آخرین عناوین

شنبه 14 فروردين 1395-23:48 کد خبر:21764

انتصابی نو در جهاد کشاورزی :

معارفه سرپرست جدید جهاد کشاورزی آمل

سرپرست جدید جهاد کشاورزی شهرستان آمل معارفه و از زحمات 9 ساله امینی‌نیاکی تجلیل شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی آمل عصر امروز با حضور رئیس جهاد کشاورزی مازندران، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

براساس این گزارش،در این مراسم از زحمات 32 ساله سیدمرتضی امینی‌نیاکی در جهاد کشاورزی مازندران و نیز فعالیت 9 ساله‌اش به عنوان مدیرجهاد کشاورزی این شهرستان تجلیل و طی حکمی سیدحسین اسلامی به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.

رئیس سابق جهاد کشاورزی شهرستان آمل در این مراسم با بیان اینکه آمل شهری کلان در حوزه کشاورزی است که رتبه‌های برتر در بخش‌های مختلف در استان مازندران و کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این شهرستان با 100 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی سهم به‌سزایی در تولید محصولات کشاورزی در اختیار دارد.

مرتضی امینی‌نیاکی با اعلام اینکه نخستین نشا و نخستین برداشت اراضی شالیزاری در سطح کشور متعلق به آملی‌ها است، افزود: این شهرستان در کشت دوم و سوم برنج حتی با برخی کشورها نظیر ژاپن نیز رقابت دارد.

رئیس سابق جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اعلام اینکه بزرگترین بازراچه بین‌المللی برنج به مساحت 17 هزار هکتار در این شهرستان در حال احداث است، خاطر نشان کرد: در زمینه تولیدات گل رز و نیز گل‌های تزئینی شهرستان آمل رتبه بسیاری مناسبی در کشور دارد و بسیاری از محصولات این شهرستان به کشورهای مختلف نیازمند به این محصول صادر می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در صنعت طیور رتبه نخست مازندران را در بخش تولید جوجه یک روزه مرغ مادر واحدهای جوجه کشی و کشتارگاه‌های طیور دارد، افزود: در  چند سال گذشته چهار کشتارگاه صنعتی در این شهرستان ایجاد شده و ظرفیت 40 هزار تن گوشت سفید را داریم که بیش از 70 درصد آن به دیگر استان ارسال می‌شود.

امینی‌نیاکی با اعلام اینکه در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی، جذب تسهیلات مکانیزاسیون با همکاری بانک کشاورزی موفق به جذب 150 درصد اعتبار شدیم، یادآور شد: در آب و خاک و یکپارچه‌سازی اراضی نیز جایگاه ویژه‌ای داریم و در بهره‌گیری اراضی شیب‌دار با طرح نظام ترویج گام‌های مناسبی برداشتیم.

رئیس سابق جهاد کشاورزی شهرستان آمل به اقدامات انجام شده در زمینه تولید لبنیات نیز اشاره کرد و یادآور شد: تولید محصولات لبنی آمل در عرصه بین‌المللی عرضه می‌شود و نزدیک به 2 هزار تن شیر توسط یکی از کارخانجات بزرگ لبنیات در این شهرستان فرآوری می‌شود.

در ادامه سیدحسین اسلامی سرپرست جدید جهاد کشاورزی آمل نیز گفت: فضا برای رشد و توسعه کشاورزی در شهرستان فراهم است و به دنبال تحقق برنامه‌ها و اقدامات گذشته هستیم و تولید یک‌میلیون تن محصولات زراعی پایگاه مناسبی برای آمل ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: شهرستان آمل در بخش طیور، لبنیات، گوشت سفید، قرمز گل و گیاه زینتی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست جدید جهاد کشاورزی آمل اضافه کرد: حفظ وضعیت موجود در کشاورزی و ارتقاء آن از مهم‌ترین اقداماتی است که در این شهرستان باید انجام شود به این دلیل که امروزه کشاورزی محور اقتصاد و امنیت غذایی است و باید به آن بیشتر از گذشته توجه شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :