آخرین عناوین

پنجشنبه 2 ارديبهشت 1395-11:1 کد خبر:22866

در جلسه ثبت وقایع نوشهر صورت گرفت:

انتقاد فرماندار نوشهر از قطع دو روزه سامانه اداره ثبت احوال

فرماندار نوشهر از قطع دو روزه سامانه ثبت و صدور کارت ملی در اداره ثبت احوال شهرستان نوشهر به‌ شدت انتقاد کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، علی شادمان در جلسه ثبت وقایع شهرستان نوشهر با انتقاد شدید از قطع دو روزه سامانه ثبت و صدور کارت ملی در اداره ثبت احوال شهرستان نوشهر، اظهار کرد: بعضی از مردم که از راه‌های دور حوزه شهرستان نوشهر مراجعه کردند دچار سرگردانی شدند و این اصلاً جلوه خوبی ندارد، بنابراین مدیران مربوط باید در اسرع وقت نسبت به حل مشکل اقدام فوری کنند.

وی با بیان اینکه رشد جمعیتی در یکی دو دهه اخیر نسبت به امروز کاهش یافته است، افزود: این موضوع توازن‌ها را در برخی قسمت‌ها مانند بازار و مصرف برهم می‌زند.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه حرکت برای برنامه‌ ریزی کردن بسیار مهم است، افزود: توازن جمعیتی به شکل ستونی نرمال است به‎ طوری که اگر دو نفر از دنیا رفتند، دو نفر به دنیا بیایند تا آن توازن جمعیتی حفظ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر امروزه در روسیه خانواده‌ای صاحب فرزندی شود، تشویقاتی را دریافت می‌کند، تصریح کرد: طلاق‌ها باعث سردرگمی در روند برنامه‌ریزی‌ها می‌شود و بنابراین باید جلوی معضل طلاق را باید گرفت.

شادمان با تأکید بر اینکه آمارهای ثبت اسناد و احوال باید یکسان ‌سازی شوند، گفت: آمارهای اولیه نشان از وقوع 48 درصد طلاق‌ها در 5 سال نخست ازدواج دارد و 16 درصد نیز مربوط به همان سال نخست ازدواج است.

وی تصریح کرد: فضاهای مجازی، ارتباط نداشتن به‌صورت حضوری و جابه‌جا شدن برخی سنت‌های اجتماعی سبب شد تا جامعه به‌ دلیل مجازی ‌گرایی، عینی‌ گرایی خود را از دست بدهد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه در کشور چین مراکزی برای ترک اعتیاد به فضای مجازی در نظر گرفته شد، افزود: مدیران باید مداخله‌گر باشند و داده و آمار به جامعه دهند تا جلوی آسیب‌ها گرفته شود و در صورت لزوم زنگ خطر هم به صدا درآید تا راهکاری پیدا شود.

این مسئول طلاق را یکی از معضلات جدی در جامعه دانست و گفت: درست رصد کردن آمار و اطلاعات صحیح برای حل مشکلات مهم است و بنابراین باید در شهرستان نوشهر آمار خالص زاد و ولد، بدون احتساب دیگر شهرستان‌ها محاسبه شود تا برای برنامه ‌ریزی‌ دقیق، بهتر عمل کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :