آخرین عناوین

شنبه 28 فروردين 1395-18:15 کد خبر:21843

معاون سرمایه ‎گذاری میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد:

وجود 176 طرح نیمه ‎تمام گردشگری در مازندران

معاون سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 176 طرح نیمه‌ تمام گردشگری در استان وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حسین باقری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری مازندران، اظهار کرد: سال گذشته، 24 واحد تأسیسات گردشگری با 306 مورد اشتغال‌زایی در این استان به بهره‎ برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک‌هزار و 81 فقره شغل در بخش گردشگری مازندران ایجاد شده است، افزود: 755 مورد در بخش صنایع دستی و  326 مورد نیز در حوزه گردشگری بوده است.

معاون سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به وجود 176 طرح نیمه‌تمام گردشگری با حجم سرمایه‎ گذاری 5 هزار و 400 میلیارد تومان در این استان، بیان کرد: طرح‎های مذکور نیاز به بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار دارند که اگر این تسهیلات به صاحبان پروژه‎ها اختصاص یابد، پیش‌بینی می‎شود تا پایان سال 95، حدود 27 هزار شغل در بخش گردشگری مازندران ایجاد شود.

این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته 70 فقره موافقت اصولی در بخش تأسیسات گردشگری در مازندران صادر شده است، افزود: قبل از ابلاغ پنجره واحد سرمایه‎گذاری، سرمایه‌گذار برای دریافت مجوز، تا 18 ماه معطل می‌شد، لذا اکنون با توجه به تغییر شرایط و تأکید بر تسریع در صدور مجوزها، امیدواریم که دستگاه‎های مرتبط بتوانند در کوتاه ‎ترین زمان ممکن پاسخ استعلام طرح‎ها را ارائه کنند.

باقری با اشاره به وجود خانه‎های دوم و سوم یا ویلاهای اجاره‎ای فراوان در مازندران که برای اسکان مسافران استفاده می‎شود، تصریح کرد: این موضوع، واحدهای اقامتی و دارای مجوز استان را دچار مشکل و تهدید کرده و آنها را تا حد رکود پیش برده است، لذا از مسئولان مربوطه انتظار می‎رود که در صدور مجوز خانه‎های دوم و سوم برای افراد غیر بومی مازندران به ‎منظور ساخت ویلا جلوگیری شود، زیرا در صورت ادامه‌ دار شدن، از منظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صنعت گردشگری خدشه وارد می‎سازد.

وی در پایان گفت: سال گذشته از مجموع 23 طرح گردشگری ارائه ‎شده به اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با حجم اعتباری 27 میلیارد تومان، تنها 6 طرح به ارزش 11 میلیارد تومان توانستند توسط بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :