران پایگاه امداد جاده‌ای خشکه ‌داران تنکابن به مرکز درمانی انتقال یافت.

این مسئول با اشاره به واژگونی یک دستگاه پراید در تونل جدید پلور به دشت مشاء اظهار کرد: تیم امداد و نجات پایگاه امداد و نجات پلور در سر صحنه حادثه حاضر شدند.

وی با اشاره به واژگونی خودروی پژو 206 و برخورد آن با گاردریل وسط جاده در شیرگاه گفت: در این حادثه سه نفر از سرنشینان مصدوم شدند که با رهاسازی راننده محبوس در خودرو و انجام اقدامات اولیه، مصدومان توسط عوامل امدادی پایگاه شیرگاه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :