آخرین عناوین

چهارشنبه 25 فروردين 1395-8:38 کد خبر:21826

نائب رئیس شورای کلاردشت؛شخصاً وارد عمل می‌شوم!!

رانش زمین 500 خانوار روستاهای کلاردشت را تهدید می‌کند/ تصاویر

نائب رئیس شورای کلاردشت گفت:رانش زمین سبب نگرانی اهالی شده واگر این بی‌توجهی مسئولان ادامه پیدا کند شخصاً وارد عمل می‌شوم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رانش زمین در دو روستای طویدره و کردمحله کلاردشت سبب نگرانی ساکنان مسیر رانش و اهالی 500 خانواری مردم این دو روستا شده است.

بخشدار مرکزی کلاردشت در بازدید میدانی از محل رانش زمین در روستای کردمحله در جمع خبرنگاران گفت: روستای طویدره یکی از روستاهای گردشگری و مرکزی شهرستان است که با وجود چشم‌اندازهای زیبای روستا با خطر رانش زمین روبه‌رو شده است که این خطر به روستای پایین دست نیز رسیده است.

علیرضا ذکائیان اظهار کرد: در بررسی کارشناسی به‌عمل آمده از سوی بنیاد مسکن شهرستان‌های چالوس و کلاردشت درباره گسترش رانش زمین در این دو روستا به‌ویژه روستای بالادست این است که سه عامل سبب این رانش‌ها شده است.

ذکائیان با اشاره به عوامل مؤثر در این رانش، بیان کرد: شیب تند روستا، چشمه‌های پرآب و بالا بودن سطح آب ایستایی آن از عامل به وجود آمدن رانش و گسترش آن در منطقه است که این سه عامل و سست بودن خاک دست به دست هم داده‌اند تا رانش زمین در این دو روستا گسترش پیدا کند.

بخشدار مرکزی کلاردشت تصریح کرد: این رانش که در مسیر ساخت‌وسازهای انجام گرفته و در حال انجام به وقوع پیوسته سبب نگرانی اهالی و مردم شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر بتوانیم این معضل را مهار کنیم، هر چند از 100 میلیون تومانی که در سال 94 درباره رانش اختصاص پیدا کرد 45 میلیون تومان محقق شد که قابل ملاحظه نیست.

این مسئول درباره راهکار حل معضل رانش در دو روستای کلاردشت، گفت: کارشناسان برای حل این پدیده دو راهکار پیشنهاد دادند که یکی از آنها حفر تعدادی چاه در نقاط مختلف این دو روستا دیگری مهار و کانالیزه کردن مسیر آب‌های روان چشمه‌های بالادستی است که مستلزم اعتبار قابل توجه کارشناسی شده است.

نائب رئیس شورای بخش کلاردشت نیز در این زمینه با ابراز نگرانی از روند افزایشی رانش زمین و تهدید خانه‌های روستایی، گفت: رانش زمین از سال 90 حرکتش را از روستای طویدره آغاز کرد.

یاسین دلفان همتی با اشاره به اینکه شاهد بازدید استاندار و مدیر بحران وقت استان و دیگر مسئولان شهرستانی و محلی از این منطقه بودیم، افزود: در این بازدیدها مقرر شد اعتبار لازم را که حدود 2 میلیارد تومان بود برای مهار رانش مصوب کنند ولی در این چند سال 50 میلیون تومان تخصیص داده‌اند که به گفته کارشناسان بنیاد مسکن هزینه یک حفر چاه نمی‌شود.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به جان و مال مردم این دو روستا ازسوی مسئولان استانی و شهرستانی به خواسته مردم سبب شد نه تنها مهار رانش از روستای بالادست صورت نگیرد بلکه امروز رگه‌های رانش زمین با گسترش زیادی که دارد به روستای پایین‌دست برسد که اگر رانش اولیه زمین 10 خانوار روستای طویدره را در سال 90 تهدید می‌کرد در حال حاضر همه 500 خانوار دو روستا را تهدید می‌کند.

نائب رئیس شورای بخش کلاردشت گفت: از مدیران ارشد استانی این توقع را داریم مردم این دو روستا را از تهدید پرخطر رانش زمین برهانند چرا که همه ما در برابر جان، مال و خواسته مردم مسئول هستیم و اگر این بی‌توجهی ادامه پیدا کند شخصاً برای حمایت از خواسته مردم وارد عمل می‌شوم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :