آخرین عناوین

شنبه 28 فروردين 1395-17:39 کد خبر:21841

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران خبر داد:

اداره‌ کل امور بانوان مازندران بدون منابع اعتباری برنامه‌ها را اجرا می‌کند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: این اداره ‌کل بدون منابع اعتباری برنامه‌های ویژه امور زنان را در سطح مازندران اجرا می‌کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مریم جمشیدی ظهر امروز در دیدار نمایندگان امور بانوان و خانواده فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان با نماینده ولی‌ فقیه در مازندران، اظهار کرد: اداره‌ کل امور بانوان و خانواده استان بدون منابع اعتباری برنامه‌های ویژه امور زنان را در سطح مازندران اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های قابل اجرای اداره ‌کل امور بانوان و خانواده استان با تعامل دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، افزود: تحکیم بنیان خانواده، کاهش طلاق، کاهش آسیب‌های اجتماعی از سری برنامه‌هایی است که با برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی را از دیگر فعالیت‌های این اداره ‌کل برای تقویت و توانمندسازی بانوان مازندران دانست و اضافه کرد: برای ارتقای سلامت زنان و خودمراقبتی، توانمندسازی مهارتی و حرفه‌ای بانوان و تقویت جسمی این جمعیت از جامعه با دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای و ورزش و جوانان مازندران تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

وی بیان کرد: فعالیت حوزه زنان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است و تاکنون 900 کارگاه آموزشی ویژه بانوان در نقاط شهری و روستایی برگزار شد.

جمشیدی با اشاره به اینکه تاکنون کارگاه‌های آموزشی با موضوع مهارت زندگی، تقویت بنیان خانواده، عفاف و حجاب، جلوگیری از آسیب‌های رسانه‌های نوین، تغذیه سالم، مدیریت مصرف و انرژی ویژه بانوان استان برگزار شد، گفت: طرح گفتمان دانشجویی و دانش‌آموزی، جشنواره زوج‌های خوشبخت از سال 92 در مازندران شروع شد و امسال هم این روند آموزشی ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه با همکاری صندوق کارآفرینی امید بالغ بر 6 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زنان سرپرست‌ خانوار اختصاص داده شد، افزود: هدف ما فعالیت در حوزه بانوان به ‌منظور توانمندسازی، رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف در حوزه فعالیت امور زنان استان از هر نوع موازی‌کاری جلوگیری شده است.

وی از اجرای 4 هزار برنامه هفته زن در مازندران خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های هفته زن از 10 فروردین تا پایان اردیبهشت ماه امسال در مازندران اجرا می‌شود.

جمشیدی افتتاح نمایشگاه تخصصی بانوان استان را 29 فروردین‌ ماه امسال در سالن نمایشگاهی سلمان هراتی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران دانست و گفت: نمایشگاه تخصصی ویژه بانوان مازندران به ‌مدت سه روز در مرکز مازندران برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، 60 درصد کرسی‌های دانشگاهی مازندران به بانوان اختصاص دارد، همچنین تاکنون 4 کتاب در حوزه بانوان مازندران در استان به چاپ رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :