آخرین عناوین

شنبه 14 فروردين 1395-17:16 کد خبر:21760

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

حال و روز ناخوش اقامتگاه‌های رسمی در نکا

اقامتگا‌ه‌های نکا در شرق استان مازندران دچار ضعف‌های عمده‎ای است که برای جذب توریسم نیاز به چاره‎ای اساسی دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، نکا به عنوان یکی از شهرستان‌های شرق استان مازندران با طبیعت زیبا در جنگل، کوه و دشت و چشم‌اندازهای منحصربه ‌فرد و دارا بودن اماکن باستانی، غارها و تپه‌های مختلف، به یک منطقه جذاب و دیدنی برای مسافران نوروزی در سال‌های اخیر تبدیل شده که کمبود هتل و مهمان‌سرا از جمله ضعف‌های این شهرستان است.

ورود گردشگران مختلف داخلی و خارجی در طول سال به شهرستان نکا و استقبال مسافران نوروزی از سفر به این منطقه پرجاذبه در شرق استان مازندران بیانگر جاذبه‌های مختلف این شهرستان برای گردشگران و مسافران است که این مهم، توجه مسئولان و صاحب‌نظران به افزایش اماکن اقامتی برای استقرار مسافران را بیشتر می‌کند.

برخی از مسافران و شهروندان نکایی نیز با اشاره به کمبودهای مختلف بخش اقامتی در این شهرستان خواستار توجه به این بخش و افزایش هتل‌ها و اقامتگاه‌های دائمی و موقت در این شهرستان شدند.

بردیا سهرابی یکی از گردشگران در شهرستان نکا با اشاره به کمبود فضای اقامتی در این شهرستان گفت: شهرستانی با جاذبه‌های گردشگری فراوان همچون نکا نیازمند هتل‌هایی متناسب با این ظرفیت‌ها است تا گردشگران و مسافران با خیال آسوده از این طبیعت بکر در فرصت مناسب استفاده کنند.

وی افزود: نبود هتل‌ و مهمان‌سرا با قیمت مناسب در این شهرستان، موجب می‌شود که زمان ماندگاری کم شده و با محدود بودن زمان اقامت روبه ‌رو شویم و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان را از دست بدهیم که امیدواریم مسئولان امر در این زمینه با دغدغه بیشتری وارد عمل شده و با بررسی فعالیت شهرهای گردشگرپذیر در استان‌های مختلف، این شهرستان را نیز به جایگاه واقعی‌اش در گردشگری برسانند.

سمیه نورافزا از دیگر مسافران این شهرستان نیز با اشاره به کلبه‌ها و خانه‌های روستایی در مناطق کوهستانی گفت: توجه به روستا و رونق‌بخشی به صنعت توریسم در این مناطق نیز می‌تواند موجب شناساندن فرهنگ این مردم و صنایع دستی و محلی آنان شود که امیدواریم در این رابطه تلاش بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: توجه به اماکن اقامتی در روستاها نیز از دیگر مشکلاتی است که با آن روبه ‌رو بودیم و مکان اقامتی در روستاها برای شب وجود نداشت که باید در این زمینه مسئولان با برنامه‌ ریزی بیشتری وارد شوند.

*برخی از شهروندان با جاذبه‌های گردشگری نکا آشنا نیستند

محمدعلی صفری از شهروندان شهرستان نکا نیز با بیان اینکه برخی از جاذبه‌های گردشگری و باستانی این شهرستان به ‌درستی برای مردم و شهروندان بازگو نشده است، گفت: برخی از شهروندان با جاذبه‌های گردشگری نکا آشنا نیستند که باید در ابتدا این جاذبه‌ها به مردم شناسانده شود.

وی اظهار کرد: تخت رستم از جمله آثار باستانی مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است که هنوز مردم نکا با این اثر که در حاشیه ورودی شهر نکا و نرسیده به میدان امام حسین(ع) قرار دارد آشنا نیستند و آثار مختلفی همچون تپه‌های مختلف در اطراف شهر نکا وجود دارد که ناشناخته مانده و نیازمند شناساندن به مردم و گردشگران است.

صفری با بیان اینکه برخی از افراد شهرستان نکا را شهرستانی صنعتی می‌دانند و سعی در کم‌رنگ کردن بعد گردشگری در این شهرستان دارند، افزود: ما منکر بُعد صنعتی این شهرستان نیستیم اما در کنار صنعت، با توجه به پیشینه این شهرستان در دارا بودن غارها و تپه‌های باستانی و طبیعت بکر، نمی‌توان بعد گردشگری این شهرستان را نادیده گرفت، لذا باید برای تقویت گردشگری و افزایش اقامت و توجه به هتل‌های مختلف و ارزان‌قیمت در رونق اقتصادی این بخش، تلاش شود.

شهرام صمدی از دیگر شهروندان نکایی نیز با اشاره به اینکه شهرستان نکا دارای توانمندی‌ها و ظرفیت فراوانی در زمینه گردشگری است که باید این ظرفیت‌ها به مردم و جامعه شناسانده شود، به خبرنگار فارس گفت: هر چهار فصل سال، در شهرستان نکا دارای گردشگری بی‌نظیر با دارا بودن این مواهب الهی هستیم که باید در شناساندن این ظرفیت‌ها تلاش شود.

وی ادامه داد: وجود ظرفیت‌ها و امکانات مختلف گردشگری در کنار دارا بودن راه زمینی، راه‌آهن و نزدیکی به فرودگاه دشت ناز، بیانگر فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری است که باید در این زمینه با استفاده از توان سرمایه‌گذاران تلاش کرد.

*نکا، سرزمین گردشگری

فرماندار نکا نیز با اشاره به اقامت بیش از 30 هزارنفری گردشگران و مسافران در طول نوروز امسال در این شهرستان گفت: شهرستان نکا نه ‌تنها به‌عنوان یک شهرستان گردشگری، بلکه باید در قالب سرزمین گردشگری دیده شود.

جعفر احمدی با اشاره به آثار باستانی و طبیعت بکر شهرستان نکا، این شهرستان را مستعد جذب گردشگر دانست و اظهار کرد: امکانات لازم برای جذب گردشگر و مسافر در این ایام اندیشیده شده است اما با توجه به ظرفیت گردشگری، هتل میلاد نکا به‌عنوان تنها هتل این شهرستان، پاسخگوی نیاز گردشگران و اقامت آنان نیست.

وی افزود: البته در طول نوروز امسال علاوه بر هتل میلاد، خانه مسافر و مدارس این شهرستان نیز برای اقامت مسافران و گردشگران درنظر گرفته شده بود و مشکلی برای اقامت وجود نداشت اما برای اینکه صنعت گردشگری رونق یابد، این شهرستان نیازمند افزایش هتل‌های مناسب و ارزان‌قیمت است تا تعداد بیشتری از مسافران این شهرستان را برای اقامت درنظر بگیرند.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه ظرفیت استفاده از توان سرمایه‌گذاران در بخش احداث هتل، مهمان‌سرا و مسافرخانه در شهرستان نکا فراهم است، گفت: تمام ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در این شهرستان برای جذب گردشگر و بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، مذهبی، بومی و محلی، تاریخی و... فراهم است و از حضور سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال می‌شود.

احمدی افزود: مسافران و گردشگران در نوروز امسال نشان دادند که ناپایداری جوی هم مانع ورود و کاهش حضور گردشگران و مسافران به این استان و شهرستان نمی‌شود، لذا این مسئله وظیفه ما را در قبال گردشگران و فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی دوچندان کرده است که افزایش هتل‌ها و اماکن اقامتی در نکا با قوت پیگیری می‌شود.

*بازدید حدود 20 هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری نکا

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با اشاره به بازدید حدود 20 هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این شهرستان گفت: شهرستان نکا دارای توانمندی‌های‌های بالقوه‌ای برای توسعه بخش گردشگری است که در شناساندن این ظرفیت‌ها با تمام توان وارد شده‌ایم و تلاش داریم تا زیرساخت‌های لازم در این‌باره، بیش از پیش تقویت شود.

حسین ایزدی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های بخش گردشگری نکا را افزایش هتل‌های این شهرستان عنوان کرد و افزود: در این بخش، با وجود فراهم کردن امکانات لازم برای گردشگران در نوروز 95، با کمبودهایی روبه‌ رو بودیم و بنا داریم تا تعداد هتل‌ها و مراکز اقامتی در شهر افزایش داده شود.

براساس این گزارش، بخش گردشگری در شرق استان مازندران و شهرستان نکا، ظرفیتی مهم و بی‌نظیر برای رونق اقتصادی است که نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف گردشگری و اقامتی برای مسافران توسط مسئولان و در دستور کار قرار دادن ساخت هتل‌های ارزان برای جذب بیشتر گردشگران است.

ارگان‌ها و نهادهای فراوانی برای فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف گردشگری و رونق آن در این شهرستان وارد کار شده‌اند و در بحث گردشگری اقدامات بسیار خوبی انجام شده است اما اگر بنا داریم این گردشگری به نتیجه مطلوب منتهی شود، باید ضمن تقویت زیرساخت‌ها و فعال کردن بخش‌های مختلف خصوصی و عمومی در بخش گردشگری، با تکیه بر توان داخلی برای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم تا ضمن توجه به گردشگری و ارائه جاذبه‌ها و داشته‌های خود به جامعه، برای جذب توریست و رونق اقتصادی تلاش شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :