آخرین عناوین

پنجشنبه 19 فروردين 1395-9:2 کد خبر:21794

مديرعامل آتش نشاني ساري خبر داد:

نجات ۵۲۲ نفر طي دو هزار و ۷۱۲ عمليات امدادي

مديرعامل آتش نشاني ساري ازنجات ۵۲۲ نفر طي دو هزار و ۷۱۲ عمليات امدادي آتش نشاني ساري در سالی که گذشت خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري ساري ، حسن سيدي مدير عامل آتش نشاني ساري از دو هزار و ۷۱۲ عمليات امداد رساني در سال ۹۴ در ساري خبر داد .

وي افزود: با توجه به تقسيم بندي عمليات آتش نشاني به دو بخش اطفاي حريق و امداد ونجات ، از كل عمليات در سال گذشته ، يك هزار و ۳۳۳ مورد اطفاي حريق و يك هزار و ۳۷۹ مورد ديگر امداد و نجات است .

سيدي با اشاره به امداد رساني آتش نشاني ساري حتي به خارج از محدوده شهري و بعضاً در محدوده استاني ،  تصريح كرد: اين سازمان بر اساس حس انسان دوستانه به ۷۲۴  مورد امدادرساني به حوادث خارج از محدوده شهري اعزام شده و يك هزار و ۹۸۸ مورد ديگر مربوط به امداد رساني به حوادث شهري است . 

وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه طي عمليات هاي امدادي آتش نشاني ساري در سال ۹۴ ، ۵۲۲ نفر از شهروندان و هموطنانمان از حوادث نجات يافتند .

سيدي خسارت هاي ناشي از حوادث را مورد توجه قرار داد و عنوان كرد : متاسفانه بر اثر حوادث سال گذشته ۲۵۱ نفر مصدوم و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند .

وي با اشاره به عمليات امداد رساني آتش نشانان به حوادث آتش سوزي ، گفت: طي سال گذشته آتش سوزي در معابر و گذرگاه با ۴۹۰ مورد (۳۷ درصد) ، منزل مسكوني با ۲۵۸ مورد(۱۹ درصد) ، فضاي سبز و كشاورزي با ۲۴۵ مورد (۱۸درصد)، وسايل نقليه با ۱۴۹ مورد(۱۱ درصد) از بيشترين حوادث اتش سوزي بودند كه توسط آتش نشاني ساري امداد رساني شد .

سيدي بيشترين علت اتش سوزي هاي سال گذشته در ساري را به ترتيب ناشي از سوختن مواد جامد سوز ، الكتريسيته ، نشت گاز و وسايل گاز سوز عنوان كرد .

سيدي ادامه داد :آتش نشاني ساري طي سال گذشته به ۲۵۶ مورد از تصادفات جاده اي، كه بيشترين امداد رساني اين سازمان در بخش امداد ونجات بوده ، امدادرساني كرده است .

سيدي امداد رساني به حوادث حمله و مزاحمت حيوانات وحشي ، حوادث آسانسور ، سقوط درخت،  محبوس شدن در اماكن و بسته شدن درب ، گير كردن حلقه انگشتري ، سيل و سيلاب ، آبگرفتگي و نشت آب ، گير كردن خودرو ، سقوط اشيا ، سقوط از ارتفاع نشت گاز co ، نشت گاز شهري ، سقوط در چاه، گير كردن اعضاي بدن ، حوادث غرق شدگي ، ريزش سقف و اوار و حوادث خودكشي  را از جمله حوادثي برشمرد كه مجموعاً با يك هزار و ۳۷۹ مورد طي  سال گذشته توسط آتش نشانان و نجات گران آتش نشاني ساري امداد رساني شد.

وي ضمن تشكر از مشاركت شهروندان در جهت تحقق شهر و جامعه اي ايمن ، از همه شهروندان خواست در سال جديد به موارد ايمني توجه بيشتري داشته باشند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :