آخرین عناوین

يکشنبه 29 فروردين 1395-8:50 کد خبر:21846

درجلسه علنی شورای اسلامی آمل چه گذشت:

لزوم مطالعه ایجاد ساختمان شهرداری منطقه 2 / تخلف جذب نیرو در سازمان اتوبوسرانی آمل

چگونه جذب دو نیروی جدید درسازمان اتوبوسرانی انجام شده در حالی که اعضا حق جذب هیچ نیرویی را ندارند و این مهم تخلف محسوب می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جلسه علنی شورای اسلامی شهر آمل شنبه‌ شب‌ با حضور بیشتر شورانشینان برگزار شد.

از بین 13 عضو شورای اسلامی شهر آمل، نبی‌الله توسلی به ‌دلیل مأموریت رسیدگی به امور یکی از سازمان‌های شهرداری و روح‌الله آذرگشت به‌علت سفر زیارتی در این نشست علنی حضور نداشتند.

کمک‌ به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و بازدید از معتکفان، نظرخواهی در مورد ایجاد ساختمان شهرداری منطقه 2، بررسی مصوبات نشست‌های گذشته، رسیدگی به حریم رودخانه هراز در محدوده شهری، بررسی موارد اختلافی در بودجه دو سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، رسیدگی به جذب پرسنل در سازمان اتوبوسرانی و بررسی نامه‌ها از مهم‌ترین اقدامات شورانشینان آملی در جلسه علنی در صحن شورا بود.

* کمک شورای شهر برای برگزاری اعتکاف در آمل

رئیس شورای اسلامی شهر آمل، در این نشست با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رجب، اظهار کرد: ماه رجب می‌تواند زمینه‌ ساز طاعت و بندگی بیشتر مومنان و مسلمانان در ماه‌های شعبان و رمضان باشد.

اسدالله تورنگ، افزود: مراسم معنوی اعتکاف از مهم‌ترین اعمال ماه رجب است که به‌مدت سه روز مومنان در آن به روزه ‌داری، عبادت و انابه مشغول می‌شوند.

وی با اعلام فضیلت‌های مختلف ماه رجب، یادآور شد: این ماه مقدمه‌ای برای کسب آمادگی لازم برای درک ماه رمضان است و زمینه برای خودسازی و طاعت در آن مهیا خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به کمک‌های مالی در برگزاری بهتر برگزار شدن مراسم اعتکاف در این شهرستان، تصریح کرد: معتکفان زیادی در این شهرستان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند و همانند سال‌های گذشته با موافقت همه اعضای شورای اسلامی شهر آمل در تأمین مواد اولیه برای تهیه افطار و سحر در این روزها به تعدادی از مساجد مساعدت می‌کنیم.

براساس این گزارش، اختصاص ساختمان دانشگاه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری (ساخا) برای مهیا کردن شهرداری منطقه 2 از دیگر مواردی بود که بررسی شد.

* ایجاد ساختمان شهرداری منطقه 2 پس از مطالعات لازم

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اعلام اینکه ایجاد ساختمان شهرداری منطقه 2 آمل از مصوباتی بوده که از دوره گذشته شورا مطرح بود تا مناطق دوگانه شهرداری ایجاد شود، بیان کرد: ایجاد ساختمان شهرداری منطقه 2 می‌تواند در امر ساخت و سازها، مشارکت و همراهی بیشتر مردم برای همکاری با مسئولان موثر باشد.

با توجه به عدم موافقت با کلیات ایجاد ساختمان شهرداری منطقه 2 و تقسیم اعتبار، مقرر شد تا پس از تحقیقات و مطالعات لازم در صحن شورای شهر در مورد آن تصمیم‌گیری دوباره شود.

در مورد مهندسی رودخانه هراز و حاشیه آن در محدوده شهری مواردی مطرح شد که اعضای شورای اسلامی شهر آمل معتقد بودند باید نقشه‌ بندی و تعیین حریم و بستر رودخانه از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران تعیین شود.

با توجه به زمان اعلام ‌شده از هفته گذشته، برای بررسی موارد اختلافی و بودجه دو سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری آمل، قرار شده بود مدیران عامل و ذی‌حسابان دو سازمان در صحن شورا حاضر شده و پاسخگوی شورانشینان باشند که تنها حسن مهدوی‌فر به همراه کارشناسان سازمان اتوبوسرانی در این جلسه حاضر شد.

با توجه به حضور مسئولان سازمان تاکسیرانی در روز غیبت مدیرعامل، اعضای شورای شهر خواستند تا در جلسه آینده حتما با حضور مدیرعامل موارد اختلافی و بودجه این سازمان بررسی شود.

* هزینه 120 میلیون تومانی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی آمل

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری آمل در جمع شورانشینان اظهار کرد: در این سازمان چهار عضو هیأت مدیره و چهار عضو شورای سازمان به همراه 22 پرسنل فعالیت دارند که تعدادی از آنها در آستانه بازنشستگی هستند.

حسن مهدوی‌فر با اشاره به اینکه برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی این شهر بیش از 120 میلیون تومان هزینه شد، افزود: هم‌اکنون هشت خط اتوبوس در آمل مستقر هستند و برای کنترل خطوط اتوبوس از پیمانکار بخش خصوصی استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری آمل با اشاره به مسائل مالی و اصلاح بودجه سازمان در آبان ماه سال گذشته، بیان کرد: در بحث مالی، اصلاح بودجه و ارائه متمم دو مورد اختلاف و ایراد مطرح شد که هم‌اکنون با برطرف کردن ایرادها، شفاف‌سازی لازم انجام شد.

* بررسی جذب 2 نیروی جدید در سازمان اتوبوسرانی آمل

برخی از اعضای شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه خواستار چگونگی جذب دو نیروی جدید جذب‌شده در بدنه سازمان اتوبوسرانی شدند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آمل، گفت: در حالی که بسیاری از جوانان جامعه بیکار هستند و از نبود شغل رنج می‌برند نباید شاهد جذب پرسنل در سازمان وابسته به شهرداری باشیم.

علی قاسمی افزود: باید وضعیت جذب در سازمان اتوبوسرانی مشخص شود زیرا شورای سازمان و اعضای هیأت مدیره حق جذب هیچ نیرویی را ندارند و این مهم تخلف شورای سازمان محسوب می‌شود.

* جذب نیرو در هر سازمان شهرداری تخلف است

وی با اشاره به اینکه اگر سازمانی در شهرداری با کمبود نیرو و پرسنل مواجه است، باید در بودجه موارد مطرح شود، بیان کرد: درخواست جذب نیرو پس از رسیدگی و تائید اعضای شورای شهر به شورای اداری استان ارائه می‌شود تا دستورات لازم اعلام شود، هر چند هم‌اکنون جذب نیرو در هر سازمان خلاف قانون است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر آمل گفت: باید در زمینه جذب نیروها توجه بیشتر از گذشته باشد.

قدرت‌الله نائیج‌نژاد با بیان اینکه باید به تمام سازمان‌های وابسته به شهرداری در مورد عدم جذب نیرو نامه ‌نگاری شود، تصریح کرد: بخش‌های دیگری از شهرداری و سازمان‌ها را سراغ دارم که با نه‌ تنها دو نیروی جدید بلکه بیش از 10 نیروی جدید را به خدمت گرفته‌اند و باید این موضوع رسیدگی شود.

رسیدگی، رأی و پاسخگویی به نامه‌های مردمی بخش پایانی نشست علنی صحن شورای اسلامی شهر آمل بود؛ همچنین در این جلسه شورانشینان، خبرنگاران خبرگزاری و رسانه‌های محلی حضور داشتند و به انتشار اخبار پرداختند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :